2022-12-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getteadytorumble
Nej tro mig jag ser inte bara en kropp utan jag ser verkligen hela människan tro det eller ej. Jag har läst historia långt tillbaka och det har aldrig varit något problem med att man har sexuellt umgänge med tonåringar så länge det är frivilligt. Och jo en attraktion mellan en person över 20 år och en tonåring existerar i vissa fall. Det är inte så ovanligt så många här inne vill tro.

Varför skulle inte hennes mentala hälsa påverkad när hon ligger med en jämnårig i sådana fall? Varför skulle den bara påverkas av att hon ligger med en äldre person? Och dessutom vad är det som säger att den jämnåriga hon ligger med är 14, han skulle kunna vara 14 bara på pappret. Fast egentligen så har han levt i kanske 20 år.

Om vi säger att en ung tonårskille få chansen att ligga med sin lärarinna som är en så kallad milf tror du att killens liv är förstört för all framtid verkligen? Sex är ganska simpelt inget komplicerat överhuvudtaget antingen är man attraherad av någon eller inte. En tjej eller kille kan bli lika förstöd av sex med någon jämnårig.

Hela ditt resonemang tyder på att du är mentalt retarderad. Ditt språk låter som om det kom från en tioåring och du tjatar om samma sak utan att ha förmåga att fördjupa ditt resonemang. Det är helt platt.

Att du skriver "sex är ganska simpelt inget komplicerat" gör att jag blir mer säker på min sak. Du verkar även ha ett förflackat känsloliv. Därför saknar du möjlighet att förstå vad vi andra diskuterar och säger.

Det är väl ungefär så gäddorna fungerar också. De tänker att sex är väldigt enkelt. Inget som är svårt för någon.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Bara att skippa tråden, du blir inte saknad.
Bättre du drar över till familjeliv, där tycker alla lika eller så blir de utkastade.

Här tycker vi olika, gilla det eller knip.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
30 år som missbrukare äe vederlag.
Det pågår inte nu utan hon verkar hålla sig tillfälligt nykter.
Lamotte blev dömd för förtal då han skrev om näthatsgranskaren och hans domar om att ha svältit sina djur till döds.
Han fick böter och betala flera hundra tusen i rättegångskostnader.

Tänk tanken att de uthängda skulle anmäla dumpen för förtal, här hjälper det inte med utgivningsbevis utan de kommer att åka dit och bli dömda.

Men ingen av de ryggradslösa pedofilerna har ju vågat anmäla så då sitter de säkert än så länge.

Profilbild?
Om jag byter bild förstår du bättre vad jag skriver då?
Jag känner till Lamotte, men helt OT här.

De står de som fått sina chattar och fejs exponerade fritt att anmäla, det vore intressant att se hur det gick.

Har du belägg för ditt FÖRTAL om Sara?
Citera
2022-12-18, 23:19
Medlem
Citat:
Bättre du drar över till familjeliv, där tycker alla lika eller så blir de utkastade.

Här tycker vi olika, gilla det eller knip.
Det var inte jag som gnällde på tråden, det var du gamgäddling.

ps.Vad är Familjeliv?
Citera
2022-12-18, 23:22
Medlem
Citat:
Så är det, det är självklart förövaren som bär yttersta ansvaret.
Men om dumpen vill vara trovärdiga så skonar de barnen från stigmatisering.
Finns ju sndra saker att göra, tex kontakta polisen.

Men men då blir det ju mindre swish....

De kontaktar polisen.

Men de anser också att andra ska kunna hindra att de tar kontakt med deras barn nu när de vet vem det är. Och jag tror också att familjen kan slippa av att undra om någon upptäcker och hela tiden tänka när de pratar med andra "vet dem?"

Det är brutalt men det är snabbt att dra av plåstret än att dra av det sakta så att det hinner bli infekerat innan luften fläktar det onda. Och så lite antibiotika på det. Men det är hårt men det blir klart och over and done with.
Citera
2022-12-18, 23:25
Medlem
Citat:
Bra idé. Bäst att se till att kvinnorna haft laglig bodelning innan några bidrag som kan komma att tillfalla boet ges.

Kan man inte skänka något som enskild gåva?
Citera
2022-12-18, 23:30
Medlem
Citat:
Vårt.

