Citat:
Ursprungligen postat av
reinadelsur
https://www.tv4.se/klipp/va/13807578/staaf-tillbakavisar-relationsryktet-det-finns-ingen-hemlig-relation
Åh nej. Hon gjorde bort sig totalt. Nekar till att dom haft en relation och att dom aldrig var närstående…
Hon upprepar igen att hon har studerat juridik i Usa…. Så verkar inte som att hon har en jurist examen i sverige överhuvudtaget.
Bara en examen/kurser i ekonomi från sverige.
Jag håller med henne när hon säger att det inte är hon själv som anställt henne själv och löneökningar men hon har ju bidragit med det hela genom att acceptera allt under tiden dom haft Sex…. Hon menar sig på att en sexual relation inte är en relation och bara något ytligt…. Inte i hennes position… tv4 grillade henne lite men hon var aggressiv och jag tyckte hon gjorde bort sig genom att dra kvinno kortet…. Det finns många kvinnor som sliter och kämpar sig till anställningar utan att ha sex alls…
Men är man en polis om man inte gått polisutbildningen? Hon sa återigen att hon e polis och skulle tillbaka i yttre tjänst idag
Nja, om jag minns rätt sa hon att hon var ”jurist, civilekonom” OCH hade ”studerat juridik i USA”. Om det är sant lär den fortsatta utredningen visa.
Däremot sa hon lite senare att hon var polis, och det är tydligen inte sant.
Om hon är polis dygnet runt kunde hon väl ha burit sin polisuniform som vanligt? I stället satt hon med en svart och så kort kjol att den gled upp på halva låret, nylonstrumpor och svarta läderstövlar med lite klack och utslaget (hårdblonderat?) och mycket slitet hår. Ingen förståelse alls för vilka signaler det kan ge hos vissa ..?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Vad menar hon egentligen med att de hade en "ytlig relation men inte var närstående"? Att hon betalade för den fina tjänsten och löneförhöjningen med sex..?
Tydligen kan det bara klassas som jäv om man är ”närstående”, men eftersom hennes och Löfvings relation förvisso var ”privat” men också ”ytlig” så är de, om jag förstod henne rätt, oförvitliga.
Kvinnliga journalisten frågade om det var en kärleksrelation men det låtsades hon inte höra.
Jag vet förstås inte hur lagen ska tolkas men blev inte alls övertygad av hennes krumbuktande.