2022-12-13, 18:31
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
GM är född 06. Han går i 8:an.

Ja.Och?
Citera
2022-12-13, 18:35
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
GM är född 06. Han går i 8:an.

???
MGM går i "Åttan".

Hoppas att personen varken går i "Nian" sedan eller därefter.
Citera
2022-12-13, 18:44
Medlem
vonDys avatar
Oavsett "bibliska/ muslimska namn",
så kan det uppenbart gå väldigt snett..??
Citera
2022-12-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag minns själv när jag var tonåring där på 90-talet. Alla bar kniv.

Eller så minns jag fel.
Många av oss överhuvudtaget, som var unga på 90-tslet var kniv. Det var extremt sällsynt att någon beväpnad med sådan drog fram den vid bråk. Har aldrig hört om ett enda tillfälle trots att det förekom knivdåd, även på den tiden. Vi hade en annan mentalitet. Man ska tänka på vad för slags föräldrar det är till dagens 10-25 åringar.
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Stackars kille vars syster måste outa honom för en grupp med 100 000 människor. Tragiskt
Det står i tidningen och du själv skriver i en tråd. Det är antagligen något folk vill veta som känner honom. Ungar har oftast många kompisar och bekanta och det är läskigt för dem när det händer saker. Mindre oroligt om de vet hur situationen ser ut. Det påverkar liksom tonåringar närmre än vi vuxna som läser om saker

https://www.vlt.se/2022-12-13/pojken-knivhoggs-i-magtrakten--kan-forhoras-redan-i-dag

Ur artikeln:
Citat:
Det finns uppgifter om att den misstänkte gärningsmannen skulle ha utdelat två knivhugg mot offrets mage och att levern skadades. Stämmer det och har polisen funnit kniven/stickvapnet som användes vid mordförsöket?

– Det var ett hugg som utdelades och det träffade i magtrakten. Vad knivskärningen orsakade för skador vet jag däremot inte. När det gäller om polisen funnit kniven/stickvapnet så kommenterar jag inte sådana utredningsdetaljer.

Det står även att de förväntar sig kunna hålla förhör under tisdagen med offret.

Vad jag förstått (om jag läser mellan raderna rörande den vård som krävts på lasarettet) bör det vara väldigt stabilt läge och även om kniv/tillhygge träffat magtrakten krävdes det inte särskilda sjukvårdsresurser vid akutvården utan inledningsvis bör skadorna ha varit mindre omfattande. Om jag nu kan uttala mig så via gissningar efter vad jag hört. Jag tolkar det som om pojken klarade sig väl trots att det hade kunnat gå illa vid bråk med liknande utgång.
Citera
2022-12-13, 19:28
Medlem
Tuors avatar
Så GM är en lättkränkt blatte? Föga förvånande.

Var det någon som råkade titta på honom?
Citera
2022-12-13, 19:29
Medlem
lyckat liv med att genomföra mordförsök som 15åring
Citera
2022-12-13, 19:31
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Många av oss överhuvudtaget, som var unga på 90-tslet var kniv. Det var extremt sällsynt att någon beväpnad med sådan drog fram den vid bråk. Har aldrig hört om ett enda tillfälle trots att det förekom knivdåd, även på den tiden. Vi hade en annan mentalitet. Man ska tänka på vad för slags föräldrar det är till dagens 10-25 åringar.

Det står i tidningen och du själv skriver i en tråd. Det är antagligen något folk vill veta som känner honom. Ungar har oftast många kompisar och bekanta och det är läskigt för dem när det händer saker. Mindre oroligt om de vet hur situationen ser ut. Det påverkar liksom tonåringar närmre än vi vuxna som läser om saker

https://www.vlt.se/2022-12-13/pojken-knivhoggs-i-magtrakten--kan-forhoras-redan-i-dag

Ur artikeln:

Det står även att de förväntar sig kunna hålla förhör under tisdagen med offret.

Vad jag förstått (om jag läser mellan raderna rörande den vård som krävts på lasarettet) bör det vara väldigt stabilt läge och även om kniv/tillhygge träffat magtrakten krävdes det inte särskilda sjukvårdsresurser vid akutvården utan inledningsvis bör skadorna ha varit mindre omfattande. Om jag nu kan uttala mig så via gissningar efter vad jag hört. Jag tolkar det som om pojken klarade sig väl trots att det hade kunnat gå illa vid bråk med liknande utgång.

Jamen Skrivsuddan ,det kunde ju ha gått vansinnigt fel.
Varken barn eller vuxna ska bära kniv,såvida de inte är jägare i skog.
Jag tror att Du håller med?
Citera
2022-12-13, 19:33
Medlem
Finns en kandidat till GM som har samma efternamn som Fadime som 2002 omkom i ett hedersmord i Uppsala.
Denne Mustafa är född 2006 och har en tvillingsyster och flera andra syskon.
Om han är släkt med Fadime är oklart, men efternamnet är lite ovanligt och utesluter inte att de är släkt.
Citera
2022-12-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jamen Skrivsuddan ,det kunde ju ha gått vansinnigt fel.
Varken barn eller vuxna ska bära kniv,såvida de inte är jägare i skog.
Jag tror att Du håller med?
Eeeh?

Läs inte in saker du istället, som inte sagts.

Klart som fan att de inte ska. Skillnaden är dock markant på stökiga ungar på nittiotalet mot idag och problemet är att vissa generationer, t.ex. bland den åldersgruppen som förr visste bättre, tydligen inte klarar av föräldrarollen lika bra.

Nu verkar det här ändå, slutat bra. Men det hade kunnat blivit helt annorlunda.
Citera
2022-12-13, 19:39
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ja.Och?

Åh vilken härlig attityd.

Eftersom man trodde initialt att gm var 08 utifrån att han går i årskurs 9……,, men det kanske var för svårt att fatta. 🤦🏼‍♀️
Citera
2022-12-13, 19:42
Medlem
Citat:
Oavsett "bibliska/ muslimska namn",
så kan det uppenbart gå väldigt snett..??
Är man någorlunda normalbegåvad och ser nyktert på vad som händer i samhället så går det frekvent väldigt ”snett” med just människor som har muslimska namn.
Citera
2022-12-13, 19:42
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan

Ur artikeln:

Min kompis blev knivhuggen av en 15 åring för 25 år sedan och han dog direkt, så jo det både var vanligt att folk var kniv, men också att det slutade illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in