Citat:
Ja, det var en rejäl rabatt. Personligen tycker jag han blev för hårt straffad och dom andra kom för billigt undan. Han som höll i yxan var vän med offret och bad om ursäkt när han utdelade huggen. Han har en komplex och märklig personlighet där hans egna beslutsfattande kunde sättas ur spel med enkla påtryckningar.
Man kanske kan hitta paralleller mellan fallen. Men troligen är det även väsentliga skillnader när det kommer till dynamiken mellan gm. Jag tror inte M blev direkt beordrad eller tvingad att delta. Men att det underliggande funnits ett samspel som byggts upp under tid. För M s del tror jag tyvärr inte det kommer spela så stor roll när det kommer till straffpåföljden.
Man kanske kan hitta paralleller mellan fallen. Men troligen är det även väsentliga skillnader när det kommer till dynamiken mellan gm. Jag tror inte M blev direkt beordrad eller tvingad att delta. Men att det underliggande funnits ett samspel som byggts upp under tid. För M s del tror jag tyvärr inte det kommer spela så stor roll när det kommer till straffpåföljden.
Citat:
Då förefaller det som "styrd av någon annan" mildrar straffet väsentligt.Sen har vi Johanna Möller i mordet på hennes pappa och mordförsök på mamman. Hon var inte med inne i huset och var inte den som höggmed kniven heller. Hon satt i bilen.
Det var hennes utländske pojkvän (minns inte namnet) som utförde dåden på begäran av den manipulerande och drivande Johanna. Drag hos Johanna som kunde fastställas genom bla någon mobilinspelning.
Han fick 14år
Johanna fick livstid
Så det oväntade kan hända beroende på vad som framkommer utöver teknisk bevisning.
Gissar att de är därför de förhört så sjukt många människor från Nöjet. För att även bla få en bra bild av det bådas personligheter från människor som rör sig i samma kretsar.
Utifall att man behöver något från den infon senare. Det har ju redan ryktats om vissa drag här tidigare.
Det var hennes utländske pojkvän (minns inte namnet) som utförde dåden på begäran av den manipulerande och drivande Johanna. Drag hos Johanna som kunde fastställas genom bla någon mobilinspelning.
Han fick 14år
Johanna fick livstid
Så det oväntade kan hända beroende på vad som framkommer utöver teknisk bevisning.
Gissar att de är därför de förhört så sjukt många människor från Nöjet. För att även bla få en bra bild av det bådas personligheter från människor som rör sig i samma kretsar.
Utifall att man behöver något från den infon senare. Det har ju redan ryktats om vissa drag här tidigare.
Nu vet vi inget om hur det förhåller sig i detta fallet, men helt uteslutet att M kan ha blivit styrd är det inte, utifrån vad som framkommit I tråden om deras personligheter.
Men av någon outgrundlig anledning inbillar jag mig att M, mitt I allt sitt kaos, har en ganska stark personlighet ändå. Jag tvivlar på att hon bara agerat på order, men ordentligt påverkad av J tror jag att hon är.