2021-03-01, 12:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Det är mycket möjligt att han kommer att förlora pga fusk i nästa val också. Men då kommer folk att vara mycket mer medvetna om det. Vissa kommer säkerligen att avlyssna samtal och ha dolda kameror på sig. Det kommer att bli betydligt svårare att fuska en gång till. Dessutom skulle det vara väldigt pinsamt för demokraterna om de återigen blir misstänkta för valfusk.

Du tror tredje gången gillt? Donald Trump misslyckades som sagt med att bevisa valfusk 2016 och 2020. Jag tror inte att någon som gör allt för att vinna oroar sig för att misstänkas för valfusk, bara bevisen är bortsopade så kan man nog ta det.
Citera
2022-12-16, 15:27
Medlem
Steve Bannon fed up with Trump's latest stunts

https://nypost.com/2022/12/16/steve-bannon-calls-for-firings-after-trumps-latest-stunt/
Citera
2022-12-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Steve Bannon fed up with Trump's latest stunts

https://nypost.com/2022/12/16/steve-bannon-calls-for-firings-after-trumps-latest-stunt/

1. Mr. Bannon måste nog ta en titt på en Hollywood film: https://www.youtube.com/watch?v=TME0xubdHQc

2. Annars ser det ut som att de försöker skapa finansiering och gratis medietäckning samtidigt som de försöker tona ned Mr. Trumps "hotfullhet". Trots allt är väldigt många i den federala staten livrädda för Mr. Trump. Till och med federala råskinn och hökar med miljoner människors liv på sina samveten är rädda för Mr. Trump.

2.1. Mr. Trumps poäng är alltså hans framtida Presidentskap inte kan vara beroende av "eldbollar från hans ögon och blixtar från hans arsle och liknande".

2.2. NFT:erna blir säkert dyra vid ett framtida Presidentskap i och med att de kommer med fringisar och liknande. Det kan ju vara som så att ifall någon hög potentat vill ha ett möte med Mr. Trump så måste denne köpa 10st bilder på NFT-börsen.... av Mr. Trumps finansiärer.

3. Sammantaget är iden inte dålig så länge som den inte gör Mr. Trump till en oseriös Presidentkandidat.

3.1. Däremot är det lite för mycket "war room" tänk hos Mr. Bannon, trots allt är det ju ett val som avses och inte ett krig.

3.2. Återigen det är enkelt att vinna både valet och ett "krig".

4. Bye-bye
Citera
2022-12-17, 13:52
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Jag tror absolut att Trump kan vinna 2024 om inget fusk äger rum. Jag är helt övertygad om att han vann 2020, och jag tror att han kan vinna igen. Visst, median har varit igång länge nu och spridit lögner om honom, men det är väldigt många som inte tar dem seriöst längre.
Citera
2022-12-17, 17:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag tror absolut att Trump kan vinna 2024 om inget fusk äger rum. Jag är helt övertygad om att han vann 2020, och jag tror att han kan vinna igen. Visst, median har varit igång länge nu och spridit lögner om honom, men det är väldigt många som inte tar dem seriöst längre.
Då är ju det bra att vi sett att inget systematiskt valfusk ens existerat, det som blir lite komik och det är att just trumpen försökte sig på systematiskt valfusk.

Vi såg hur bra det gick för trumpens kandidater i mellanårsvalet
Citera
2022-12-18, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1.

2.2. NFT:erna blir säkert dyra vid ett framtida Presidentskap i och med att de kommer med fringisar och liknande. Det kan ju vara som så att ifall någon hög potentat vill ha ett möte med Mr. Trump så måste denne köpa 10st bilder på NFT-börsen.... av Mr. Trumps finansiärer.

Mycket riktigt. Som kandidat får Trump inte ta emot gåvor enligt FERC.
Det är säkert så att nft kommer användas till att tvätta pengar rakt ner i hans fickor. Eller omvänt. Han tvättar åt andra genom sin kampanj
Citera
2022-12-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det är säkert så att nft kommer användas till att tvätta pengar rakt ner i hans fickor. Eller omvänt. Han tvättar åt andra genom sin kampanj
En intressant parallell är den brittiske kändiskonstnären Damien Hirsts NFT-upplägg med tusentals "signerade konstverk" som rätt och slätt består av ett myller av färgade prickar mot vit bakgrund. "Tavlorna" är tekniskt sett unika var för sig, men samtidigt närmast omöjliga att skilja från varandra vid ett snabbt påseende, och de såldes först som NFTs (mycket dyrare än Trumps bilder förstås - det här är ju konst!) men har nu i år kunnat bytas in mot de fysiska originalverken.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-63218704

Det här är också ett koncept som närmast inbjuder till att brukas för penningtvätt.
Citera
2022-12-18, 13:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En intressant parallell är den brittiske kändiskonstnären Damien Hirsts NFT-upplägg med tusentals "signerade konstverk" som rätt och slätt består av ett myller av färgade prickar mot vit bakgrund. "Tavlorna" är tekniskt sett unika var för sig, men samtidigt närmast omöjliga att skilja från varandra vid ett snabbt påseende, och de såldes först som NFTs (mycket dyrare än Trumps bilder förstås - det här är ju konst!) men har nu i år kunnat bytas in mot de fysiska originalverken.

