2022-12-16, 17:34
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det är märkligt att Linda Staaf helt och hållet förnekar alla uppgifter om att Löfving betett sig illa. Enligt henne handlar det bara om att någon återkommande begärt ut och frågat om hennes meriter och att det kunde ha varit han.

Det är ett ganska långt steg därifrån till ofredande och misshandel.

Hon har mycket att förlora ifall Löving sänks. Vågar hon chansa eller drar han henne med sig i fallet?
Citera
2022-12-16, 17:37
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Varför utmålas Staaf som ett offer? Varför inte en enda kritisk medial motfråga till henne där man frågar henne om hon tror att det ser konstig ut när hon får förmåner och befattningar som hon saknar kompetens för?

Det här jävla meeto tramset har gjort kvinnor immuna mot berättigad kritik. Helt sanslöst.

Kan verkligen ingen seriös journalist fråga henne hur hon själv tror att allmänheten uppfattar hennes karriärkliv, om det kan se lite lustigt ut när man blir tillsammans med chefer med särställningar?
Det är nog för att hennes karriär redan är skjuten i sank.

Kvinna eller inte. Hon är ju inte ett barn.

Hon är vuxen och bör ställas till svars för sin vandel.

Det dyker säkert upp frågor vad det lider.

Ännu är det väl bara i mysiga pk-programmet Morgonsoffan i TV4 hon har uttalat sig? Där får man förstås inte ens antyda att hon klättrat fram genom vissa specifika attribut och förmågor utanför ett rimligt CV.
Citera
2022-12-16, 17:43
Medlem
Så här tror jag. Staaf har blivit utsatt för ofredande och förföljelse när hon har gjort slut med Löving. Han har inte kunnat godta det. Hon har berättat för personer i sin omgivning som fört det vidare i syfte att hjälpa henne. I och med att hon är så mån om sin karriär och CV har hon valt att inte gå vidare med sina uppgifter eftersom hon ansett det som spiken i kistan för avancemang i karriären. Det är därför hon nu förminskar deras relation och i intervjuer hävdar att den endast varit ytlig och att de ej varit närstående.

De uppgifter som nu framkommer om en 6 år lång relation som dessutom varit destruktiv innebär ju att hon inte är sanningsenlig beträffande jävsfrågan och att de stått varandra betydligt närmre än vad hon vill låta påskina.

Folk är inte dumma. Man fattar.
Citera
2022-12-16, 17:44
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så här tror jag. Staaf har blivit utsatt för ofredande och förföljelse när hon har gjort slut med Löving. Han har inte kunnat godta det. Hon har berättat för personer i sin omgivning som fört det vidare i syfte att hjälpa henne. I och med att hon är så mån om sin karriär och CV har hon valt att inte gå vidare med sina uppgifter eftersom hon ansett det som spiken i kistan för avancemang i karriären. Det är därför hon nu förminskar deras relation och i intervjuer hävdar att den endast varit ytlig och att de ej varit närstående.

De uppgifter som nu framkommer om en 6 år lång relation som dessutom varit destruktiv innebär ju att hon inte är sanningsenlig beträffande jävsfrågan och att de stått varandra betydligt närmre än vad hon vill låta påskina.

Folk är inte dumma. Man fattar.

Visst fattar man, frågan är vad gör regering åt detta?
Svar:
Hade inte SäPo uppe en vägskylt med ”Ingenting” mot deras kontor i Solna ett tag?

Säkerhetsprövningen de gjort på Bydén behöver ses över. Kan vara rysspåverkan eller hur fan har de gått igenom egentligen?
I 30 min sa han att den vart rutinmässig och enligt reglerna.. jo tjena
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-12-16 kl. 17:52.
Citera
2022-12-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
"Vi är bara ytligt och privata" - staaf

Hemligt dokument visar – Staaf och Löfving var i en sex år lång relation
Relationen ska ha varit destruktiv och Löfving beskrivs som svartsjuk och kontrollerande. - Expressen

Jag tror att Linda Staaf har Borderline.
Citera
2022-12-16, 18:03
Medlem
Starbacks avatar
Nu visar det sig hur asets lögner i offentligheten ser ut. Expressen har lyckats få ut en omaskad kopia av ett förhör som hållits med Linda Staaf efter anklagelserna mot Löfving angående eventuell "förföljelse". Mot bakgrund av den sanning som nu kommer fram framstår Linda Staaf i mjycket märklig dager. Hon är tydligen ett under av okynnesanmälningar och falskhet som hon gjort sitt bästa fram till nu att Ljuga bort.

