2022-12-14, 17:31
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Var finns det dokumenterat att hon ljög, och inte bara hade lite sämre meriter än vad som i ljuset av de andra sökandens meritlistor hade sett mer förtroendeingivande ut?

Rent tekniskt är det naturligtvis att att ljuga.

Nu lämnar man ju inte in ett CV "på heder och samvete", men avger man i sammanhanget en sanningsförsäkran kan man faktiskt begå ett brott som heter "osant intygande" (om man ljuger om andra) eller "osann försäkran" (om egna omständigheter). Det vanligaste fallet är nog deklarationen... :-)

Nu kan man (ur Linda Staafs synvinkel) säga vad som helst om sin kompetens, det är inte straffbart. Däremot kan ju det få allvarliga efterverkningar rent arbetsrättsligt, framförallt lär ju arbetsgivarens förtroende för henne försvinna, om hon farit med osanning.

Däremot kan Löving vara i farozonen om han vidimerat hennes CV och detta visar sig vara förädlat bortom någon sorts rimlig gräns.
Citera
2022-12-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Tyvärr så är detta fullt naturlig väg många kvinnor får gå eller den ända vägen till makten är jag rädd för. Rena hippie tankegångar att vi skulle ha jämlikhet i Sverige. Oavsett så skadar nog det här upploppet mer än vad som verkligen har hänt.
Alla kurser och behörigheter, vad fan, folk kan mer utan massa papper och förgyllda CV.

Utmärkt, då är det OK för dig att en rörmokare får transplantera din njure.
Citera
2022-12-14, 17:34
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Herre min skapare. Så hon har blivit knullad av Jan Staaf, Mats Löfvin och Michael Bydén. Vilket jävla horhus.

Tro inte på vad som står i skittidningen Stoppapressarna. Det är inget annat än en lögnblaska. Den här tråden på Flashback har spårat ut fullständigt med grova osanna angrepp på Linda S. Men jag är ändå inte förvånad med tanke på det klientel som hänger på Flashback och skriver en massa smörja och personangrepp som faktiskt kan vara åtalbara. Tyvärr är busarna skyddade av anonymiteten. Usch fy skäms på er!!!
Senast redigerad av vitapumps 2022-12-14 kl. 17:37.
Citera
2022-12-14, 17:36
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Hon säger dessutom att hon körde lastbil i hela Sverige efter hon slutat gymnasiet så det är inte så troligt att hon började på universitet direkt efter gymnasiet.

Citat:
När hon fyllde 19 år och fortfarande gick i gymnasiet tog hon lastbilskort och började direkt efter studenten att köra långtradare runt hela Sverige. I samma veva tog hon också flygcertifikat för privatflyg, vilket hon sen sysslade med i flera år.

Och flygcertifikat...

Jag får inte hennes tid att gå ihop... (uppskattade årtal men borde vara rimliga)
- 1976 föddes
- 1993 gick på internat, vilket jag antar var ett utbytesår så hon borde tagit studenten -
- 1996 tar studenten
- 1997 kör lastbil och flyger

- 1998 - 2006 På de här åtta åren tar hon en examen i ekonomi, en examen i juridik, sitter ting på två olika tingsrätter samt pluggar två år i USA?

Jag förstår inte.... Det är möjligt att det går men det känns som VÄLDIGT lite tid för att få så många saker uträttade.

Är det ens möjligt att hon hade trafikkort (CE) när hon var 19 år? Kan "långtradaren" varit pappas flyttbuss som hon kunde köra med ett C-kort?
Citera
2022-12-14, 17:36
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Jan staaf gifte sig med Eva Lena 19860823 och de skilde sig 070629 efter att han varit otrogen med Linda. Linda och Jan gifte sig 090526 och därefter var hon otrogen med Mats Löfving som skilde sig från sin fru som fysiskt kastade ut honom 20100729 efter att hon blivit uppringd av Linda. Linda separerade från Jan men de skilde sig först 20161104. Då hade hon och Mats varit ett par i nästan 6 år. Anmälan mot Mats om ofredande sträckte sig från början av 2015.
Tack!

