2022-12-20, 15:43
Medlem
serbisknegers avatar
Tillfångatagen filur berättar om höga förluster i DirleWagner. De har tre gånger fler döda än sårade och många har HIV och Hepatit.
Citat:
1/ A Ukrainian citizen mobilised into the Russian army has spoken of the extraordinarily high number of casualties among Wagner's mobilised convicts in eastern Ukraine. He says they are suffering three times as many dead as wounded. Many are infected with HIV and heptatitis.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1605005857036664832

Tråd
Citera
2022-12-20, 15:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
"Elen är återställd i Ukraina! Ägd ryZZland!" - anonym Flashbackare

https://t.me/azmilitary11/31349

🇺🇦🚫🔌💡⚡️The head of the Kiev regional military administration Alexey Kuleba said that "80% of the region remains without electricity."
Det är lite konstigt att du inte tycker att allt som kommer från Kyiv är propaganda men att det här är det inte.

Är det strategiskt korrekt att hävda att de inte har problem med strömmen? Finns det risk att Ukraina, genom att hävda att strömmen är utslagen, får mer hjälp från väst.

Det är konstigt hur ni pro-ryssar emellanåt tror på ukrainsk propaganda och ibland inte. Lite som det ni själva känner passar.
Citera
2022-12-20, 15:51
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja t rabatterat pris din dumma jävel hahahaha.

Minst 30% rabatt.

Så vi i europa betalar höga priser på gas, kol och olja medans Kina köper billigt. Ja det bådar ju gott inför framtiden.
Jo jag vet att EU inte ska använda fossila bränslen i framtiden och detta skyndar på en grön och vacker omställning till ett bättre och friskare EU men fram tills havsbaserad vindkraft ger oss billig energi så kan det bli några svåra år.
Nej jag är inte rysstroll, nej jag vill inte flytta till RyZZland, nej jag gillar inte Putler.
Citera
2022-12-20, 15:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
"När som helst har Ryssland slut på missiler!" - Ukrainskt ordspråk från boken "Tvärtom blyat, 2022"

https://t.me/azmilitary11/31356

🇺🇸🪖🇺🇦🇷🇺"It will take the US years to replenish its stocks of Javelin, Stinger and long-range missiles after supplying weapons to Ukraine."-The Wall Street Journal.

▫️US handed over 1,600 Stinger anti-aircraft missile systems to Kiev, the production of which was stopped in 2003.

▫️The new production was launched in the spring, but there will not be a mass arrival of new missiles until at least the end of 2023 due to a shortage of materials.

▫️Ukraine also received 8,500 Javelins, which took about 9 years to purchase from the United States.

▫️The missiles used in the HIMARS face similar problems.

https://www.wsj.com/articles/arsenal-russia-ukraine-war-china-javelin-himar-missile-defense-budget-production-deterrence-11671484 033

Att USA har en så pass klen och långsam vapenproduktion var en faktiskt en överraskning för mig. Lägg till detta den oerhörda bristen på artilleriammunition. NATO har också överraskat negativt, då uppgifter gör gällande att de inte ens skulle kunna mobilisera boots on the ground för att matcha vad Ryssland har i Ukraina just nu. Väst är otroligt svagt alltså, det har konflikten i Ukraina blottlagt. Snart gapar hyllorna tomma i västs militärlager.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-20 kl. 16:05.
Citera
2022-12-20, 15:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Intressant video från en Ukrainare (?) som går igenom antalet dödade/förlorade än så länge.

Nyktert klipp, tycker hans 100.000 KIA för UAF är aningen låga dock.
Du är så exalterad i ditt postande att du glömmer att länka klippen.

Fortsätt så!
Citera
2022-12-20, 16:04
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Zelenskyj på besök i Bakhmut. Riktig man och president. Samtidigt som skrämda pissråttan putler tvingar upp 4 st regeringsplan i luften när han ska med 1 till bögkompisen i Minsk. Hur känns, ryZZtrollen, att äta bajs - eran favoritmåltid?

Det kvids nu alltmer i amerikanska diplomatiska kretsar, och framförallt i Pentagon. Zelensky börjar blir en belastning för väst i allt högre grad. Han börjar bli vansinning och megaloman. Att Ukraina står i begrepp att anfalla Krim var ju otroligt komiskt och visar att den där clownen totalt saknar omdöme. Sedan dessa orimliga krav på stöd som väst inte klarar av att ge...

Man of the year? Nej, lunatic and drug addict of the year ska det vara.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-20 kl. 16:08.
Citera
2022-12-20, 16:09
Medlem
https://www.svd.se/a/2B9noa/explosion-pa-rysk-ukrainsk-gasledning

Vad tror flashback.ä om detta?

Är det ryssarna som sprängt även denna?
Motiv isf?

Är det Ukraina som ligger bakom?

Någon annan aktör?

Vad blir konsekvenserna?
Citera
2022-12-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
'

Det kvids nu alltmer i amerikanska diplomatiska kretsar, och framförallt i Pentagon. Zelensky börjar blir en belastning för väst i allt högre grad. Han börjar bli vansinning och megaloman. Att Ukraina står i begrepp att anfalla Krim var ju otroligt komiskt och visar att den där clownen totalt saknar omdöme. Sedan dessa orimliga krav på stöd som väst inte klarar av att ge...

Man of the year? Nej, lunatic and drug addict of the year ska det vara.

Jovisst, du har självklart kontakter både i amerikanska diplomatkretsar, liksom inom Pentagon. Varför skulle vi inte tro det.
Citera
2022-12-20, 16:10
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Är det spriten som talar?

Har någon berättat för dig att Ryssland tagit Marinka nu? Det är bara "mop-up operations" kvar.
Citera
2022-12-20, 16:11
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nå, vad var det jag sa tidigare till er verklighetsförnekare, som inbillar er att rysk ekonomi går på knäna och att Ryssland skulle vara isolerat från omvärlden?

Det är alltså olja från Kazakhstan som det handlar om, inte rysk olja. Kazakstan ser sig nu om efter andra möjligheter att bli av med sin olja utan att behöva skeppa den via ryssland.
Citera
2022-12-20, 16:11
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs på lite själv om de där biolabben, jag har inte intresserat mig mycket för det. De har en annan historik än Sahlgrenska. Jag vet lite om biologi. Jag tror det är hypotetiskt möjligt att skapa något som slår hårdare mot slaver, men det blir inte diskret, slår bara mot slaver. I krig kan du använda dem, och därefter sätta in förband som består av en helt annan etnicitet (t ex bara färgade, eller bara koreaner, eller whatever). Ukrainare är tillräckligt lika slaver för att man ska kunna använda dem som försökspersoner.
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det här var ett av de sjukaste inläggen i hela den här tråden. Är du frisk?
Ja psychic, vad f-n har hänt? Tror du på det där själv? ”Biovapen som slår mot slaver”? Sluta skäm ut dig, och ge oss för guds skull inte en källa.
Citera
2022-12-20, 16:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
https://www.svd.se/a/2B9noa/explosion-pa-rysk-ukrainsk-gasledning

Vad tror flashback.ä om detta?

Är det ryssarna som sprängt även denna?
Motiv isf?

Är det Ukraina som ligger bakom?

Någon annan aktör?

Vad blir konsekvenserna?

Ska man gå efter den här tråden kan det vara allt ifrån StorPolen till CIA som kan ha sprängt ledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in