2022-12-13, 16:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nja, ca 200.000 användare per dag har man förlorat sen Musk tog över, bland dem Steven King och Elton John. DVS folk som drar in pengar för Twitter.
Vad pratar du för strunt? De är båda kvar och kommer säkert twittra ut något när nästa bok eller skiva är aktuell.

https://twitter.com/StephenKing
https://twitter.com/eltonofficial
2022-12-13, 16:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Fauci-läckan var ju för rätt länge sen nu så vem visste inte det här? Så inget fan av Elon men saknade nu människor denna allmänkunskap så var det bra att han sa något.
2022-12-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det som fäller dig är att du utan att veta någonting om saken bestämt dig för att Musk har fel och är tramsig. Men det kan du inte veta.

Tänk såhär istället...om han verkligen hade varit pedofil, hur sannolikt hade det varit att Elon vetat om det?
2022-12-13, 16:49
Medlem
Citat:
Konsensus är resultatet av att lägga ihop ALL forskning inom området i fråga snarare än att cherry picka. Den samlade kunskapen hos alla forksare om ämnet = Konsensus.

Du kommer aldrig närmare sanning än så.

Jo, det är snarast tvärtom. Konsensus är helt irrelevant när ny forskning visar något annat. Vad som spelar roll är kvaliteten på forskningen, inte kvantiteten. Med tanke på dagens sorgliga tillstånd av det akademiska, så är det viktigare än någonsin att ta individuella studier i beaktning.
2022-12-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shickablaow.Waowai
Haha ja vi ser det.
Din mentala kapacitet är inte ens hälften så kapabel som du tror att den är och att gissa sig fram till allt hjälper dig föga.
Låt dom som är smartare än dig sköta snacket.

Well, det finns inga intelligenta högermänniskor som hänger på högerforum. Den intellektuella alternativ högern hittar du på vänsterforum.

Intelligenta personer söker motstånd, svagbegåvade söker ryggdunkar. Med andra ord, är du alternativ höger på Flashback är du nog rätt korkad.

Så jag är helt bakom dig med att låta de smarta tala, men du hittar inte den smarta högern här.
2022-12-13, 17:26
Medlem
-Tesla-s avatar
Det går inte längre diskutera sanningen på nätet eftersom vad som är rätt eller fel beror på om du är höger eller vänster..
2022-12-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Ännu en gång. Behöver man medicinsk utbildning för att läsa mejlkonversationer?

Behöver man vara maskiningenjör för att köra bil?

Måste du vara dietist för att laga mat?

Varför svarar jag ens. Du är ett dundertroll

Nej, men vem grundar sina åsikter om ett vaccin baserat på mailkonversationer??

Jag är världens bästa jävla troll dock.
2022-12-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Världen lyssnade enbart till experter som Fauci under corona 2020. Gick det bra tycker du?

De negativa effekterna kom ju snarare av att man inte gjorde som tex Fauci sa.

Hade vi följt experterna, dvs infört MYCKET hårdare restriktioner, kanske det gått bättre. Tvärtom hade vi människor som Trump i makten som agerade motsatsen till vad experter sa.
2022-12-13, 18:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Exakt, så om 88% är vaccinerade kan du räkna med att ca 88% av de på IVA är vaccinerade.

Vad som hände var att vi oroade oss för folks rättigheter. Detta ledde till att vaccinationen gick för långsamt så sjukdomen han mutera vilket delvis gjorde vaccinen overksamma. Hade vi bara gått ut å tvångsvaccinerat alla hade det varit över på nolltid.

Men nu är det fler än 88% som vårdas med covid.

"svår sjukdom och döööd"

Vad har de snart inte ljugit om?

Labbet i Wuhan.
Vaccinet skyddar mot smitta.
Vaccinet skyddar mot svår sjukdom och döööd.

Å du tror att fascism är det som saknas.
2022-12-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Okej vacinnen dödar...Men märkligt att 90% av världens befolkning har fått den men inte ens 1% har dött? Hmm hur får du det gå ihop?
Aldrig påstått att folk dör av vaccinen så jag behöver inte få ihop det. Citerade du fel person eller leker du dum?

Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det förutsätter att alla experter är anställda av samma arbetsgivare.

Nu är det inte så utan experterna som är tusentals är anställda av olika bolag, olika stater och olika organisationer.
Du leker nog inte dum iom att du svarade en person det här som påpekade att även experter är beroende av lön. Spelar ingen roll vem som är deras arbetsgivare när media och bigtech kommer diskreditera experten i 190 och fåren blint skriker Konspirationsteretiker så är det bye bye.
2022-12-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Jag kan laga mat men jag skulle inte kalla mig en kock. Jag skulle inte ens jämföra mig med en kock. Personer som tror de är eller kan något bara för att de kan läsa om det är sorgliga förståsigpåare.

Förstår du vad konversationen handlade om?
2022-12-13, 18:39
Medlem
Citat:
Nej, men vem grundar sina åsikter om ett vaccin baserat på mailkonversationer??

Jag är världens bästa jävla troll dock.

Konversationen handlade om att Elon Musk pratar om att åtala Fauci. Detta är baserat på konversationer (antagligen via mejl) som han har fått tilldelat sig efter att han köpte twitter. Det har inget med vaccin att göra. Det är något du nämnde först nu.

Du sa att Elon inte har medicinsk utbildning. Så hur ska han veta något.

Jag förstår att du är och trollar i många trådar. Så måste vara svårt att hålla reda på vart du är ibland

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in