2022-12-13, 14:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Den tillsatta utredningen lär visa på vilka brott (plural) som Mats Löfving utsatt Staaf för i hopp om att få det godis som han sannolikt önskade sig, men enl. Staaf utsago förvägrades.

Även Thornbergs agerande att enbart samtala med MGM utan att höra båda parter innan ärendet lades ned är otroligt upprörande hanterat, eller snarare inte hanterat.
I övrigt så är Thornbergs centralt svällande organisationsutveckling en undermålig hantering om man effektivt ska kunna komma tillrätta med den svällande brottsligheten.

Både Thornberg och Löfving borde ställas åt sidan, då deras undermåliga ageranden i olika sammanhang tycks få vissa medborgare att generellt slänga skit även på de poliser som utför ett strålande bra jobb.
(OBS! Är inte polisanställd.)
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-12-13 kl. 15:04.
Citera
2022-12-13, 15:00
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Det förklarar saken, tack så mycket för sammanfattningen.

För att korrigera lite då, det är ÖB Bydén som hon lämnade Löfving för. Bägge karlar lämnade sina respektive fruar om jag inte är helt fel ute.

Alltså först polischefen Löfving som efter deras förhållande tillsätter Staaf som underrättelsechef för NOA trots att hon saknar meriter för tjänsten. Sedan sätter hon sin klor i överbefälhavaren Bydén.

Den goda Staaf har alltså haft ett triangeldrama där den ena är högsta huvud över Sveriges inrikesförsvar och den andra över utrikesförsvaret.

Staaf tycker det är att svartmåla henne att påtala detta faktum dock..
Citera
2022-12-13, 15:02
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Linda besatt andra kvalitéer som efterfrågades av Löfving.

(.)(.)

(!)
Vad tänker du på angående att Löfving valde Linda före alla andra?
Citera
2022-12-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Såg att Leif Jennekvist hade sökt tjänsten som chef för underrättelseenheten på NOA, men blev ratad till förmån för Linda. Hur kunde detta ske?

Den som kan svara på det bäst borde rimligtvis vara LJ.
Det här borde han ha vänt sig till facket om . Rekryteringsprocessen skötes bättre i gamla DDR än i nutidens svenska polis...

För övrigt var det 21 medsökande som fick kliva åt sidan för denna dam och igen av dessa 21 reagerar.
Tystnadskultur kallas det!
Citera
2022-12-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tack för svar. Du har mitt fulla stöd (hoppas du inte trollar bara).

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Linda besatt andra kvalitéer som efterfrågades av Löfving.

(.)(.)

(!)
LJ borde inte ha varit aktuell med ett rykte som bl a solkats av Peter Rätz-gate. Men det fanns ju ytterligare 20 sökanden
Citera
2022-12-13, 15:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Oklarheter kring Linda Staafs nya jobb hos regeringen:

https://www.di.se/nyheter/oklarheter-kring-staafs-jobb-for-regeringen-finns-inget-avtal/
Men för i helvetet!

Men när Di begär ut handlingarna i ärendet visar det sig dock att akten är tom.

Nu har nog någon skitit i det blå skåpet.
Citera
2022-12-13, 15:09
Medlem
citat från DI idag om Linda H Staaf, verkar vara att hon saknar arbetsuppgifter:

"Di kan nu publicera nya uppgifter rörande Linda H Staaf, som även är ytterst ansvarig för Finanspolisens verksamhet och starkt engagerad i polisens samarbete med bankerna.

Såväl Linda H Staaf som representanter för Regeringskansliet har tidigare meddelat att hon ska ha fått ett jobb inom justitiedepartementet.

”Jag ser det som ett steg uppåt i karriären. Jag vill lära mig den politiska styrningen”, berättade Linda H Staaf i Expressen i september i år.

”Hon ska arbeta med utvecklingen av arbetet mot grov organiserad brottslighet”, sa departementsråd Göran Millbert, som är chef för justitiedepartementets polisenhet.

