2022-12-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Han är 60 år och bor ensam. Undrar om han också skilde sig för hennes skull.
I en hyresrätt på 100kvm.
Citera
2022-12-12, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Titta noga så ser det ut som att hon inte har trosor... Alltså den här skandalen toppar exakt allt hittills under hela 2000-talet.

Varför ha trosor på sig när det är med musen man jobbar?
Citera
2022-12-12, 15:39
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Titta noga så ser det ut som att hon inte har trosor... Alltså den här skandalen toppar exakt allt hittills under hela 2000-talet.

Zoomar de in hönan eller? Såg bara från sidan en gång.
Citera
2022-12-12, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det hade varit en alltför stor risk att dyka upp utan trosor till en intervju där man vill framstå som pryd.

Pryd? Är hon klädd 'pryd' i fyran? Hon verkar helt sakna omdöme denna hora till luder. Fy farao för henne och dessa tragiska karlar som inte har vett nog att låta bli...
Citera
2022-12-12, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Zoomar de in hönan eller? Såg bara från sidan en gång.

Rakad såg det ut som.

Det tro fasen att polisen inte klarar sina uppgifter när det ser ut så här i toppen. Stålbad NU!! Rensa, rensa....
Citera
2022-12-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hon e smart, hon gjorde det för reaktion och provokation så det skriva mer skit om henne som kvinna o klädsel så fokuset går bort att hon egentlige tillsammans med lövfving och ÖB Bydén är oprofessionella människor som flörtar och ligger på jobb
Manipulatören slår till igen alltså!
Citera
2022-12-12, 15:42
Medlem
Citat:
Långa skinnstövlar och kort kjol, tyckte jag det såg ut som.

Det är väl inte helt otroligt att hon nu kommer att få ett jobberbjudande som hög välavlönad chef från något vaktbolag eller kanske från en börsnoterad bank som ansvarig för säkerheten?

Det finns nog många dreglande VD:ar därute som är sugna på saker och ting.
Citera
2022-12-12, 15:45
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Långa skinnstövlar och kort kjol, tyckte jag det såg ut som.

Hade det inte varit smartare att komma i mer diskret klädsel? Känns som att hon vill utmana kritikerna. "Jag är kvinna, jag gör precis som jag vill! Håll käften! Jaja och det är hennes fulla rätt.

Hon avslutade flera meningar med ordet "Punkt!"

Tyckte faktiskt att det var starkt av henne att gå ut så där ensam i riks-TV.

Kan det vara så att Löfving tappat kontrollen över sig själv? Hur går det för Bydén när han ska träffa Löfving? Och när Ari Stenman och Löfving ska sitta på samma möte? Mama Mia!
Citera
2022-12-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
"I anmälan beskrivs hur Linda Staaf sett Mats Löfving försöka stå och gömma sig när hon har varit ute och motionerat och att hon tagit honom på bar gärning – genom att själv gömma sig och sen avslöja honom."
https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Alltså jag kan inte hålla mig för skratt när jag ser med mina inre ögon när dessa ytliga bekanta leker kurragömma i skogen. 😂
"Ytliga bekanta" För att bete sig sådär lär han ha tömt sig i klättermusen åtminstne en gång. Och det ordentligt.
Citera
2022-12-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ok, då är jag med. Tolkade det som att du tyckte att hon lyckats leverera sitt budskap på ett bra sätt

Det blev lite tokigt. Precis som med den här tjänsten.

Och som när hon lämnade ut lösen till Skatteverkets e-tjänst på årsredovisning i företaget:

https://www.bildtagg.se/bild/2428fldunb1z03sn0l6yjz8b

Eller när ex-maken skriver ut sitt mobilnr i samma typ av dokument så buset kan ful-smsa på nätterna:

https://www.bildtagg.se/bild/2428fldunb1z03sn0l6yjz8b

Eller när man kan räkna ut vilket inlogg hon har till Facebook eftersom hon exponerar sitt användarnamn där.

Och att hon alls har kvar domänen rechter.se så det blir ”ledtråd” till att köra en Wayback Machine och hitta gamla hemsidan.

Ingen större skada skedd men det bidrar till helhetsbilden vad gäller att vara lite hemlig och måna om det privata.

Och i och med andra signaturer på årsredovisningarna så öppnar man upp för inblick i det privata. Alltså nära kolleger och vänner.

Samtidigt måste ju de här höga tjänstemännen få ha ett liv. Men på den nivån ska det också tålas att synas. Att ligga med (gifta?) kollegor, i vilken omfattning det nu skett, sänder inte ut några bra vibbar som förebild för unga polisaspiranter eller kvinnor i allmänhet. Det blir lite glorian på sne när man sen hävdar att man är utsatt kan ju somliga resonera.
Själv avvaktar jag spiondomarens utredning innan jag börjar ropa sköka efter henne på gatan…
Citera
2022-12-12, 15:48
Avslutad
Fattas bara att det sipprar fram rysskopplingar så är skandalen eller katastrofen ett faktum. Vad ska folk i EU tänka om oss?

Sverige kanske behöver hyra in europol tills vi fått ordning på vår egen polismyndighet, är det görbart att begära hjälp från EU?
Citera
2022-12-12, 15:48
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Linda Hansson är civilekonom och jurist ifrån Stockholms universitet. Hon har läst specialkurser i företagsbeskattning, insolvensrätt och angloamerikansk rätt. Under 2001 läste hon amerikansk affärsjuridik vid University of Washington, School of Law. Linda har också studerat vid Lycée G. Colomb i Frankrike (1994).

Linda har tidigare arbetat vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm på Avdelningen för Fastighetsvetenskap, där hon biträdde professor Anders Victorin och juris doktor Anders Dahlquist-Sjöberg.”

Källa:
https://web.archive.org/web/20030804170151/http://www.rechter.se/

Här nämner hon juridisk och ekonomie kandidatexamen:

https://web.archive.org/web/20080625194225/http://www.rechter.se/hundarna/linda.html

Ett bra inlägg! Tack!

Observera att LS under sin studietid tydligen arbetat en tid på KTH! Det är kanske där hon läst några kurser inom juridik? Det skulle vara intressant att veta om juridikprofessorn och doktorn är ytterligare två av hennes "skalper"? Det är inte så ovanligt med "förbindelser" mellan lärare och studenter på högskolor. En del studenter ser det som ett sätt att få extra hjälp och information om tentor...

Att LS lyckats få ut två examina, ekonomi och juridik, med samma kurser är inte så ovanligt. Det är vanligt att studenter får kurser tillgodoräknande i olika utbildningar. Det är vettigt. Varför läsa liknande kurser två gångar på olika utbildningar och få HST för dem? Ibland dras dock poängantalet ned om kurserna skiljer sig. Den utbildning som utfärdar det sista betyget (tentan) är den utbildningsexamen som de får. Men inget hindrar en student att söka in på en ny utbildning. t.ex. ekonomi om man studerar juridik. För att detta skall fungera måste studenten ansöka om tillgodoräknande och ofta prata med en studierektor. LS förefaller dock duktig på att övertala folk i egen sak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in