2022-12-13, 14:42
  #274141
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Den är inte alls debunkad. Den är högst aktiv, och när facit kommer om några år så kommer du få se det, och varför denna konflikt startade, och hur allt ligger till. Fram tills dess föreslår jag att du lägger bort tangentbordet.
OK?
Källa på att det dog stora mängder civila innan invasionen och att de som dog främst var pro-Moskva?
Citera
2022-12-13, 14:50
  #274142
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Den är inte alls debunkad. Den är högst aktiv, och när facit kommer om några år så kommer du få se det, och varför denna konflikt startade, och hur allt ligger till. Fram tills dess föreslår jag att du lägger bort tangentbordet.
OSCE rapporterade ca 25 döda/år på båda sidor i Donbas åren före Rysslands invasion. År 2021 dog 16 personer totalt på båda sidor, varav 7 från minor:
https://www.osce.org/files/f/documents/2/a/511327.pdf
Vilka av de resterande 9 var så värdefulla att man behövde starta ett fullskaligt krig? (veckan innan invasionen dog ingen på endera sidan).

Frågan blir extra intressant eftersom Ryssland redan hade ockuperat större delen av Donbas innan kriget.
__________________
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-12-13 kl. 14:53.
Citera
2022-12-13, 14:52
  #274143
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Den är inte alls debunkad. Den är högst aktiv, och när facit kommer om några år så kommer du få se det, och varför denna konflikt startade, och hur allt ligger till. Fram tills dess föreslår jag att du lägger bort tangentbordet.
Vilket facit?

Vi vet redan hur många som dog i konflikten i Donbass. Det var inget folkmord på ryssar.
Citera
2022-12-13, 15:02
  #274144
Medlem
Kyslivka och Kotliarivka befriade, ryssland fortsätter förlora mark och försvarslinjer även nära svatova.

https://www.youtube.com/watch?v=_nX3Z-EdKn4&ab_channel=TheSun
Citera
2022-12-13, 15:02
  #274145
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Förföljelsen av Kristna i Ukraina fortsätter, på order av judiske Zelensky. Vissa tycker dock inte om det.

https://t.me/DonbassDevushka/36473

🇺🇦☦️Ukrainian publications publish video messages of Ukrainian soldiers speaking in support of the canonical Ukrainian Orthodox Church.

“I want to appeal to those who incite interreligious hatred... In Ukraine there is neither the Moscow Patriarchate, nor Moscow churches, nor Moscow priests. There is the Ukrainian Orthodox Canonical Independent Church (UOC), which has always been with its people,” says one of them.

“I strongly ask our authorities to stop the persecution of the Ukrainian Orthodox Church, the only canonical Orthodox Church in Ukraine, recognized by all the Orthodox churches of the world without exception,” said another.

"Vi slåss mot satanistiska väst." - Putin

Det där kräver väl litet mer förklaring, om möjligt. Situationen med de ortodoxa kyrkorna i Ukraina är snärjig.
Men kort: Serbiska ortodoxa kyrkor blev vapenlager under krigen i ex-Jugoslavien. Det är inte underligt att de ukrainska myndigheterna är oroliga för att något motsvarande
ska äga rum med de ortodoxa kyrkor som lyder under Moskva-patriarkatet. Meningen "In Ukraine there is neither the Moscow Patriarchate, nor Moscow churches, nor Moscow priests. There is the Ukrainian Orthodox Canonical Independent Church (UOC)" är svår att riktigt förstå innebörden av.
Beträffande den ukrainska säkerhetstjänstens undersökning av just Grott-klostret i Kiev som står under Moskva-patriarkatet, så hörde jag en intervju med olika kyrkobesökare. En del tyckte det var olämpligt, andra tyckte det var begripligt. De senare uppfattade ingen "förföljelse" utan bara en fullt acceptabel koll.

-
Citera
2022-12-13, 15:03
  #274146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Ukrainska nationalister sköt fem soldater från Ukrainas väpnade styrkor.
Ukrainska nationalister sköt fem kollegor precis framför linjen i området kring byn Belogorovka, uppger det ryska försvarsministeriet.

Myndigheten rapporterar att fallet registrerades i 81:a flygmobilbrigaden. Den ukrainska militären vägrade på grund av stora förluster och dålig moral att lyda kommandot och utföra stridsuppdrag."
- Ryska nyheter.

Du vet att det är olagligt att raportera objektiva nyheter i ryssland?

så det är mer shitpostande än de vanliga ryska fantasierna från vatniks i tråden.
Citera
2022-12-13, 15:05
  #274147
Medlem
Sgt.Blands avatar
Mark Felton la upp en film nyss som påstår att Ryssland håller på att bygga om ett gammalt biplan till drönare. Detta är ju typ moppedrönare av större modell så inget man helt kan skratta åt bara.

https://youtu.be/z7I3Illsuqg
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-12-13 kl. 16:00.
Citera
2022-12-13, 15:12
  #274148
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Även om jag är Ukrainsk supporter så behöver man filtrera lite BS.

Staden var under Ukrainsk kontroll ett bra tag efter att teatern blev bombad. Ukraina rensade efter denna bombning.

