2022-12-12, 19:27
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fantastiskt. Vill man vara konspiratorisk så gör den gode Holgersson helt enkelt någon en stor tjänst här.

Twin Peaks - släng dig i väggen!
Citera
2022-12-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Katja Nyberg (SD) riksdagsledamot och ledamot i justitieutskottet ställer frågan om varför chefer utan polisutbildning ska ha uniform och tjänstevapen (Sigsauer).

Inte ens en anställd chef i bevakningsbranschen får larva runt i uniform och batong utan godkänd utbildning.

Vad Linda Staaf nu i förlängningen gör när hon kastar ut kvinnokortet är att hon förstör för de kvinnor som utsätts på riktigt och som rekryterats på meriter och inte genom vänskapskorruption.

Enligt Linda Staafs intervju i TV4 som PRIVATPERSON hade hon och Löfving bara en nära men ytlig relation. Inte ett par men en ytlig nära relation.

"Citerar Expressen "anmälan har Löfving fått Staaf att känna sig värdelös och osäker genom att säga att när som helst kan lämna henne för andra kvinnor.".

Ska det här föreställa vuxna personer med tjänstevapen och yrkesmässigt kunna lagföra medborgare?
Det är ju från båda håll ett beteende man knappt ens kan uppfatta hos högstadieungdomar.

Tar inte parti för någon av dem, konstaterar bara att det är skevt från alla håll och kanter.

Mitt råd till alla speciellt chefer, skit inte där ni äter.
S K I T I N T E D Ä R N I Ä T E R!

Går inte ihop med meningen ovan.

Det är den som Sitter-På-Förmögenheten som har trumfen på hand - inte dem som vill få åtkomst till
förmögeheten som i detta fall är en inbyggd spermakanal är i underläge

Och man äger inte en annan människa för att man råkar ha fått doppa någon eller några gånger
detta gäller även gifta
Citera
2022-12-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det var verkligen inte ett bra framträdande. Mycket fokus på det hon redan hade repeterat.

Hon hade repeterat försvarstalet bra, det vill jag ge henne. Men det slipper alltid igenom sanning när man ljuger. Så också för Linda.

Hon vill försöka rädda sitt eget skinn genom att gå ut och försöka få se att se ut om att hon ger sin egen sanning. Löving kan väl inte tas till någon studio, runkgråtröd. ÖB fattar väl inte ens vad som hänt, då han sitter försjunken i en bögporrhärva i Brasilien, tillsammans med lädergayen Dan Eliason.
Citera
2022-12-12, 19:29
Medlem
Hegamons avatar
Jag har inte läst tråden, (ska göra det).

Men är det inte så här: Att orsaken till att Staaf fått pickan (pistolen) av polisen är att det varit raggningssyfte från män som varit intresserade av Linda. Jag kan tänka mig att Linda uppfattat det som intressant att ha lite ball utrustning, som pistol, asp-batong. Jag hittar inte källan just nu, men där stod att Linda skickats på utbildning för både asp-batong och pistolen. (Samt eventuellt tårgas?)

För att få kontakt med Staaf har det säkert varit effektivt att locka med sådan utrustning och sådana utbildningar. Det går väl inte ragga på 25 åriga phs-studenter, så där kom väl Linda passligt in i bilden.

Jag kan inte finna någon annan anledning till att Staaf som varit en administrativ chef ska ha pistol och asp. Finns inte en chans att hon utsätts för våld och måste försvara sig i den positionen hon haft. Ball utrustning till Linda i utbyte mot ökad personligt kontaktnät med Linda = för att skapa en personlig relation. Är det så?

Källan (tror jag) till att utbildning getts till Linda för att hantera pistol och batong är här men källan är låst just nu:
(Jag var på biblioteket och läste en hel artikel som var upplåst).
https://www.dn.se/sverige/ansags-inte-behorig-anda-fick-staaf-ett-tjanstevapen-av-lofving/
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-12 kl. 19:40.
Citera
2022-12-12, 19:30
Medlem
Davys avatar
Citat:
Allt det här är bara ännu ett bevis på hur depraverat och korrupt Sverige är och varit sedan tidernas begynnelse.

