2022-12-15, 07:10
  #274909
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om inte NATO funnits med i bilden hade Europa inte befunnit sig i den här situationen.
Om inte NATO funnits med i bilden så hade du sagt "Доброе утро" varje morgon.
Citera
2022-12-15, 07:11
  #274910
Medlem
Det är väl staden lite norr från Bakhmut som är den viktiga? Glömt namnet i hastigheten
Citera
2022-12-15, 07:13
  #274911
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Eftersom Ukrainas artilleri skjuter längre så är alla Rysslands förflyttande under hot.

Skulle ni Bakhmut falla så kommer Ukraina att minera hela staden samt besätta nya försvarspositioner längre bak. De har haft 6 månader på sig att förbereda ett försvar i djup.

Vet du förresten hur försvarslinjer fungerar? Tror du att det räcker med att man bryter igenom en för att man ska få genombrott?

Det är också vanligt att man släpper terräng avsiktligt för att låta fiender ta den. När fienden sedan tagit den så har man förberedda målpunkter för artilleriet tillsammans med minering. Det är inte så kul att vara anfallare då. För att Ryssland ska få effekt så måste Ukraina slå till reträtt i panik som ryssarna har gjort och det ser jag inte kommer att hända.

Ytterligare en amatörexpert som inte begriper hur försörjningslinjer och encirclement påverkar försvarslinjer. Eller hur försvarslinjer påverkas av att beskjutas med artilleri dygnet runt. Ryssland lägger hela infrastrukturen under sig, och kan på så sätt svälta ut ukrainska trupper som får allt större brist på ammunition.
Citera
2022-12-15, 07:14
  #274912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Försök att svärta ner Mercouris är utan effekt. Vem som helst kan genomlysa och granska att hans påståenden om kriget stämmer. Han har hundratusentals följare, och om något vore totalt felaktigt så skulle det ha kommit fram för länge sedan.

Det är inte jag som svärtar ner det, det är ju Mercouris...

https://www.barstandardsboard.org.uk/disciplinary_finding/76984.html

att du kan hitta 100`000+ indivder som är lika okunnigka och oförmögna att formulera egna tankar som digsjälv och därför lånar en mytomans och bedragares substanslösa åsikter, stärker vare sig din eller Mercouris position.

När ryssland inledde "the battle of bakhmut" 1 aug, så fanns där ett visst värde att ta staden som ett strategiskt delmål nu är det inte det längre, inte för att det spelar någon roll, så länge ukraina anser det värt att slakta ryssar där så tycks de kunna bibehålla den positionen.
Citera
2022-12-15, 07:14
  #274913
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
… och det var ju med dagens facit handen en naiv och korkad tanke.

Så nu har vi prövat samarbete och handel med ryssen i 30 år och det fungerade inte, så då får vi testa något annat istället och

Det fungerade inte eftersom att USA sabbade samarbetet. Vi borde testa att slänga ut amerikanerna istället. Men de har framgångsrikt fått dig och många andra att bli hysteriska så nu testar vi att vara krigsglada som 1913 i några år.
Citera
2022-12-15, 07:15
  #274914
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ytterligare en amatörexpert som inte begriper hur försörjningslinjer och encirclement påverkar försvarslinjer. Eller hur försvarslinjer påverkas av att beskjutas med artilleri dygnet runt. Ryssland lägger hela infrastrukturen under sig, och kan på så sätt svälta ut ukrainska trupper som får allt större brist på ammunition.
Djupet på försvarslinjen är flera mil. Det är det du inte begriper.

Sedan är inte Bakhmut omringat på något sätt. Eller ska jag säga "encircled"
Citera
2022-12-15, 07:15
  #274915
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det är väl staden lite norr från Bakhmut som är den viktiga? Glömt namnet i hastigheten

Ja, det är det egentliga målet. Kramatorsk/Sloviansk.
Citera
2022-12-15, 07:16
  #274916
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det är väl staden lite norr från Bakhmut som är den viktiga? Glömt namnet i hastigheten

Du tänker på Lyman?
Citera
2022-12-15, 07:17
  #274917
Medlem
Nej, annan stad. Asch, den dyker kanske upp på en karta framöver. Dags att fara till jobbet
Citera
2022-12-15, 07:18
  #274918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Struntprat. Jag har tidigare visat att Ryssland har minst 150 000 man som ligger i träning bakom fronten just nu.

Nej det har du inte visat, kamrat.
Citera
2022-12-15, 07:19
  #274919
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Djupet på försvarslinjen är flera mil. Det är det du inte begriper.

Sedan är inte Bakhmut omringat på något sätt. Eller ska jag säga "encircled"

Djupet av försvarslinjer har ingen betydelse om trupperna saknar mat och ammunition och inte kan roteras när de är slutkörda efter ständig artilleribeskjutning, eller annan beskjutning till följd av flankering.
Citera
2022-12-15, 07:21
  #274920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Sjuk och sjuk, man hör ofta att ryssen har ett annorlunda tänk än västerlänningar. Blir väl så när man är uppfödd på borsjtj och vodka.

Alla ryska härskare är mer eller mindre paranoida. Titta på hur många som har fått sparken på ett våldsamt sätt. Dessutom är ryssen generellt paranoida när det gäller väst. Så det är inte konstigt att Putin är Paranoid. Vi har ju klara bevis på det - Tv-reportage. Viss del är berättigad "paranoia", men det övergår sjuklig.

Dessutom hade Putin en konstig barndom eller konstig relation med sina föräldrar. Hans mor fick honom när hon var 40 och hon hade överlevt Leningrad. Troligen hade hon ätit barn. Det finns också att han adopterad från en georgisk mamma. Och det gör det mer kusligt - (Stalin).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in