Är varenda jävel otrogen i den här soppan?
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan

Snyggt sammanställt.
Och sicken märklig donna. Komplett omöjligt att hitta en ledig karl?
Det är någon sorts fetisch hon har. Något annat är svårt att se.
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur är tidsaxeln Jan Staf Linda o Lindas polisarbeten före NOA

Varför fittbitchierar Linda Jan för att sedan kontakta Jans fru?

Jan bor ensam i en stor kåk i svärtinge - stämmer inte detta

Jävlar vilken home wrecker.

Men EN person vågar det inte sparka - Byden för han har ett toppjobb i Moskva att få
med höööög månadslön.
Home Wrecker, indeed.
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Okej, men vad är det då hon bluffat om...?
Innan vi vet hur hennes olika ansökningshandlingar sett ut så vet vi ju inte.

Vad som sagts i media eller står på intyg spelar ju ingen roll om hon skrivit eller skickat in annat i samband med alla befordringar och jobb hon fått.
Citera
2022-12-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz

Studieintyg från Mittuniversitetet

https://anonfiles.com/g5Qb72Mby0/Staaf-MiU-studieintyg_jpg

Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Ladok.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Mja, det finns en del mer att förklara. Enligt examensreglerna vid Mittuniversitetet räcker de där kurserna till en fil.kand-examen i huvudämnet Företagsekonomi. Mittuniversitetet utfärdar också vad de kallar för "Civilekonomexamen", men då krävs följande:

Företagsekonomi GR 90 hp (varav 30 hp på kandidatnivå)
Företagsekonomi AV 60 hp inkl självständigt arbete 30 hp
Nationalekonomi 30 hp
Juridik 15 hp
Statistik 15 hp

Iofs nuvarande regler, men jag tvivlar på att man ens tidigare skulle kunna få en civilekonomexamen utan grundläggande kurser i juridik och statistik.[/url]

Mittuniversitetet var en högskola fram till 2006 och hade inte rättigheter att ge ut civilekonomsexamen 2003.

Är det fil kand eller ekonomie kandidat som står på hennes examen? Måste uppges korrekt.

Hon har inte en fullständig utbildning inom företagsekonomi. Hennes uppsats är godkänd i september vilket innebär att hon fått mycket göra under sommaren 2003. Normalt skulle hon fått betyget i det självständiga arbetet redan i juni men hon har behövt 3 mån extra plus betyget G. Inte så imponerande.

Dock har hon skaffat sig de kurser som behövs för att få jobb som ekonomiassistent hos polisen, som inte ställer så höga krav. Typ hos PwC skulle hon behövt betydligt fler kurser. Sedan har hon jobbat upp sig till ekonomichef någonstans i organisationen.
Senast redigerad av Hytrate 2022-12-14 kl. 17:47.
Citera
2022-12-14, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Berätta om Bydén!
Tycker det verkar som han gick i exakt samma musfälla, ringde linda Bydéns fru också?
Kommer f.ö vara väldigt svårt att ta ÖB seriöst i kommande pressträffar.

...svårt att ta nuv ÖB helt på allvar redan efter det att han dansat i Pridetåget och försvaret viftat med regnbågsflaggor istället för svenska, men kanske i synnerhet efter att ÖB vid en privat tillställning, med ÖB i uniform, kom fram och ville prata då jag inte kände honom sedan innan - intresserat men kort, men även aningens lite för fysiskt nära för min egen smak då jag är man och hetero. Det väckte då bara en lätt obekvämlighet då, främst ni vet sådär som folk som står för nära rent fysiskt när de samtalar gör, men med Pridetåget på bild något år senare så kom jag ihåg detta korta möte med drinkar i handen.

