2022-12-12, 14:34
Medlem
Antagligen the usual suspects. Om han inte klarar sig lär vi snart se "han var duktig på fotboll och jättesnäll-artikeln" på aftonhoran. Satsar på drogrelaterat eller att någon blivit kränkt.
Citera
2022-12-12, 14:35
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Båda är 14 år, födda 08.

Om du vet såpass vet du säkert detta (så slipper tråden bli förstörd av det snacket om vi ändå vet): Svenskt eller utländskt ursprung?
Citera
2022-12-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An80na
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/stor-polisinsats-pa-skola-i-sala

Enligt denna intervju verkar det vara en elev från ekebyskolan som knivhuggit en elev från vallaskolan. Och detta ska ha skett i sala stadspark, ej i skolan.

Ekeby - Valla hatet lever än alltså
Citera
2022-12-12, 15:21
Avslutad
Är detta babberelaterat, eller både GM och BO svenskar?
Citera
2022-12-12, 15:23
Medlem
snooper123s avatar
När jag var 15 år så knivhögg jag en kille som jag bråkade med. Man är lite dum i huvudet i den åldern.

Vet någon vad det handlar om? Är det blatte som knivhuggit blatte? Varför?
Citera
2022-12-12, 15:27
Medlem
Ekebyeleverna äter lunch på Vallaskolan och passerar parken på vägen dit. Det är lite rivalitet mellan skolorna.

Mina barn gick på Ekebyskolan för något år sedan. Det var tjafs och bråk redan då och jag har för mig att de tog in vakter.

Från 2019 då det pratades om metalldetektorer på skolan. Antar att det inte blev av.

https://sverigesradio.se/artikel/7366724
Citera
2022-12-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
När jag var 15 år så knivhögg jag en kille som jag bråkade med. Man är lite dum i huvudet i den åldern.

Vet någon vad det handlar om? Är det blatte som knivhuggit blatte? Varför?
Lite dum i huvudet i den åldern? Ja detta var liiiite dumt gjort liksom din knivskärning.
Tycker du att det hör åldern till eller vad!? Ge dig!
Jag skulle aldrig kommit på iden varken nu eller när jag var ung. Skulle bli jävligt orolig om min son gjorde detta. Orolig för hans psykiska hälsa om man saknar spärrar helt totalt.
Citera
2022-12-12, 15:33
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Njaa DU var dum i huvudet, för med tanke på hur många 15-åringar som klarar sig utmärkt utan att bära kniv och inte behöver ta till våld i bråk så är MAN inte dum i huvudet i den åldern.

Din kriminella handling kan du inte rättfärdiga genom att skriva att "man är lite dum i huvudet i den åldern"

Men det är som vanligt, bara bös och annat löst dravvel pekar alltid finger och tar aldrig ansvar för sina handlingar. Utan ska alltid flytta fokus från sina handlingar.

Normala människor bär inte kniv oavsett ålder.
Citera
2022-12-12, 15:34
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Ekebyeleverna äter lunch på Vallaskolan och passerar parken på vägen dit. Det är lite rivalitet mellan skolorna.

Mina barn gick på Ekebyskolan för något år sedan. Det var tjafs och bråk redan då och jag har för mig att de tog in vakter.

Från 2019 då det pratades om metalldetektorer på skolan. Antar att det inte blev av.

https://sverigesradio.se/artikel/7366724
Vad …, har de stängt tunneln?
Där fick man slå sig fram på 70-talet…
Citera
2022-12-12, 15:35
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Lite dum i huvudet i den åldern? Ja detta var liiiite dumt gjort liksom din knivskärning.
Tycker du att det hör åldern till eller vad!? Ge dig!
Jag skulle aldrig kommit på iden varken nu eller när jag var ung. Skulle bli jävligt orolig om min son gjorde detta. Orolig för hans psykiska hälsa om man saknar spärrar helt totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Njaa DU var dum i huvudet, för med tanke på hur många 15-åringar som klarar sig utmärkt utan att bära kniv och inte behöver ta till våld i bråk så är MAN inte dum i huvudet i den åldern.

Din kriminella handling kan du inte rättfärdiga genom att skriva att "man är lite dum i huvudet i den åldern"

Men det är som vanligt, bara bös och annat löst dravvel pekar alltid finger och tar aldrig ansvar för sina handlingar. Utan ska alltid flytta fokus från sina handlingar.

Normala människor bär inte kniv oavsett ålder.

Nä han kanske inte kan hjälpa det?
Citera
2022-12-12, 15:41
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Nä han kanske inte kan hjälpa det?
Fick / får du någon hjälp?
Hoppas det, och att du lyckas hålla dig borta från knivar efter dådet.
Citera
2022-12-12, 15:46
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactvue
Sala ser ut att vara en getto stad så inte konstigt, någon från icke skidåkande nation vars heder blivit kränkt.

Sluta sprid fake news för att gynna din politiska åsikt. Om du inte vet något om Sala, så skriv ingenting om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in