2022-12-18, 04:21
Medlem
Såg nu att J är skriven i Nye, verkar som lgh är uppsagd men att polisen har en pågående förundersökning där, eller så kanske dom är färdiga med lägenheten så den ska nog hyras ut?
Citera
2022-12-18, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns allttid en wannabee i alla situationer där det gäller att synas och höras, uppgifter som en journailst slukar. I värsta fall kan sånt stjälpa en hel utredning. Men det tror jag inte att det gör i detta fall.
Journalister skriver lite vad de vill för skrivandets skull ibland.
Kontakt via länk?
Min mamma fd polisinspektör brukade ha kontakt med åklagare via telefon när hon jobbade med mordutredningar.
Nåja denna förundersökning verkar gå framåt iallafall, vilket ju är bra.
Citera
2022-12-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag tror att CS blivit vald pga av hennes eventuella religiösa åskådning. Googlar man på efternamnet så finns det tecken på att den samhörighet finns.
Men JJ familj är väl inte religös Eller? Jag har bara läst att Maja kommer fr en religös familj
Citera
2022-12-18, 06:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Så är det. Men det är MH som har diagnoser, som tillsammans med alkohol och/eller droger kan bli högst explosiva. Och vi vet inte vad MH tyckte om TT senaste tiden. Jag väntar med att spekulera kring MH som den viljelösa, nära nog oskyldiga, offer som hon utmålas här förrän jag vet mer.

Efter att ha läst MHs P7 blir man lite fundersam.

Kan det vara så att JJ och MH har ett förhållande?
JJ kallar visst MH för Bert har man läst i tråden
JJ börjar hångla med TT och MH slår ihjäl TT av svartsjuka.
JJ vill inte avslöja MH för att inte avslöja sin läggning.

MH dödade TT genom att fälla ihop bäddsoffan tre gånger.
Citera
2022-12-18, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, Lambertz må vara jobbig "kladdig" gubbe, men jag är övertygad om att kvinnan var en golddigger, eller "bara" manshatare och hade satt detta i system, hon hade ju redan fått minst 2 män dömda för våldtäkt (om jag minns rätt) med likadana "bevis" innan Lambertz.
Och Lambertz gick ju så fort han kunde ut i media, Lambertz visste hur han skulle/kunde hantera media, han ville absolut inte ha någon sekretess alls, men trots detta så blev det ovanligt mycket sekretess runt kvinnan, jag tror aldrig hennes namn (riktiga namn) kom ut ens i Flashbackstråden t.ex.
Men annars så kan man ju säga att Lambertzkvinnan och hennes advokat förlorade målet mot Lambertz......så vad denna advokat CS skulle vara bra på undrar man ju.
Jag kollade upp FB-tråden "Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan...." mycket kort, och det förlorar hon också "villkorlig dom och 70 000 kr i böter". Nu vet jag inte om Lambertzkvinnan hade kvar CS som försvarare i det målet. Men sekretessen stenhård runt kvinnan, inte ens Flashback la knappt ut ens tingsrättens dom (den kom ut ändå tror jag, men maskad, mycket ovanligt.)

Sekretessen i detta fall om TT är mycket normal en så länge, precis som i de flesta andra trådar.

Ja, det måste ju ha varit bra mycket värre konflikt än ett fjortistjafs, och/eller så är JJ enormt störd som lät det eskalera till mord.

Men om JJ nu har valt CS som advokat pga CS förmåga att hålla stenhård sekretess, så är ju skadan redan sked, typ. JJs namn är ju redan ute, RP7:an är redan ute, så vad är det som JJ hoppas ska hamna under stark sekretess då?
JJ och MH är ju två bonnläppstjejer, ingen bryr sig om detta fall om typ några år (utom folk närmare i lilla Vetlanda, kanske), Lambertzkvinnan tror jag hade minst en mycket känd förälder, därav den rigorösa sekretessen och kliniskt städande av nätet i hennes ärenden och att hon verkade leva utan någon direkt känd inkomst men ändå lite jetsetliv.