Men fortfarande tre månader senare råder stor osäkerhet om vad som egentligen gäller, visar Di:s granskning. Något formellt avtal hade på tisdagen ännu inte upprättats. Det enda som finns är en anteckning hos Justitiedepartementets registrator, inskriven av HR-avdelningen i början av december.

Anteckningen lyder ”samarbetsavtal mellan Regeringskansliet och Polismyndigheten om inlån av Linda H Staaf till Justitiedepartementet”. När Di begär ut handlingarna i ärendet visar det sig dock att akten är tom.
Citera
2022-12-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
citat från DI idag om Linda H Staaf, verkar vara att hon saknar arbetsuppgifter:

"Di kan nu publicera nya uppgifter rörande Linda H Staaf, som även är ytterst ansvarig för Finanspolisens verksamhet och starkt engagerad i polisens samarbete med bankerna.

Såväl Linda H Staaf som representanter för Regeringskansliet har tidigare meddelat att hon ska ha fått ett jobb inom justitiedepartementet.

”Jag ser det som ett steg uppåt i karriären. Jag vill lära mig den politiska styrningen”, berättade Linda H Staaf i Expressen i september i år.

”Hon ska arbeta med utvecklingen av arbetet mot grov organiserad brottslighet”, sa departementsråd Göran Millbert, som är chef för justitiedepartementets polisenhet.

Men fortfarande tre månader senare råder stor osäkerhet om vad som egentligen gäller, visar Di:s granskning. Något formellt avtal hade på tisdagen ännu inte upprättats. Det enda som finns är en anteckning hos Justitiedepartementets registrator, inskriven av HR-avdelningen i början av december.

Anteckningen lyder ”samarbetsavtal mellan Regeringskansliet och Polismyndigheten om inlån av Linda H Staaf till Justitiedepartementet”. När Di begär ut handlingarna i ärendet visar det sig dock att akten är tom.
Om det handlar om inlån då borde dom väl kunna entlediga henne från tjänsten? Även om hon inte gjort något olagligt, tror jag, så borde hon vara rökt för att jobba där. Tänk att gå till jobbet och ha en massa kollegor som undrar hur hon egentligen fått arbetet.
Citera
2022-12-13, 15:14
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Såg att Leif Jennekvist hade sökt tjänsten som chef för underrättelseenheten på NOA, men blev ratad till förmån för Linda. Hur kunde detta ske?

Han var överårig (f-57=66 år nästa år) och har medverkat till vapenförsäljning (dock ej dömd för detta.
Citera
2022-12-13, 15:15
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om det handlar om inlån då borde dom väl kunna entlediga henne från tjänsten? Även om hon inte gjort något olagligt, tror jag, så borde hon vara rökt för att jobba där. Tänk att gå till jobbet och ha en massa kollegor som undrar hur hon egentligen fått arbetet.
De kan inte släppa in en kvinna som har hennes förmåga att orsaka debacle in i regeringskansliet.

Inte en chans. Noll. Zip.
Citera
2022-12-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den tillsatta utredningen lär visa på vilka brott (plural) som Mats Löfving utsatt Staaf för i hopp om att få det godis som han sannolikt önskade sig, men enl. Staaf utsago förvägrades.

Även Thornbergs agerande att enbart samtala med MGM utan att höra båda parter innan ärendet lades ned är otroligt upprörande hanterat, eller snarare inte hanterat.
I övrigt så är Thornbergs centralt svällande organisationsutveckling en undermålig hantering om man effektivt ska kunna komma tillrätta med den svällande brottsligheten.

Både Thornberg och Löfving borde ställas åt sidan, då deras undermåliga ageranden i olika sammanhang tycks få vissa medborgare att generellt slänga skit även på de poliser som utför ett strålande bra jobb.
(OBS! Är inte polisanställd.)
Du glömde Staaf. Hennes omdöme känns väldigt undermåligt må jag säga.
Citera
2022-12-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Klättermusen gillar att klättra - på andras bekostnad.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2022-12-13 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in