Orsaken är socialdemokraterna och kravet på partibok.

Så länge man svurit sig trogen till DAS PARTEI så får man fanimej göra vad som helst.

Det enda som kan vända på detta är att SAP aldrig få nå fram till köttgrytorna någonsin igen.

Håller med om grundorsaken. Men tror du på allvar att Uffe kommer sparka ÖB och RP?

Det kommer inte hända. Dom spelar alla i samma lag men gör sken av att dom är motståndaren så boskapen ska gå och rösta.
Citera
2022-12-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det här med att Linda "suttit ting" i två omgångar. Det är inte verifierat av NÅGON källa, så vitt jag förstått hittills.

Allt i samband med det bör ju vara noggrant dokumenterat (i alla fall i det gamla Sverige). Varför inte tysta dina miljontals skeptiker och visa fakta, Linda? Fakta var ju det du efterfrågade på TV4 i morse, och inget annat.

Avsugningar (FÖRLÅT min franska) kommer du inte längre med. Nu är det enklare: Bara upp med CV och meriter på bordet.
Hon hoppades att det eviga tjatet om kvinnors rättigheter skulle överskugga pratet om hennes bristande kvalifikationer. Kör på bara, metoo är politiskt korrekt och du får inget motstånd!!
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det var verkligen inte ett bra framträdande. Mycket fokus på det hon redan hade repeterat.

Ja, det hon inte sa, sa mer än det hon sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag tror ingenting. Jag konstaterar att vi INTE VET. Att många i tråden är övertygade om att förbindelsen var av sexuell art, är inte BEVIS på att den var det.
Min GISSNING: Han kan ha gjort henne till chef, I HOPP OM att få en eftertraktad "belöning". När den uteblev; då surnade han till.

Haha, snacka om desperat efterhandskonstruktion för att rädda ansiktet, eller liknade! Så idioten skulle alltså riskerat sin tjänst, familj, inkomst och rykte/vandel för att möjligtvis få knulla ludret? Nja, det är mycket mer sannolikt, utan att vi vet till 100%, att han doppade och sedan fick hon mer än kuk - i efterskott...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, det hon inte sa, sa mer än det hon sa.

Ja, det talar lika mycket, om inte mer?
Citera
2022-12-12, 19:32
Bannlyst
Har denna bimbo rätt att bära polisuniform när hon ej genomgått polisutbildning.?

För det är väl en skyddad titel.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2022-12-12 kl. 19:35.
Citera
2022-12-12, 19:33
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Så länge man svurit sig trogen till DAS PARTEI så får man fanimej göra vad som helst.

Din åsikt avstår jag från att ha synpunkter på; men låt mig i ödmjuk vänlighet meddela att "Partei" är femininum. Det heter alltså i grundform "die Partei".
Substantiv som slutar på "ei" är feminina. T ex "die Polizei", "die Bäckerei".
Citera
2022-12-12, 19:34
Medlem
Det är bara det oavsett vad som händer så går alla 3 till ngt annat välbetalt jobb !
Har man gjort tjänstefel i dom tjänsterna dom haft !
Bör dom avgå idag eller bli sparkade direkt !
Hur kan man ens tillsätta ngn till en tjänst bara för ( att vi umgås )
Och få ett vapen med !
Ska bli roligt att följa detta !
Enligt mig ska dom sparkas alla 3 utan lön !
Och inte få ngt jobb inom staten ngt mer .
Då hon utnyttjade sin situation som hon måste ha fattat var fel !
Men mera sugen att klättra stege tydligen !
Kom bara till steg 3 Mats Löfving .
Så vi klättrar vidare till nästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in