2022-12-16, 11:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min

Jag brukar ligga i badkaret och duscha i 20-30min varje morgon. Så jävla trevligt sätt att vakna upp. Jag ser duschande endast delvis som tvättning. Jag ser det minst lika mycket som en form av meditation där jag samlar tankarna inför dagen.
Citera
2022-12-16, 11:20
Medlem
På vilket sätt är det bättre att slösa MINST 250 000 kr (mer troligt uppemot 750 000-1 000 000 kr) på dessa timglas än att lägga pengarna på de höjda kostnaderna? Glöm ej kostnaderna för att distribuera dessa och försämrad goodwill...
Citera
2022-12-16, 11:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Ok, så det blir inte bara en inköpskostnad utan en montör ska in i 9000 lägenheter och installera dessa timglas?

Ponera att montören tar 600 SEK/H, en montör gör 2 lägenheter per timma(kan ta lite tid om installationen ska göras snyggt och korrekt).

Då är vi uppe i en installationskostnad på 2,7 miljoner. Och hur många av dessa 9000 installerade timglas kommer att användas av de duschande hyresgästerna?

Pengar i sjön.
Hur vill du lösa problemet då med att få ned energiförbrukningen?

Eller föredrar du hyreshöjningar?
Citera
2022-12-16, 11:22
Medlem
ShotsFireds avatar
Mycket inhumant.
Det är kallt så självklart vill man stå kvar och duscha i värmen!
Citera
2022-12-16, 11:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarMinEgenVag
Max 15 kvm per person
Max 18c rumstemperatur
Förbjud bränsletörstiga bilar och max 2 mils bilfärd per dag utan speciellt tillstånd. En bil per hushåll såklart.
100 flygmil per år. Vill man flyga långt kan man spara under ett antal år
Förbjud köttprodukter
Max ett barn per kvinna

Vad mer kan vi komma på?
Det finns massor men en sak som med lätthet går att implementera är väl tvångsrakning av alla invånare. Lätt att kontrollera också. Av allt hår kan vi tillverka varma täcken.

Jag blir mer och mer tveksam till alla dessa sanktionspaket mot Ryssland. Ja mer och mer tycker jag mig märka att de slår mot oss själva. Funkar de ens mot Putin och hans gäng? Sparas det på varmvatten i Ryssland och planeras det där att stänga av elen temporärt osv? Detta sparande som vi i väst nu hela tiden drabbas av och alltmer är inte det just fina boosts för Putin att fortsätta sitt krig.

Finns det verkligen folkligt stöd för dessa sanktioner mot Ryssland som ju inte verkar fungera eftersom det hela tiden "måste" konstrueras flera? Det kommer de sannerligen inte å ha den dag vi får duscha i kallvatten iaf!

Nåja nu är jag nyduschad och inte fan klockade jag mig. Det blir det sista jag kommer att spara in på min hygien
Citera
2022-12-16, 11:29
Medlem
Det tar ju typ en eller två minuter för vattnet att bli varmt i hyres. Skitskumt. Om de ska göra något så dumt får de nog fixa så duschvattnet inte är iskallt också.
Citera
2022-12-16, 11:30
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tror de kommer misslyckas med att få folk som bor där duscha kortare tid om man utgår från vad som skrivs av motståndsrörelsen till allt här i tråden.

Fastighetsägaren vill minska kostnaderna för el och övrig förbrukning som betalas ur en gemensam utgiftspost för att minska kostnadsökningar som måste tas från hyra de tar för folk som bor där.

När det inte kommer fungera så kommer fastighetsägaren vara tvungen att höja hyrorna och då blir det ett jävla liv på alla som inte kunde hålla nere förbrukningen och de som sparat men ändå får vara med och betala.

Jag skulle inte bli förvånad om dessa gnällpellar som bor i hyreslägenheter skruvat bort termostaterna på elementen och reglerar temperaturen inomhus genom att öppna fönstret mer eller mindre.

Misstänker att de flesta i den här tråden är tillräckligt mentalt funtade så de egentligen fattar sådant men måste ändå käfta emot.
Att Svenne duschar 1 minut i kallt vatten spelar ingen roll när Ahmed och hans 40 barn har duschen på för att få tropiskt klimat i lägenheten.
Citera
2022-12-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Mycket inhumant.
Det är kallt så självklart vill man stå kvar och duscha i värmen!
Fryser du så klä på dig istället.
Citera
2022-12-16, 11:34
Medlem
Ser inget problem med duschklockor, tycker tvärtom att de borde finnas överallt.

Sen kan jag tycka 4 min är lite snålt. 5 hade varit bättre. Själv duschar jag på runt 3 - 4 men spolar vatten under sammanlagt 2 minuter kanske.

-snabbskölj hela kropp efter vattnet uppnåt bra temperatur, 30 - 45 sek.
-stäng vattnet, på med shampo och duschtvål i military hot spots.
-skölj noggrant, 40 - 60 sek
-sitt på huk och kör lite extra spolning i röven 10 - 15 sek.

Kvinnor med långt hår behöver sannolikt lite längre tid så därför är nog 5 min bra. Längre än så är lyx och slöseri man gott kan vara utan.

Undrar även hur de gör i hushåll med flera. Får alla 4 min var eller? Bra sätt att få koll inför en folkräkning i så fall.
Citera
2022-12-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Från ett av världens bästa energisystem till max fyra minuters duschar. (S)tabilt (s)amhällsbygge.

Vi importerar nu el motsvarande cirka tre reaktorer, det hade varit angenämt om de inte hade lagt ned kärnkraftsreaktorerna.
Vad snackar du om? Sverige är EU:s största exportör av el, vi försörjer halva EU med el.
Sverige har överskott av el och vi har egentligen ingen brist på el.
Citera
2022-12-16, 11:39
Medlem
Trollet420s avatar
Spolar upp ett bad varje dag som jag ligger i max 5 minuter för det är så varmt.
Citera
2022-12-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Det här måste vara det sjukaste svenska staten gjort mot befolkningen detta år. Vad kommer härnest för nå sjukare....... hahaha jävla Pajjas land.. lalala land😁😁😁😁😁🥱🥱🥱😆😆

Det är ett (kommunalt) hyresbolag. Inte staten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Intrång i privatlivet borde vara straffbart.

Jag väntar iof sig på när vi vi alla blir chippade. Sverige är ju redan föregångsland

https://euroweeklynews.com/2020/04/10/swedes-get-futuristic-high-tech-implants-in-their-hands-to-replace-cash-and-credit-cars-eliminating- coronavirus-contact/

Är det ett intrång att din hyresvärd ger dig ett timglas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in