ÖB träffar sannolikt mängder av både män och kvinnor i sin yrkesroll och kanske t o m är en mycket intresserad person... men ändå, lite weird var det. Nästan lite lättad när jag läste att han intresserade sig för kvinnan i tråden här. En ÖB som snedseglar kanske inte är klockrent när det brukar vara de militära underättelsetjänsternas väg in i hemligheterna...
Citera
2022-12-14, 17:45
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Mja, det finns en del mer att förklara. Enligt examensreglerna vid Mittuniversitetet räcker de där kurserna till en fil.kand-examen i huvudämnet Företagsekonomi. Mittuniversitetet utfärdar också vad de kallar för "Civilekonomexamen", men då krävs följande:

Företagsekonomi GR 90 hp (varav 30 hp på kandidatnivå)
Företagsekonomi AV 60 hp inkl självständigt arbete 30 hp
Nationalekonomi 30 hp
Juridik 15 hp
Statistik 15 hp

Iofs nuvarande regler, men jag tvivlar på att man ens tidigare skulle kunna få en civilekonomexamen utan grundläggande kurser i juridik och statistik.

https://www.miun.se/globalassets/forvaltning/stua/examen/exbeskrivn-2007/civilekonom.pdf

Det verkar ju som om det även fattas Företagsekonomi.

För examen krävs 150 ínkl. 30 för uppsatsen

Linda har enligt utdrag
Företagsekonomi A 30
Företagsekonomi B 30
Företagsekonomi C 15
Företagsekonomi C Uppsats 15

Gjort endast 90 inkl uppsatsen.

Det motsvarar en EKONOMIEXAMEN
https://www.miun.se/utbildning/program/ekonomi-juridik-samhalle-och-turism/ekonomprogram/kurser/

Ekonomie kandidatexamen.
https://www.miun.se/globalassets/forvaltning/stua/examen/exbeskrivn-2007/kandidatpdf

Enligt kurserna hon läst på Mittuniversitet, är hon definitiv inte civilekonom som hon påstått. Kanske hon har forsatt på ett annat universitet och tillgodoräknat sig kurserna på Mittuniversitet. Om inte, är hon en lögnare och förstjänar att rullas i tjära.
Senast redigerad av feemaxxx 2022-12-14 kl. 18:37.
Citera
2022-12-14, 17:45
Medlem
Yinool0401s avatar
Haha,, ÖB.

Överbefälhavaren i SVT:s 30 minuter
Risk för krig mellan Ryssland och Nato

Han är smart den räven, nu drar han på för att rikta strålkastarna bort.
Det här landet har kraschat likt DANA VIKING i Gottröra,,,, 1991.
Citera
2022-12-14, 17:50
Medlem
Vem är:
”Den andra kvinnan”?

https://stoppapressarna.se/politik/andra-kvinnan-linda-h-staaf-forstorde-mitt-liv/

Är det *va L*na som Jan Staaf tidigare var gift med?
*=e
Citera
2022-12-14, 17:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Expressen avslöjade polisanmälningen men ja annars har Stoppa Pressarna skrivit om detta sedan i våras. Ingen ger dom någon cred.

Den första som ska ha cred borde väl dock vara han polisforskaren Holgersson.

Jag håller med. Problemet är komplext:

Holgersson har mest på fötterna - han har ju akademiska krav på att det som framförs är korrekt, grundat och välbelagt. Honom dräper man lätt. Polisen/Makthavarna: "Ja, kära allmänhet, det här är en fjantig forskare med glasögon, troligen genuscertifierad och från ett norskt universitet (öppet hånskratt) - inte tror vi väl på honom? Allmänheten: "Nej, är han forskare tror vi inte på honom, de har alltid en agenda och vill ha pengar. När Riktiga Poliser säger att han har fel, så har han fel. J-a Forskarfjant!"

Stoppa Pressarna har etablerat en sådan stark misstanke om att man alltid blåljuger att man är ungefär som Svensk Gam eller Vänt-i-Häcken, "tidsfördriv men inte trovärdiga". Någon därifrån kunde mycket väl spökskrivit Lindas CV som extraknäck...

Expressen däremot, där finns resurserna, integriteten och rättspatoset - i alla fall i mångas ögon. Expressen brukar ju avslöja det ena och det andra, i alla fall ibland. (Historiskt intresserade - sök upp en story om beväpnade nazister som skulle "ta över" 1965 - inte Expressens stoltaste stund då detta genomlystes ordentligt.)
Citera
2022-12-14, 17:51
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Det är lustigt att alla snubbar på Flashback har en dubbel: Ekonom på Handels och Jurist på SU typ.

Nä jag läste på Handels först, sedan mer redovisning på SU.

Så bara en examen, på FB är jag i minoritet...

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in