2022-12-11, 16:06
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hon är runt 50,, är du slut? Är du incel? 50!!!!!!! Kvinnor är over the hill vid 25, sen förfaller dom.
Sen ser man gubbarna som hon plockar, ja dom är flinstkalliga äckel, så visst blir dom till sig.

Struntprat. Hon är definitivt vacker och fin. Det är snarare du som låter som en incel här.
Citera
2022-12-11, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Shageki, kompis, du tar livet av tråden med dina fetade texter. Kan du vara hygglig och posta utan konstant fetning? I övrigt har du en poäng i att utredningen kommer skymmas av annat. Det är alldeles för lång utredningstid. Utredaren ska först genomgå en säkerhetskontroll som tar tid skriver Expressen. Vilket jävla skämt.

Naturligtvis är det ett skämt.

Bevis med tid hinner åldras och förfalla och de misstänkta får tid att prata med varandra under utredningensgång.

Annat hade det varit om Löfving och Staaf hade gripits på åklagarens order samtidigt som Thornberg nämner en särskild utredare ska granska polisens korruption.

Sverige är inte den rättsstat man förväntas sig att vara.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-11 kl. 16:17.
Citera
2022-12-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det finns fler universitet i Sverige där man har juristutbildningar; finns t ex i Uppsala och Lund.
Linda ska ha angivit just SU. Detta gäller även hennes civilekonomexamen. Men hon säger ju samtidigt att hon bara har en kandidat i ekonomi. Då är man ju inte civilekonom…? Har hon ljugit inte bara om sin polisutbildning utan även avseende dessa två utbildningar, talar vi om en människa som mycket väl kan ha personlighetsstörningar och borde aldrig ha passerat någon säkerhetsklassning.
Citera
2022-12-11, 16:16
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Även

https://morgonposten.se/2022/07/23/linda-h-staaf-chef-for-polisens-underrattelsetjanst/

Yahoo vilken klassiker ...! som taget ur värsta kriminalromanen med informationsutbyte som får
Agent 007 att framstå som en lekman i spioneri ...! Berömvärt att lyckas nässla in topphemliga konstaplar och högsta tänkbara för militären i själva kärleksgrottan .
Tur vi har kriminalproffset Holgersson fr. Linköping som gräver fram alla "Lik i Garderoben"
Citera
2022-12-11, 16:19
Medlem
Jofs avatar
Utredaren Viksten låter inte som en nickedocka. 70+, ej gammal polis. Van vid utredningar.
Citera
2022-12-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Linda ska ha angivit just SU. Detta gäller även hennes civilekonomexamen. Men hon säger ju samtidigt att hon bara har en kandidat i ekonomi. Då är man ju inte civilekonom…? Har hon ljugit inte bara om sin polisutbildning utan även avseende dessa två utbildningar, talar vi om en människa som mycket väl kan ha personlighetsstörningar och borde aldrig ha passerat någon säkerhetsklassning.
-Utöver polis är jag jurist och civilekonom, jag har läst juridik i USA och har suttit ting i två tingsrätter innan jag började arbeta vid Polismyndigheten där jag arbetat mot grov organiserad brottslighet i många år. Även om jag är väldigt noga med att hålla isär jobbet från skrivandet så får jag naturligtvis idéer, kunskaper och inspiration till innehållet i mitt skrivande från mitt yrkesliv.
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/#:~:text=%2DUt%C3%B6ver%20polis%20%C3%A4r,fr%C3%A5 n%20mitt%20yrkesliv.

Så blir det lätt när fantasin skenar iväg och överträffar verkligheten...
Citera
2022-12-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10

Hon har ingen polis utbildning utan en halvfärdig ekonomutbildning och när hon gick med i poliskåren gjorde hon karriär genom att ligga med höjdarna.

Men när det blev tråkigt började hon blicka mot grabbarna med de större vapnen och satte klorna på den här gamle soldaten som hon fick på fall.

End of story.
Citera
2022-12-11, 16:35
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Utredaren Viksten låter inte som en nickedocka. 70+, ej gammal polis. Van vid utredningar.

