2022-12-12, 21:06
  #273937
Medlem
nidhoogens avatar
Terminator goes brrrrr

https://t.me/Slavyangrad/24702

Rare footage of the combat operation of the Terminator BMPT
Citera
2022-12-12, 21:06
  #273938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Min logik? Är det jag som skrivit artikeln?

Så du stöder inte Ryssland och hur de agerar? Jo det gör du. Du sprider ständigt en massa jävla skitpropaganda som går ut på att Ryssland minsann har rätt i det dom gör. Så du stöder att Ryssland ska få bomba Ukraina och när de själva blir utsatta för liknande behandling (om än i oerhört mycket mindre omfattning) så hotar ryssen med kärnvapenkrig. Det är vad du stöder. FATTA!
Citera
2022-12-12, 21:07
  #273939
Medlem
88SONs avatar
Till er som snackar om att kvantitet slår kvalitet inom artilleri, detta gäller enbart när det gäller allmän förödelse

Moderna artillerisystem kan träffa mycket mer precist än vad Rysslands gamla lager erbjuder, därför krävs det flera skott för att visa effekt jämfört med ett modern artillerisystem från väst

Samma gamla visa, massiva missilanfall mot civil infrastruktur, massiv förödelse mot byggnader med gamla artillerirör med dålig precision
Citera
2022-12-12, 21:07
  #273940
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Terminator goes brrrrr

https://t.me/Slavyangrad/24702

Rare footage of the combat operation of the Terminator BMPT
Terminatorn som blev ett misslyckande? Grattis
Citera
2022-12-12, 21:08
  #273941
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
UAF lider stora förluster och vädjar nu i desperation att få ge upp.

https://t.me/Slavyangrad/24680

‼️🇺🇦🏴☠️70% of the company killed or wounded: AFU paratroopers recorded a panic appeal

"This is a message we are conveying to the command of the Airborne Troops and the command of the AFU from the 3rd Airmobile Company of the Separate Airmobile Battalion of the 25th Secheslav Airmobile Brigade.
We were sent on a combat mission to hold separate combat positions. We did not receive proper armament and artillery support. As a result, 70% of the company was killed or wounded. We did not have and do not have combat equipment and proper armament. We did not even have the equipment to evacuate the injured, due to which several wounded did not survive.
We spent more than a month in the trenches transmitting coordinates never fired upon by artillery. Platoon sergeants fled their positions in the first days and were transferred by Chief of Staff Kipinach, now acting battalion commander.
We are demanding the transfer of the entire unit."


Nästan allt du skriver är direkt copy-paste från pro-ryska telegramkanaler, mao en av de mest opålitliga källor som finns
Kom med något konkret istället
Citera
2022-12-12, 21:10
  #273942
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Västs vapen är inte särskilt pålitliga.

https://www.wsj.com/articles/many-of-ukraines-western-weapons-await-repairs-far-from-the-front-line-11670667085

Many of Ukraine’s Western Weapons Await Repairs Far From the Front Line

Artillery pieces must be taken hundreds of miles from battlefield to be serviced on NATO territory

"Less than 50% of the self-propelled Panzerhaubitze—a class of mobile, long-barreled battlefield guns officially known as PzH2000 howitzers that are widely considered to be among the best-performing weapons of their kind—are on the battlefield at any given time.."

60-tals Sovjet vapen är mer pålitliga lol.


Handlar snarare om det generella problemet att system som väst byggt också behöver västerländsk kunskap för att underhålla, viss del av detta sker på Ukrainsk mark, viss del av dessa sker i Polen tex. Systemen är bättre än ryska, men att introducera system i ett land som liknar Ryssland på många sätt militärt så blir det svårt att underhålla dessa med inhemsk kunskap, något som blir bättre för varje dag som går dock.
Citera
2022-12-12, 21:11
  #273943
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det där resonemanget är vanligt bland kommunister. Av någon outgrundlig anledning anser de att kommunist samt diktaturstater ska ha carte blanche att göra vad de vill och när andra protesterar pekar kommunisten på USA.

Du har i alla trådar där en regim förtycker landets invånare tagit parti för regimen, du njuter av att människor far illa.
Extra njutning tycks du få om en diktaturregim dessutom dödar och våldtar människor utanför dess gränser.
Du är en förbannat obehaglig varelse.

