2022-12-13, 17:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller med. Det skulle inte ens gå att skriva ett filmmanus på den här intrigen, för det skulle sågas som för verklighetsfrämmande!

Det kanske blir en dokumentär om det som kommer slå de flesta dokusåpor! Sex, korruption, otrohet, vackra kvinnor med skjutvapen. Såpan har allt!
Citera
2022-12-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon vill kanske visa för ÖB att han inte kan ta henne för given och att hon är i en klass över honom. Jag menar det är inga som diskuterar hans kläder och utseende. Kanske han är lite undergiven? Kanske han är en "cuck" som ni säger här på FB?
Vad har barnen med det att göra? Får inte kvinnor med barn ha klänning? Vilken 1800-talsmoral är detta?

Har inte skrivit nåt om kvinnor med barn och klänning. Man får se ut som wt och man får se ut som en slampa i TV.
Mitt budskap var: Hade hon haft något vett hade hon i DETTA speciella sammanhang tagit hjälp av någon för en annan look än sin vanliga skräpiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Finns de någon flashbackare som testat Linda Staf?
Ta bladet från munnen och berätta här?
Vad säger ni om att vara buksvågrar med Sveriges nuvarande ÖB och en av Sveriges högsta polischefer?
Är hon nånting alldeles extra?

Tror dessvärre att hon inte gillar att knulla, men fejkar att hon gillar det, för korkskallar som ÖB och Löfving, som går på det.
Hon ger inte sina hål för att hon gillar att knulla, utan för att ta sig uppåt i karriären..
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-linda-staaf-blir-kvar-pa-noa-/

Nu djävlar skruvas allting upp! Dom vågar/vill alltså inte släppa iväg henne

Eller så var rekryteringen till Justitiedepartementet inte helt fläckfri iheller, if you know what I mean
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Linda kvar på noa! Enl expressen.
Vad har hänt?

Det som förmodligen har hänt är att det redan nu finns indikationer på att hennes cv/meritlista kryddats.
Gissar att hennes nya arbetsgivare låtit meddela att här kommer inga papper skrivas på förrän allting retts ut till botten.
Kom ihåg att om Mats begått tjänstefel vid rekryteringen av sin älskarinna, är denne också naturligtvis ej kvalificerad då hon ej fått jobbet pga vad hon kan, utan vem hon är.
Citera
2022-12-13, 17:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Eller så var rekryteringen till Justitiedepartementet inte helt fläckfri iheller, höhö

Finner det osannolikt att hennes ansökan/löfte om den tjänsten är helt clean.
Citera
2022-12-13, 17:19
Avslutad
Undrar hur pratet gick på första daten med ÖB?

-Micke, har du varit kär och haft förhållande någon gång?
-ja, en gång jag, har varit gift sen många år. Du då Linda?

-ja några gånger, först med staaf som var min chef, hans fru blev inte så glad, sedan blev jag ihop med min chef löving som smög på mig. Vi är ihop lite fortfarande. Plus att jag har förstört massa andra äktenskap.

-jaha, så fint Linda. Du verkar superhärlig
Citera
2022-12-13, 17:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Är det för att dölja hennes meriter?

Citat:
”Linda Staaf kommer inte vara anställd i Regeringskansliet utan det handlar om en så kallad stabstjänstgöring där hon lånas in från Polismyndigheten under en begränsad tid. Då hon inte har sökt någon tjänst finns det inga ansökningshandlingar att ta del av”, skrev Jenny Rydstedt vid

Nu blir hon kvar på NOA och man kan låta locket vara på och säga att det är hemligt att ta del av hennes CV? För Expressen verkar velat begära ut vilken grund hon fått jobbet på. Som alltså inte nu ens var ett nytt jobb utan hon vara bara utlånad...
Citera
2022-12-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Herregud ja, ÖB skiljde sig för henne. Snacka om att vår sosse ÖB gjort bort sig. Blir otroligt roligt att se han ta med sig "sin nya kärlek" på kadettbaler i framtiden.

Ha ha ha nej du, när det är dags för kadettbalerna har Linda redan dragit vidare mot nya chefer, nya mål. ÖB har doppat färdigt i grytan. Tror hon ger hon över jul, det ser snyggare ut att dumpa honom i januari istället för just före jul.

Blygdbén- snart på en Tinder nära dig!
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-12-13 kl. 17:23.
Citera
2022-12-13, 17:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det som förmodligen har hänt är att det redan nu finns indikationer på att hennes cv/meritlista kryddats.
Gissar att hennes nya arbetsgivare låtit meddela att här kommer inga papper skrivas på förrän allting retts ut till botten.
Kom ihåg att om Mats begått tjänstefel vid rekryteringen av sin älskarinna, är denne också naturligtvis ej kvalificerad då hon ej fått jobbet pga vad hon kan, utan vem hon är.
Departementet vill inte ha henne, är din gissning. Låter rimligt.
Citera
2022-12-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Tror dessvärre att hon inte gillar att knulla, men fejkar att hon gillar det, för korkskallar som ÖB och Löfving, som går på det.
Hon ger inte sina hål för att hon gillar att knulla, utan för att ta sig uppåt i karriären..

Jag tror också att hon är HELT i avsaknad av lust. Ingen har pratat om det men hon har en klar anorexikropp, och då är nästan all sexlust som bortblåst. Men viljan är av järn, den blir bara starkare ju tunnare man blir.
Citera
2022-12-13, 17:22
Avslutad
Citat:

Och vad stod det i den försvunna dossiern på Justitiedepartementet? Mörka, mörka, mörka ..

Staaf är väl inblandad i en polisutredning om grovt tjänstefel? Hur är det lämpligt att hon befinner sig på NOA då? Vad säger kollegerna på enheten?

Citat:
Åklagare startar nu en utredning då det finns misstankar om grovt tjänstefel i samband med att Linda Staaf från Östersund fick sin tjänst som polischef i Stockholm.
https://sverigesradio.se/artikel/aklagare-utreder-anstallningen-av-polischefen-linda-staaf-fran-ostersund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in