Det här är också ett koncept som närmast inbjuder till att brukas för penningtvätt.
Ja, att Trump säljer samlarbilder beror såklart på att han numera tvättar pengar till alla ryska oligarker som han är skyldiga gentjänster för att han fick kissa på Obamas säng. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.

Hur i helvete orkar ni inom kulten med er själva?
Citera
2022-12-18, 14:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, att Trump säljer samlarbilder beror såklart på att han numera tvättar pengar till alla ryska oligarker som han är skyldiga gentjänster för att han fick kissa på Obamas säng. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.

Hur i helvete orkar ni inom kulten med er själva?
Vi får se på volymen, är den överdriven så kommer detta bli en fråga snabbt.
Så då du förstår, sakligheten i facit kommer berätta nått för oss.

Och att du förstår att detta är en möjlighet, det ser man på ditt svar, där du försöker förlöjliga dig själv.

Dock för summera upp tråden, bannon var full av skit märkte man, trumpens kandidater föll som furor och pga de var helt värdelösa kandidater och hade ingen politik alls att erbjuda.

Så, ett fel av två, och om två år nästan så kommer vi få se om det blir rätt eller fel igen, nått säger mig med denna slakten i ett val som man normalt vinner som opposition, att det är över för trumpen nu.

Hur orkar du med dig själv?
Undrar då du verkar vara så arg och det ser väldigt jobbigt ut för dig vara så arg.

Vi andra har dock inga problem med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, att vara korrekt är inte att ha det jobbigt.
Och när fick du senast ens ett rätt?
Citat:
Jag tror att många av er arga män i ofrivilligt celibat bör läsa en yrkesutbildning istället för Steve bsnnons analyser på gateway pundit
Det har jag sagt till incells i åratal, sluta gräv ned er, ut i verkligheten och träffa människor, och lär er att den är inte den extremhögerfantasi ni inbillar er OCH att ni blir mer attraktiva med kvinnor och när ni slutar bete er illa och saker som samtycke är inget du kan komma runt.(Men de vägrar och sen förvånade de blir utan sex , för praktiskt taget resten av befolkningen har redan fattat detta )

Och har man bannon tankar, ja, då är man inte så attraktiv längre, men verkar som att leva i en verkligheten där inget sker är viktigare än att ha ett eget bra liv.
Citat:
Låter som ett mycket troligt upplägg och med tanke på den ekonomiska oegentligheter och brottslighet som man ser kring trumpen.
Citat:

Och samtidigt lura sina fans på mer pengar, för det verkar vara ett återkommande tema för rumpen, och att trumpen bara kommer tillbaka till fansen och vill ha mer och mer och mer pengar, och sen går det inte till det som det är sagt ens.

Ett typiskt sektbeteende ala scientologer, där man suger ut sina sektmedlemmar tills de blir bankrutt och scientologerna skiter fullständigt i om de inte klarar detta.
Precis som trumpen och denna senaste som ser ut som en ny skam bara, men vi får se och volymen kommer berätta en hel del.
Och jag ser redan framför mig hur man subpeona ut kundlistan och jämför med faktiska transporter och inser att dessa inte ens skett, men det är lugnt jaffy, facit kommer, och där är svaret.
Citera
2022-12-18, 19:02
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då är ju det bra att vi sett att inget systematiskt valfusk ens existerat, det som blir lite komik och det är att just trumpen försökte sig på systematiskt valfusk.

Vi såg hur bra det gick för trumpens kandidater i mellanårsvalet
Filmen 2000 mules
Citera
2022-12-18, 19:03
Bannlyst
Citat:

Det håller jag med om. Jag ser ingen praktisk finansiell betydelse i att investera i Trump nft eller DWAC aktien.

I någon mening ser jag inte hur man som trumpist kan försvara dessa scams. Gång på gång
Citera
2022-12-18, 19:05
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Det kan ha göra med att Trumps supporters oftast är män nära medelåldern och som lever i ett ofrivilligt celibat.
Troligtvis i ensamhet och med ett yrke utan framtidsutsikter i en provinsstad på dekis.

Jag kan förstå varför de faller för en bedragare som säljer filmkort. Han ger dem den kärlek och uppmärksamhet de itne får i sina dagliga liv.
Och jag och du ger dem utlopp för den ilska de lever med när Trump tidvis glömmer bort dem.

Lyckliga människor joinar inte MAGA eller liknande skräprörelser.
Lyckliga människor försöker inte fylla sin tomhet med digitala nft kort på orange man.
Röstar lyckliga människor på en byråkrat för att han råkar vara svart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in