Det är dock lite märkligt att du går hand i hand med fascisterna och Putin, men extremister och misslyckade varelser dras ofta till varandra.
Hade jag varit så så hade jag hejat på Ukraina för det är där folk förtrycks av en ondskefull regim. Andra fattiga länder har sina seder och bruk och det bör vi acceptera tills dom hinner ikapp, men USA stoppar gärna deras utveckling och kastar dom åratals tillbaka.

Ryssland har nog minst fascister här i världen, se hur den ideologin växer i väst. Med andra ord är jag jävligt emot fascister, nazister och ultranationalister, råskinn som i Ukraina. Det är mycket möjligt att du är en av dessa råskinn i vårt land, språket och hatet tyder på det.

Det är bara du och dina likar som får njuting av att männsikor lider, ukrainska folket och soldater men framför allt ryssar. Jag uttrycker mig sällan så sjukt som ni gör utan vet vad krig innebär och att otäcka saker sker på båda sidor. I det här kriget är det Ukraina som står för absolut flest krigsbrott och förföljelser av människor och ni hejar på och njuter av det.

Så det där att jag skulle ta parti för länder som förtrycker människor är skitsnack, det enda ni har att komma med. Jag inser dock att länder är olika och att det är upp till folket att gör uppror och inte USA att invadera och göra saker värre och döda betydligt fler än en eventuell diktator gör (se vad förstörda fungerande länder som Irak och Libyen blev). För er så verkar en del diktaturer fungera och man tittar bort om dom är vänner med USA, vi får se hur det går för Sudiarabien i framtiden som nu håller Kina i handen, kommer hatet och propagandan att piskas upp och ni då återigen följa mästaren?
Citera
2022-12-12, 21:12
  #273944
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vi har visst en provokatör i tråden. Nåja, jag tänker inte låta mig dras in i en diskussion med någon faktaresistent jävel. Ha de'
De turkiska Leopard A2 skulle uppgraderas men gick inte igenom för att Turkiet skulle rensa PKK terrorister som du i syrien. Fuck off
Citera
2022-12-12, 21:12
  #273945
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Tvivlar synnerligen mycket på att det finns vänner och arbetskamrater med i bilden, då stor del av dennes vaknat tid spenderas i den här tråden. Dessutom en problematisk personlighet med stor risk för bakomliggande psykisk sjukdom.

Har ställt den frågan till ett flertal som stöttar ryssland i tråden men inte fått nått svar än.
Citera
2022-12-12, 21:16
  #273946
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vi har visst en provokatör i tråden. Nåja, jag tänker inte låta mig dras in i en diskussion med någon faktaresistent jävel. Ha de'

Oavsett hur modern en stridsvagn är så är den närmast värdelöst vid fel användning, modern teknologi måste användas i samband med bra kunskap, taktik och strategi. Turkarna är inte särskilt kända för modern krigföring

Dock förstörs ju ryktet för vagnen oproportionellt mycket vid felanvändning, Leopard är en riktigt bra stridsvagn som med västerländsk doktrin hade spöat skiten ur alla ryska stridsvagnar.
Citera
2022-12-12, 21:17
  #273947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Västs vapen är inte särskilt pålitliga.

https://www.wsj.com/articles/many-of-ukraines-western-weapons-await-repairs-far-from-the-front-line-11670667085

Many of Ukraine’s Western Weapons Await Repairs Far From the Front Line

Artillery pieces must be taken hundreds of miles from battlefield to be serviced on NATO territory

"Less than 50% of the self-propelled Panzerhaubitze—a class of mobile, long-barreled battlefield guns officially known as PzH2000 howitzers that are widely considered to be among the best-performing weapons of their kind—are on the battlefield at any given time.."

60-tals Sovjet vapen är mer pålitliga lol.

Som att jämföra ett prickskyttevapen med en karbin....
Citera
2022-12-12, 21:17
  #273948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Till er som snackar om att kvantitet slår kvalitet inom artilleri, detta gäller enbart när det gäller allmän förödelse

Moderna artillerisystem kan träffa mycket mer precist än vad Rysslands gamla lager erbjuder, därför krävs det flera skott för att visa effekt jämfört med ett modern artillerisystem från väst

Samma gamla visa, massiva missilanfall mot civil infrastruktur, massiv förödelse mot byggnader med gamla artillerirör med dålig precision

Som har träffat varenda el verk i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in