Det har gått många månader sedan staden föll och vi ser att enorma gravplatser har skapats. Den civila befolkningen har tagit hand om ett enormt antal med lik. De ligger i prydliga rader med namn om man lyckats identifiera dem.

När man river och bygger nytt så gräver man en grop för att bygga grunden till nya byggnaden. Då kommer man att gräva upp eventuella lik som ligger under rasmassorna.

Massgravar är något man gör vid brist på tid och resurser. Det i sig betyder inte att något brott har skett. Ska man dölja krigsbrott så kremerar man liket använder en prydlig namngiven gravplats. Sedan skyller man på att fienden dödade dem. Ryssland har haft gott om tid att göra jobbet ordentligt.

Det finns gott om vittnes uppgifter på att man bara fyllde upp hela källaren med betong både från civila och staden administration. Hela sommaren stank området som en slaktplats. De bygger inget nytt de slagit upp en kuliss för "trevnad"
Citera
2022-12-13, 15:36
  #274149
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vi återkommer till dig i början av januari 2023 med begäran om en kommentar.
Glädjande nyheter för dig surpuppa.
Citat:
En miljard euro utlovas till Ukraina vid konferens
Runt en miljard euro har utlovats i stöd till Ukraina vid en nödhjälpskonferens i Paris, uppger Frankrikes utrikesminister Catherine Colonna enligt Reuters.

Det är klart mer än de 800 miljoner euro som Ukrainas president Zelenskyj bad deltagarna om för att landet ska klara krigsvintern efter de omfattande ryska infrastrukturattackerna.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Ut med det ryska mördarpacket ur Ukraina 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-12-13, 15:40
  #274150
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Ukrainska nationalister sköt fem soldater från Ukrainas väpnade styrkor.
Ukrainska nationalister sköt fem kollegor precis framför linjen i området kring byn Belogorovka, uppger det ryska försvarsministeriet.

Myndigheten rapporterar att fallet registrerades i 81:a flygmobilbrigaden. Den ukrainska militären vägrade på grund av stora förluster och dålig moral att lyda kommandot och utföra stridsuppdrag."
- Ryska nyheter.

Jag trodde att du skulle ha fattat lite då dina inlägg angående Kerch-/Krimbrons status visade sig vara helt fel. Argumentet du då använde dig utav som försvar var "men det står ju så" när du hävdade att samma kväll som attentatet inträffade så gick tågen enligt normal trafiktabell.

Vidare så argumenterade du om att bron skulle repareras och vara mer eller mindre helt återställd för all trafik inom 14 dagar.

All den "information" som du då hävdade var riktig visade sig vara falsk och du har fortfarande inte erkänt att du och dina källor hade fel.

Det är helt OK att ha fel om man kan stå för det men om man lägger upp skitinformation om och om igen så är man antingen bra dum i huvudet eller ganska hårt hjärntvättad - vad gäller för dig?

Snälla, gör oss alla en tjänst och tänk efter ett par gånger till, gärna över en natt, varje gång du känner att du behöver göra ett inlägg. Förhoppningsvis så hinner du hantera din hjärndiarré vilket torde mynna ut i antingen ett helt uteblivet inlägg alt ett inlägg med lite substans där du värderat informationen du vill lägga ut med lite eftertanke och då förhoppningsvis med nödvändig filtrering och korrigering.

Det spelar ingen roll hur mycket du/ni masspostar skitinformation, den blir inte mer sann för det och sanningen är att Ukraina (kommer) piska(r) skiten ur putains äckliga zombinazistarme och ni står på förlorarnas och förrädarnas sida.
Citera
2022-12-13, 15:44
  #274151
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Zelensky varnade för ett inkommande, större regn i sitt kvällstal igår.

Är det inte såna varningar typ varje dag?
Citera
2022-12-13, 15:48
  #274152
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det finns gott om vittnes uppgifter på att man bara fyllde upp hela källaren med betong både från civila och staden administration. Hela sommaren stank området som en slaktplats. De bygger inget nytt de slagit upp en kuliss för "trevnad"
Om du menar teatern som Ryssland bombade när Ukraina kontrollerade staden. Så måste Ukraina ha lämnat liken där. Trotts att det finna massor med videobevis för att Ukraina grävde igenom rasmassorna.

Det finns också massor mer reportage från Ryssar i staden som visar arbetet med att hantera och begrava kroppar. De har också visat hur man haft visningar i de nya kvarteren som byggds sedan ockupationen startade.

Information från ryska reportrar ska givetvis tas med en nypa salt. Men det ska även information som släpps från Ukrainska myndigheter. Jag köper att staden stank ruttna lik hela sommaren eftersom massor med kroppar har behövt hanteras.

Man får återgå till vad som är logiskt. Det är helt enkelt inte logiskt att fylla källare med cement. Syftet med att ta staden är att den ska användas. Då kan man inte blockera marken med en massa lik i cement. Ska man fylla med något så är jord med insekter som äter liken enklare och mer funktionellt. Då kan man gräva upp benen om något år.

Det finns massor med sätt göra sig av med liken som är mycket mer praktiskt än att fylla med cement. Om metoden som används är utpräglat korkad. Så är det troligtvis BS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in