Det som vi alla hörde henne dyrt och heligt berätta var att det bara var en kort och ytlig kontakt som nu visar visar sig vara ett sexårigt fast förhållande. I 6 år låg hon alltså och snaskade kotte i Löfvings säng innan hon tröttnade eftersom hon fått tillfälle att slå klorna i ett högre befäl med större status. Fy fan. Detta måste nästan betyda att den där stackars Löfving inte bara fått på båten utan att hans sängkamrat också begick otrohet bakom hans rygg. Att hon också dragit in försvaret i den här snaskiga soppan är vedervärdigt.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/staaf-har-satts-i--polisens-frysbox/

https://www.expressen.se/nyheter/hemligt-dokument-visar-staaf-och-lofving-var-i-en-sex-ar-lang-relation/

"Jag försöker skydda en person som jag tycker väldigt mycket om". deklarerar ÖB.

Ja. Det värsta var väl att Löfving också brydde sej väldigt mycket om samma person.. Hon borde alltså ha haft en eller flera sexuella kvaliteter som män uppskattade mycket. Vilka kvaliteter detta rör sej om överlämnar jag med varm hand till din fantasi att avgöra.
Senast redigerad av Starback 2022-12-16 kl. 18:17.
Citera
2022-12-16, 18:14
Medlem
Jag gissar Måndag kl 10:00 kommer JM .s presskonferens om Avskedandet

GRATULERAR Expressen bra jobbat !!! !!!! !!!!
Citera
2022-12-16, 18:23
Medlem
Game Over för både Löfving och Staaf! Vad var det vi sa alla vi som genomskådade lögnerna. Tyvärr ruttnar polismyndigheten inifrån, det finns många vittnesmål om det.
Citera
2022-12-16, 18:23
Medlem
Fredrik Sjöshult på Expressen är en av hennes nytillkomna beundrare. Fullkomligt okritisk och kåt.
Detta syntes när han var i teverutan och snackade om henne.
Citera
2022-12-16, 18:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Ja. Det värsta var väl att Löfving också brydde sej väldigt mycket om samma person.. Hon borde alltså ha haft en eller flera sexuella kvaliteter som män uppskattade mycket. Vilka kvaliteter detta rör sej om överlämnar jag med varm hand till din fantasi att avgöra.

...min fantasi skenar tyvärr i väg... Det är ju en känd sak, att maktens män ofta vill vara undergivna i sängkammaren. Ibland betalar de till och med prostituerade för sådana lekar. Något säger mig att LS kan vara en sådan kvinna, som tillgodoser sådana behov. Den korta kjolen, de långa, högklackade stövlarna, poserandet med vapen som hon inte har någon användning för i sitt arbete på riktigt, och först och främst de många inom uniformsyrken högt uppsatta älskarna... talar sitt tydliga språk.
Citera
2022-12-16, 18:35
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu visar det sig hur asets lögner i offentligheten ser ut. Expressen har lyckats få ut en omaskad kopia av ett förhör som hållits med Linda Staaf efter anklagelserna mot Löfving angående eventuell "förföljelse". Mot bakgrund av den sanning som nu kommer fram framstår Linda Staaf i mjycket märklig dager. Hon är tydligen ett under av okynnesanmälningar och falskhet som hon gjort sitt bästa fram till nu att Ljuga bort.

Det som vi alla hörde henne dyrt och heligt berätta var att det bara var en kort och ytlig kontakt som nu visar visar sig vara ett sexårigt fast förhållande. I 6 år låg hon alltså och snaskade kotte i Löfvings säng innan hon tröttnade eftersom hon fått tillfälle att slå klorna i ett högre befäl med större status. Fy fan. Detta måste nästan betyda att den där stackars Löfving inte bara fått på båten utan att hans sängkamrat också begick otrohet bakom hans rygg. Att hon också dragit in försvaret i den här snaskiga soppan är vedervärdigt.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/staaf-har-satts-i--polisens-frysbox/

https://www.expressen.se/nyheter/hemligt-dokument-visar-staaf-och-lofving-var-i-en-sex-ar-lang-relation/

"Jag försöker skydda en person som jag tycker väldigt mycket om". deklarerar ÖB.

Konstigt hur olika man tar till sig information. Om den här informationen stämmer så är det ju snarare Löfving som framstår i mycket dålig dager. Ok, att hon har ljugit om hur deras förhållande har sett ut, men med all annan info är ju det en skitsak i jämförelse.
Citera
2022-12-16, 18:35
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -stil-
Mannen med kanske den mest säkerhetskänsliga tjänsten i landet, som ingår i otrohetsaffärer med en kvinna som har satt i system att ligga med säkerhetsklassade chefer? Han borde rykas hårdast av alla. Att som ÖB utsätta sig för såna risker och potentiella honey traps är så oprofessionellt att det borde vara kriminellt.
Kan bara instämma.

Att sedan Linda Staaf väljer att ljuga för Svenska folket om relationen visar vilket förtroende hon har till svenska folket och vilken relation hon har till sanningen. En sådan jävla usel ledning för polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in