2022-12-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag undrar om kan som läser i tråden kan få fram nåt om hennes meriter i styrkelyft. . Hur mycket lyfte hon och hur många tävlande var det.

Sant vet jag inte men minns jag läste nåt inlägg om att det var F16 mot tre andra tävlande och att nåt rekord sattes som person nr 2 efter att ”rekordet” kort dessförinnan införts. Kul med en Pippi Långstrumptyp men kanske inte nåt man slänger in i ett CV.
Citera
2022-12-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ha! Faktiskt, stereotypa ansiktet för en nitisk principfast man som avskyr bedrägligt beteende och anser att lagar, regler och praxis är heliga stjärnor att följa. Jag önskar honom god jaktlycka.

Hittepåprocess för att tysta de mest naiva.
Den typen av utredningar genomförs på följande sätt. All info som svalts med hår mm och är finmalet trycks ut genom en ändtarm, som är trångt, mörk och ogenomtränglig. Vem bryr sig om en fis i media om ett halvår?
Bra för organisationen dock.

Hursomhelst skadan är skedd och höga personers anseenden är exponerade för mycket extern kritik. Den skadan hanteras inte genom utredningen. De kommer att gömmas sig under nån filt eller så stoppas de i nån byrålåda.
Citera
2022-12-12, 17:25
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag undrar om kan som läser i tråden kan få fram nåt om hennes meriter i styrkelyft. . Hur mycket lyfte hon och hur många tävlande var det.
Som jag sagt tidigare - på den tiden (som hon var tonåring) så var det ovanligt med unga tjejer som tävlade i styrkelyft. Visst - hon var säkert inte klen, men att vara bäst i distriktet säger inte mycket, troligen ganska få konkurrenter.
Citera
2022-12-12, 17:28
Medlem
”Jag har blivit polis och därefter polischef för att fullfölja polisens fina uppdrag att göra konkret medborgarnytta. Det har inte varit möjligt den senaste tiden på grund av den stora uppmärksamheten på bland annat mig som person, där igenkänningsgraden dessutom varit begränsad. Därför är det bra att det inleds en förundersökning så alla får de svar som efterfrågas. Efter samtal med rikspolischefen kliver jag åt sidan under pågående utredning. Det är av största vikt att medarbetarna får arbetsro för att kunna fokusera på vårt viktiga uppdrag”, uppgav regionpolischef Mats Löfving till SVT.

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-far-andra-arbetsuppgifter-efter-expressens-avslojande/#:~:text=Mats%20L%C3%B6fving%20kommenterade,L%C3%B 6fving%20till%20SVT.

Sanningen är väl att han blivit degraderad från sin chefbeftattning
Citera
2022-12-12, 17:28
Medlem
Soterns avatar
Tycker synd om hennes barn. Vad ska de tänka om sin mamma efter det här?
Citera
2022-12-12, 17:29
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
”Med anledning av den senaste tidens uppmärksamhet kring regionpolischefen i Stockholm, Mats Löfving, samt den förundersökning rörande grovt tjänstefel som åklagare vid särskilda åklagarkammaren inlett, har rikspolischef Anders Thornberg beslutat att Löfving tills vidare kommer få andra arbetsuppgifter”, skriver polisen på sin sajt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polischefen-mats-lofving-omplaceras

Jag trodde att den här typen av höga statliga tjänster formellt beslutades av regeringen. Tillsättningarna kallades förordnande och gällde ett visst antal år.

På Blåljus.nu år 2018 står det:

Rikspolischef Anders Thornberg har idag beslutat om en del förändringar i Polismyndighetens nationella strategiska ledningsgrupp. Det handlar om att tidigare fick alla fyraåriga förordnanden, när myndigheten bildades 2015. Nu blir det olika långa förordnandetider och en del förordnanden upphör.

Mats Löfving har förmodligen ett förordnande som tydligen kan upphöra genom ett beslut av Anders Thornberg.
Citera
2022-12-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Oj stilig kille - räkna ut vad som kommer att ske när hon ska jobba med honom ...
Det är väl närmast uppenbart att de redan har ett enligt Staaf ytligt förhållande. Man söker sig normalt inte till RegK på en tjänst som inte finns. Detta torde vara mycket ovanligt. Jag är r,ädd för att vi måste lägga till Göran i Staafaffären…
Citera
2022-12-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Idag var det uppsluppet på arbetet.
Förstår det, äntligen släpper frustrationen något…
Citera
2022-12-12, 17:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Så går det när fel huvud tar besluten.

Precis. Gubben ska givetvis få sparken. Även tanten och säkert några fler som haft kännedom om det korrupta tillvägagångssättet.
Citera
2022-12-12, 17:36
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
”Jag har blivit polis och därefter polischef för att fullfölja polisens fina uppdrag att göra konkret medborgarnytta. Det har inte varit möjligt den senaste tiden på grund av den stora uppmärksamheten på bland annat mig som person, där igenkänningsgraden dessutom varit begränsad. Därför är det bra att det inleds en förundersökning så alla får de svar som efterfrågas. Efter samtal med rikspolischefen kliver jag åt sidan under pågående utredning. Det är av största vikt att medarbetarna får arbetsro för att kunna fokusera på vårt viktiga uppdrag”, uppgav regionpolischef Mats Löfving till SVT.

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-far-andra-arbetsuppgifter-efter-expressens-avslojande/#:~:text=Mats%20L%C3%B6fving%20kommenterade,L%C3%B 6fving%20till%20SVT.

Sanningen är väl att han blivit degraderad från sin chefbeftattning

Ja, det låter ju som om han (Löfving) har lite svårt att se när han gjort del. Kanske t o m är så att han, enligt honom själv, aldrig gör fel. Karln verkar ha stalkat Staaf på olika platser, psykopat varning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tycker synd om hennes barn. Vad ska de tänka om sin mamma efter det här?

Det kan vara förnuftiga barn.

- Äntligen slutar mamma att springa efter karlar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Håller med. Stått och spionerat bakom ett träd. Herregud. Är det tonåringar.
De är kära! Gömmer sig för varandra för att teasa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in