Han som föddes som kronprins men fick lämna över arvprinstiteln till sin storasyster som då blev arvprinsessa?
Senast redigerad av Sturuf 2022-12-18 kl. 23:33.
Citera
2022-12-18, 23:30
Medlem
rojter-techs avatar
Citat:
Nu blev det fart på tråden igen, mot 50000 inlägg!

Den här tråden är den läskigaste av dem alla, och då är även mgb inräknat.

Obegripligt hur vi 2021/22 kan gå tillbaka till en medeltida pöbelmentalitet.

Hur kan en uthängning och sen går peddot fri igen vara bättre än att polisen får ta han och låsa in honom?

Hur fan skyddar det någon när peddot får vara kvar ute i friheten?

De skall låsas in eller övervakas, först då är barnen säkra.

Hela upplägget bygger på att det finns en förhoppning om att anpassa lagstiftning och praxis så att det matchar den exponentiella ökningen av exponering barn utsätts för sen pedofiler upptäckte BBS:er för sisådär 40 år sedan. Att mer inte har gjorts för att möta den problematiken är tillräcklig grund endast för att sprida den kunskapen. Om man lyckas ro detta i land så kan fler personer lagföras i framtiden, vilket givetvis skyddar potentiella offer.

Vill man inte tro att samhället är beredd att genomföra några som helst förändringar som går i Dumpens riktning och bemöta de kvav som ställs så kan man resonera som du. Frågan är om man överhuvudtaget har tilltro till någon alls om man resonerar som du. Att minska det totala antalet offer verkar i alla fall inte vara ett mål du skriver under på.
Citera
2022-12-18, 23:32
Medlem
Citat:
30 år som missbrukare äe vederlag.
Det pågår inte nu utan hon verkar hålla sig tillfälligt nykter.
Lamotte blev dömd för förtal då han skrev om näthatsgranskaren och hans domar om att ha svältit sina djur till döds.
Han fick böter och betala flera hundra tusen i rättegångskostnader.

Tänk tanken att de uthängda skulle anmäla dumpen för förtal, här hjälper det inte med utgivningsbevis utan de kommer att åka dit och bli dömda.

Men ingen av de ryggradslösa pedofilerna har ju vågat anmäla så då sitter de säkert än så länge.

Profilbild?
Om jag byter bild förstår du bättre vad jag skriver då?

Men vad ska de dömas för?
Citera
2022-12-18, 23:47
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förmodligen är det en sak de är ute efter, men de vet inte det är en underårig när de börjar tjata i en kanal som har 18 år som gräns. Utan vid start tror de det är 18+.

Dvs Patriks norm.

Nu verkar det ju vara lite olika kanaler och alla har väl inte 18-års gräns?
Det spelar egentligen ingen roll, äcklen får reda på att den dom pratar med är ett barn och dom avslutar inte samtalet utan dom fortsätter.

Du fick med en liten pik emot VM
Citera
2022-12-19, 00:07
Medlem
Citat:
Om vi tänker på samma så hade han ju inte våldtagit någon, varesig egna eller andras barn.
Men likförbannat fick hans barn leva med misstanken om att de blivit våldtagna, inte så lätt dör en tonåring att få det på halsen.
Vad vet du om det?
Citera
2022-12-19, 00:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getteadytorumble
Det är inte alltid det är en våldtäkt även om lagen säger så.Kom ihåg att tidigt 2000 tal i Sverige så kallades de bara för sex med minderårig.Vilket de är,varför ha behovet att kalla det för våldtäkt?

Det finns dessutom många tonårskillar som vill ha sex med sina lärarinnor och kallar dem för milfs. Säg att någon av dessa killar skulle få chansen att ha sexuellt umgänge lagligt eller inte tror du de hade tyckte att deras liv och förstört för all framtid?
Jag fick alla mina kläder avdragna utomhus när jag var 12 år, ingen våldtäkt utan typ "nollning" på den tiden var man inte så noga utan sådant hände utan stor uppmärksamhet. Alltså det var panikartat och det har nog påverkat mig, är säker på att det var obehagligare än att frivilligt gått med på sex. Jag lever dock bra. Det som glöms är att de flesta övergrepp på barn begås av barn, och där fungerar skamning inte bra. Men Dumpen har kanske någon bra lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in