Självklart kommer han inte utreda "allt" .Och skulle han mot förmodan göra ett bra jobb så kommer de intressantaste bitarna att bli nedtystade eller hemligstämplade. . Regimen har inga som helst intressen av skandaler inom polis och militär. Särskilt inte när det är kvinnor och rättrogna bögvurmare inblandade
Citera
2022-12-11, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Polisen tillsätter en särskild utredare med anledning av den senaste tidens uppgifter rörande högsta polisledningen, skriver Polisen i ett pressmeddelande.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/december/rikspolischefen-tillsatter-sarskild-utredare/

Med anledning av den senaste tidens uppgifter om att det ska förekommit oegentligheter och anmälningar om brott som rör den högsta polisledningen avser rikspolischefen att uppdra åt en särskild utredare, Runar Viksten, att göra en fullständig genomlysning av Polismyndighetens agerande i förhållande till gällande regler och rutiner.

Vem är Runar Viksten? Nya jävsförhållanden? Nära vän med ÖB Bydén eller Thornberg? Naturligtvis känner de varandra, hur nära är oklart.

Citat:
Runar Viksten, född 27 december 1944, var chefsrådman och ordförande i Försvarsunderrättelsedomstolen,[1] som handlägger tillståndsgivningen för Försvarets radioanstalts signalspaning. Han var även särskild utredare med ansvar för att förbereda starten av Försvarsunderrättelsedomstolen.[2]
[..]
Runar Viksten är överstelöjtnant (reservofficer) i armén. Han har även varit auditör vid flera av Försvarsmaktens förband.

Hur är det ens möjligt att den person, Thornberg som mörkat ärendet, tillsätter utredaren?

Polisforskarna Stefan Holgersson och Bo Wennström, som har god kännedom om missförhållandena inom polisen är självklara utredare. Nu får väl justitieutskottet sätta ner foten ändå?
Senast redigerad av skoputs 2022-12-11 kl. 16:45.
Citera
2022-12-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hej broschyr,
Jag hann läsa och uppfatta din kännedom om djupgående korruption inom högsta polisledningen. Förstår att du raderade och jag hoppas du tar kontakt med de som kommer att utreda fallet, händer inget hoppas jag du visselblåser till media.

Det är inte för inte som Sverige är det land i Europa med flest skjutningar och sprängningar med handgranater/bomber/fyrverkerier. Ska detta få ett slut behöver folk med insyn ta bladet från munnen så att personer som sitter som proppar i polis/rättsväsende kan avskedas.

Jag känner en stor uppgivenhet/maktlöshet inför polisledningens/domstolsväsendets inkompetens. Ditt inlägg gav en pusselbit till varför.

Staaf-gate är förhoppningsvis hörnstenen som får korthuset att falla och jag hoppas poliser och domare äntligen vågar träda fram i ljuset och vittna om dysfunktionaliteten på sina arbetsplatser.*

Edit*
Och att media tar sitt ansvar att rapportera till svenska folket vad som pågår.

Det kom ut i samband med Peyman om ÖB och Linda.
Citera
2022-12-11, 16:44
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vem är Runar Viksten? Nya jävsförhållanden? Nära vän med ÖB Bydén eller Thornberg? Naturligtvis känner de varandra, hur nära är oklart.

Hur är det ens möjligt att den person, Thornberg som mörkat ärendet, tillsätter utredaren?

Polisforskaren Stefan Holgersson, som har god kännedom om missförhållandena inom polisen är en självklar utredare. Nu får väl justitieutskottet sätta ner foten ändå?

Jag trodde att det var praxis att polis, åklagare och politiker blev "utredda" av kompisarna. .
Citera
2022-12-11, 16:44
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hon har ingen polis utbildning utan en halvfärdig ekonomutbildning och när hon gick med i poliskåren gjorde hon karriär genom att ligga med höjdarna.

Men när det blev tråkigt började hon blicka mot grabbarna med de större vapnen och satte klorna på den här gamle soldaten som hon fick på fall.

End of story.

Vad beträffar civil ekonom så är det ingen skyddad titel, vem som helst får i princip kalla sig det eller journalist för den delen.

Advokat och läkare 😷 är däremot skyddade. Flashback tyvärr är ett forum för killgissare känns det som för ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in