Nej, som sagt sekretessen hitintills i denna tråd är helt normal förutom att fjortisbråket inte har kommit ut.
Du är nog mer insatt i Lamertz målet än vad jag är.. Minns inte så mycket av turerna där

Men jag är inte helt övertygad om att han var oskyldig
Jag tror inte att han är bara en kladdig gubbe
En skicklig man på att manipulera en narcissist i mina ögon

Valet på advokaten CS har troligtvis JJ föräldrar valt
Jag kan inte tänka mig att JJ har så mycket kunskap om advokater
Citera
2022-12-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Såg nu att J är skriven i Nye, verkar som lgh är uppsagd men att polisen har en pågående förundersökning där, eller så kanske dom är färdiga med lägenheten så den ska nog hyras ut?

Vilket vrak att mörda och sen tvingas flytta hem till föräldrarna och bli av med bostaden.. Hyran har väl inte blivit betald skulle jag tro,,
Citera
2022-12-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vilket vrak att mörda och sen tvingas flytta hem till föräldrarna och bli av med bostaden.. Hyran har väl inte blivit betald skulle jag tro,,
Nja, hur det blir med flytt hem till pappa återstår att se. Hennes postadress och saker kan ju flytta dit men hon själv ska nog inte ha alltför stora förhoppningar om att flytta till pappa i närtid.
Citera
2022-12-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Nja, hur det blir med flytt hem till pappa återstår att se. Hennes postadress och saker kan ju flytta dit men hon själv ska nog inte ha alltför stora förhoppningar om att flytta till pappa i närtid.

Nej man att posten kommer hem till föräldrarna och att ens folkbokföringsadress är hos föräldrarna kan inte vara å kul.. men fängelset lär de bli en lång tid framöver
Citera
2022-12-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

Alltså att få sitt fortsatta liv förstört på detta sätt.
Citera
2022-12-18, 10:24
Medlem
Citat:

Jag känner lite som så att om man nu anser att man är oskyldig så byter man inte folkbokföringsadress under häktningsperioden.
Det måste ju vara ett tecken på att JJ vet att hon kommer vara inlåst i många år.
Kan det ha kommit ett erkännande från JJ i onsdags som gör att man fixar med folkbokföringen dagen efter?(2022-12-15)

Hade jag varit oskyldig så hade jag ju aldrig ändrat folkbokföring och gjort mig av med lägenheten om risken fanns att jag kunde bli utsläppt vilken dag som helst, då får man ju börja om på nytt med att söka lägenhet osv(vilket är rätt tufft i dagens samhälle).

Jag tror att det har kommit ett erkännande.
Citera
2022-12-18, 10:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Js föräldrar förefalla hålla huvudet kallt och kunna agera, först med advokatbyte och nu med lgh.
Ms föräldrar verkar rasat ihop. Då är det nog svårt för dem att uppbringa ork och kraft till rationellt, praktiskt tänk.
Man kan undra om föräldraengagemanget kommer att påverka utgången av det hela?
Citera
2022-12-18, 10:28
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag känner lite som så att om man nu anser att man är oskyldig så byter man inte folkbokföringsadress under häktningsperioden.
Det måste ju vara ett tecken på att JJ vet att hon kommer vara inlåst i många år.
Kan det ha kommit ett erkännande från JJ i onsdags som gör att man fixar med folkbokföringen dagen efter?(2022-12-15)

Hade jag varit oskyldig så hade jag ju aldrig ändrat folkbokföring och gjort mig av med lägenheten om risken fanns att jag kunde bli utsläppt vilken dag som helst, då får man ju börja om på nytt med att söka lägenhet osv(vilket är rätt tufft i dagens samhälle).

Jag tror att det har kommit ett erkännande.

På ratsit står det att adressändring är gjord den 15/12- 22 till nye.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in