2022-12-18, 18:54
Medlem
Blir inte Putin o försvarets höjdare utskrattade eller lynchade när Z-märkta tanks o annat används av ukrainare för att döda ryssar?

Z betyder segar alltså segrar ukraina här.

Några förfrusna ryska tår o pungar eller mest utsatta öron
Citera
2022-12-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Utmärkt skrivet. Har också läst det till leda upprepas härinne..
Blir så när man läser in propaganda och försöker få ett snabbt svar utan att reflektera.
Sanningen vet noģ få utanför Kreml. Men har man följt retoriken kan man nog få en bild.
Putin kom till ett ett läge där han(Och hans omgivning) kom fram till att väst var försvagat( Efter Covid och politiskt gnabb), stödet för Zelenski var lågt och hans gamla KGB kollega Angela hade avgått.
Så han ansåg att det var rätt tid att återskapa Sovjet och att han skulle gå till historien som en av de stora.
Ungefär så ser jag på orsaken.
Citera
2022-12-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För några veckor sen så åkte Shoigu till Belarus för att snacka lite. I några dagar nu har det rapporterats att självaste Putain ska besöka Belarus imorgon. Nazi-Ryssland är ju livrädda nu att förlora kontrollen över Belarus också.

https://twitter.com/Vijesti11111/status/1604531661395202049

Tänk om han råkar ut för en olycka då 😲
Citera
2022-12-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vad var skälet till den ryska invasionen?

Inte vet jag men inget som motiverar ett överfall på ett grannland.
Annars har det ju lanserats otaliga förslag till anledning.
Allt från denazifiering till att avsatanisera Ukraina. Den troliga förklaringen är storhetsvansinne hos Putin.
Citera
2022-12-18, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Allt från denazifiering till att avsatanisera Ukraina. Den troliga förklaringen är storhetsvansinne hos Putin.

Den troliga förklaringen är att Ryssland har fått sin intressesfär våldtagen i årtionden. Ukraina får nu betala för det.
Citera
2022-12-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
En dag blev Putin dödssjuk. Då tänkte han att han måste återupprätta sovjetunionen. Bästa sättet är att erövra Ukraina på 3 dagar tänkte han. Han planerade invasionen fast han hela tiden trillade i trappor och bajsade på sig. Ingen vågade säga emot honom för han är en gangster. Därför gick det jättedåligt och de fick slut på missiler efter 3 veckor. Nästan.

Låter det troligt? Jag har läst det här inne.
Du har det senaste dygnet visat med all tydlig önskvärdhet visat var du står.

Det har blivit alltmer uppenbart att kriget för dig är sekundärt. Det är Putin som du har smugit in in som din kandidat som världsledare.

Att du även desperat börjar bluddra om BNP i alla möjliga snirkliga och osmakliga procentsatser visar att du inte har någon som helst koll.

BNP har i det här läget av Rysslands anfallskrig ingen som helst betydelse, att blanda in robotar i beräkning av BNP är bland det mest korkade och obegåvade jag läst!

Kom igen om något år och berätta om Putins fullständiga demolering av Rysslands BNP istället.

Du är tamigfan mer lågbegåvad än vad du försöker göra gällande med dina inlägg, det är något grovt fel på dig!
Citera
2022-12-18, 19:12
Medlem
Citat:
En dag blev Putin dödssjuk. Då tänkte han att han måste återupprätta sovjetunionen. Bästa sättet är att erövra Ukraina på 3 dagar tänkte han. Han planerade invasionen fast han hela tiden trillade i trappor och bajsade på sig. Ingen vågade säga emot honom för han är en gangster. Därför gick det jättedåligt och de fick slut på missiler efter 3 veckor. Nästan.

Låter det troligt? Jag har läst det här inne.

Kolla aldrig en En bra story!

Jo det har jag också läst här på FB. Just det narrativet är kanske mindre troligt. Men jag ställer ändå frågan seriöst, för att narrativet som förmedlas i våra medier är inte heller särskilt tydligt/troligt.
Citera
2022-12-18, 19:13
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har det senaste dygnet visat med all tydlig önskvärdhet visat var du står.

Det har blivit alltmer uppenbart att kriget för dig är sekundärt. Det är Putin som du har smugit in in som din kandidat som världsledare.

Att du även desperat börjar bluddra om BNP i alla möjliga snirkliga och osmakliga procentsatser visar att du inte har någon som helst koll.

BNP har i det här läget av Rysslands anfallskrig ingen som helst betydelse, att blanda in robotar i beräkning av BNP är bland det mest korkade och obegåvade jag läst!

Kom igen om något år och berätta om Putins fullständiga demolering av Rysslands BNP istället.

Du är tamigfan mer lågbegåvad än vad du försöker göra gällande med dina inlägg, det är något grovt fel på dig!

Berätta varför istället för att skälla. Ingen tror att jag är dum bara för att du säger det. Men du kan ju visa hur dum jag är istället. Så skrattar alla, och jag lär mig.
Citera
2022-12-18, 19:13
Medlem
Citat:
Och ändå finns det inte någon som du som lyckats göra en bättre. Det är för att ni inte bryr er, bara några ryssar dör så är ni nöjda.
Allt som visar att EU lider mer än ryssen är dynga,släng i papperskorgen för de är rena påhitt.
Citera
2022-12-18, 19:14
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För några veckor sen så åkte Shoigu till Belarus för att snacka lite. I några dagar nu har det rapporterats att självaste Putain ska besöka Belarus imorgon. Nazi-Ryssland är ju livrädda nu att förlora kontrollen över Belarus också.

https://twitter.com/Vijesti11111/status/1604531661395202049

Lukasjenko vågar förmodligen inte lämnat landet pga risk för statskupp i hans frånvaro.
Citera
2022-12-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Det är väldigt svårt att motivera krig/dödande, tveksamt om någon någonsin lyckats med det....

Intressant teori kring storhetsvansinne hos Putin.
Har han en sån oinskränkt makt att han skulle kunna få igenom ett anfallskrig mot ett grannland utan att behöva motivera det för övriga ledningen(både den politiska och den militära)?

Har vi något som styrker just denna teori?
Citera
2022-12-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Det är väldigt svårt att motivera krig/dödande, tveksamt om någon någonsin lyckats med det....

Intressant teori kring storhetsvansinne hos Putin.
Har han en sån oinskränkt makt att han skulle kunna få igenom ett anfallskrig mot ett grannland utan att behöva motivera det för övriga ledningen(både den politiska och den militära)?

Har vi något som styrker just denna teori?

Om du har följt Ryssland under de sista tio åren så ser du en stark centrering av makten till Putin. Du ser också vad som händer dem som säger emot, eller som kan misstänkas göra det.

Så det är inte någon "teori", det är precis det vi ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in