Citat:
Ursprungligen postat av
Skapadekontotidag
Du verkar inte veta vad en diktatur är så att uppförsbacken är tyvärr för lång med dig.
Problemet med er är att ni saknar ett psykologiskt karaktärsdrag som heter kognitiv flexibilitet.
”Jag läser inte ens rysk statsmedia för dom far med osanning” detta är en oxymoron i sig.
Så vad är Ryssland enligt dig?
Vem har sagt detta (fetade)? Inte jag i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skapadekontotidag
Jag har aldrig sagt att den är sanningsenlig jag har bara beskrivit hur jag har analyserat konflikten de senaste 10 åren. Invasionen kom inte som en chock för mig och jag blev inte intresserad när det började rapporteras i mainstream media. Jag har noterat många lögner från västerländsk media också.
Nu ska vi jämföra sanningshalten när vi vet att BÅDA ljuger. Snacka om ett slöseri med tid. Läs på istället, läs läs läs all information du kan komma åt. Kolla på framtida utfall av verkligheten… dra din egen slutsats
Måste dock medge att Aftonbladet och framförallt Wolfgang Hansson har testat mitt tålamod otaligt många gånger när jag har sökt information.
Och hans senaste ledare började med ”Putins mål om att bli den nye Tsar Alexander” fick mig att sluta läsa.
Så inga exempel på rena lögner i t.ex. SVT som kan jämföra sig med rysk stats-TV.
J_vlar vad förvånad jag blir.
Du kan ju kika lite här och sedan länka ett par TV-klipp från SVT som är i nivå med denna galenskap.
https://www.youtube.com/@russianmediamonitor
Men du anser att sanningen ligger mellan SVT och dessa galningar? för att både ljuger lika mycket?
Jag är starkt kritisk till SVT, de vinklar ofta saker även om de inte ljuger, men jämfört med Ryssland är de ju ett under av saklighet.
Det är intressant med denna typ av konton som initialt säger säg vara objektiva och balanserade som sedan steg för steg avslöjar sig som rena propagandakonton.