Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Om man kolla på överdödligheten så borde "integralen" över tid bli 0. Dvs alla toppar borde följas av negativ underdödlighet där svaga dött av i förtid.
Det intressanta med denna pandemi är att vi totalt sett de senaste 3 åren ligger på pluss. Borde vi inte hamna rejält under 0 ett par år nu?
Uppenbarligen dör folk fortfarande i förtid av någon anledning. Covidinfektion eller vaccin eller nån annan anledning.
Jag anser vaccinet var ett misslyckande ur ett folkhälsoperspektiv då vi inte fått en negativ överdödlighet när vaccinet introducerades.
Sen har folk inte dött i drivor efter vaccinet heller så kanske ett nollsummespel?
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
När det kommer till den här typen av händelser så är den mediala bilden och den allmänna uppfattningen om biologiska vapen väldigt skev. Jag förstår personer Mike Yeadon som hade en lång karriär och suttit på en hög post hos Pfizer. Han gick igenom varför man inte kan använda ett PCR-test för att fastställa hur många som var sjuka eller ej. Antingen så är förstoringen som sker så hög att minsta lilla fragment kommer ge utslag eller tvärtom, men då missar du istället människor. Det är också en stor distinktion mellan "positiv" för ett par RNA-markörer och ett fall eller "sjukdomsfall"
Vi lever fortfarande med den här kvacksalveri-metoden. Ökar du delen som testar sig så ökar givetvis andelen positiva tester. Om det var genetiskt material man var ute efter att rapportera om så kanske denna metoden vore utmärkt. Istället har man gjort en slight of hand och översätter dessa "positiva" tester till; person sjuk med covid19.
Yeadons poäng var att våra myndigheter är medvetna om detta och ändå fortsätter man? WHO gick ju också ut och sa att man skulle testa för att senare i en liten "uppdatering" aldrig ställa diagnoser utan tillhörande klinisk undersökning och patienthistoria. <------ WHO har torkat bort smutsen från sina egna händer och vi fortsätter testa.
Vilken förklaring fungerar för injektionerna? Om vaccinet hjälper, så är det i någon månad eller två mot en särskild sjukdom medan resten av ditt immunförsvar försvagas. Jag tvivlar på att så är fallet.
Varför är det så många adverse events kopplade till en ganska liten del av batcharna/lotsen? Är det justering av dos som det har påståtts? Den förklaringen de flesta föredrar är att det inte finns några problem och om det finns problem så är det ett misstag och i värsta fall korruption.
En fråga jag har. Exakt varför stoppades Astras vaccin? Varför stoppade man Moderna på vissa ställen? Varför är Astras värre än de andra?