2022-12-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du vet inte vad som utspelade sig i hiroshima för ca 70år sedan?

Dina känslor är inte böcker.....

Så du menar att man väntar i sitt skyddsrum i åratal?
Du vet, det fungerar inte så...
Citera
2022-12-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Faktiskt har man precis överallt slutat med skyddsrum som ska skydda mot atomvapen.
Anledningen är enkel...det finns inget att komma ut till mer än en kvalfylld död i strålningssjuka.
Men det är inte skälet utan att man ”precis överallt” trodde att den eviga freden kommit för att stanna. Befinner du dig inuti en byggnad av armerad betong, eller i ett skyddat utrymme i form av källare, överlever du en kärnvapendetonation på 1-2 km avstånd och följande nedfall om du stannar inomhus. Allt annat är bara fabler utan stöd i vetenskapliga studier.
Citera
2022-12-11, 00:38
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det går rykten om att ryska styrkor utplånat 200 ukrainska soldater i riktningen Bakhmut. Det vore skönt om ryssarna lyckats krossa bög-natos styrkor.

Eftersom du nämner rykten så ber jag inte om en säker källa, men kan du åtminstone ge en källa till dessa rykten?
Känns konstigt att Ukrainska ska förlora enorma summor när de är i defensiva positioner kring en stadsmiljö som inte intagits på 6 månader av försök
Citera
2022-12-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Men det är inte skälet utan att man ”precis överallt” trodde att den eviga freden kommit för att stanna. Befinner du dig inuti en byggnad av armerad betong, eller i ett skyddat utrymme i form av källare, överlever du en kärnvapendetonation på 1-2 km avstånd och följande nedfall om du stannar inomhus. Allt annat är bara fabler utan stöd i vetenskapliga studier.

Och när tänkte du dig att kliva ut? Och till vad?
Vet du ens vad strålning är?
Har du en aning om varför personal på röntgenavdelningen går ut när man tar bilder?
Och den strålningen är inte mycket att orda om i det här sammanhanget...
Citera
2022-12-11, 00:48
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Du menar det går inte bra för Ukraina i strider för att det är strömlöst? Nä ni ryssrunkare får drömma vidare många många fler orcher kommer gå döden till mötes innan slutet är nära.

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Odessa strömlöst efter ryska attacker, 1,5 miljoner utan elektricitet.

Det verkar inte alls gå bra för Ukraina. Är det början på slutet redan?

Löjligt, ryssarna lyckas bara och göra såna där smågrejer som inte har någon betydelse för själva krigsutvecklingen, det är små myggbett lite varstans i landet, självklart irriterande men det är inget som som inte ukrainarna klarar av.
Det är bara och hålla ut tills den riktiga kylan kommer så att ukrainarna kan gå till motangrepp, då kommer du få se när det verkligen händer något som har betydelse för krigets utveckling.
Ryssarna är mer som en terroristgrupp och dom kommer bli överkörda när riktiga soldater från Ukraina väljer att anfalla.
Citera
2022-12-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Visst, jag håller med dig om det. Men den poäng jag försökte göra, onödigt implicit, är att Ryssland vet att de skulle gå ”förlorande” ur ett kärnvapenkrig mot resten av världen. Det gör att det inte är troligt att de kommer anfalla västländer med kärnvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Eftersom du nämner rykten så ber jag inte om en säker källa, men kan du åtminstone ge en källa till dessa rykten?
Känns konstigt att Ukrainska ska förlora enorma summor när de är i defensiva positioner kring en stadsmiljö som inte intagits på 6 månader av försök

Mina källor säger stora massiva ryska förluster.

Källa cornucopia
Citera
2022-12-11, 00:52
Bannlyst
Citat:
Nu har det tydligen kommit rackarmissiller från USA som bombar massa barn i Moskva.. Låt oss be för bomberna som faller över barnen i Ryssland. Visst är det skönt när bomberna faller över ryzzzzzzzzarna så vi kan glädjas över söndersprängda barn i Ryzzzzzxzzzland

Är det något jag går igång på så är det när ryzzzzzzzka barn sprängs till bitar

jag är en sjuk och pervers människa

Jadu

Har man som du, glatt sig i 9 månader över att ukrainska barn våldtas och sprängs ihjäl, så förstår vi att det är svårt att ta till sig att även piss-ryzzarna kommer att få förluster.
Citera
2022-12-11, 00:53
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Rykten.

Bög-natos.

Kanoners.

Och annars går det bra i kriget med ukraina?

Hur går det med ukraina och deras kross av Ryssland? Ni skulle ju redan vunnit mot mongolryssen?
Citera
2022-12-11, 00:54
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Jadu

Har man som du, glatt sig i 9 månader över att ukrainska barn våldtas och sprängs ihjäl, så förstår vi att det är svårt att ta till sig att även piss-ryzzarna kommer att få förluster.
Men hur går det?
Ni skulle ju redan vunnit mot ryssarna?
Citera
2022-12-11, 00:56
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mina källor säger stora massiva ryska förluster.

Källa cornucopia

Nog för att jag gillar Wilderängs noveller men han har haft fel flera gånger, han länkar lösa rykten och förstärker dessa
Citera
2022-12-11, 00:56
Bannlyst
Citat:
Hur går det med ukraina och deras kross av Ryssland? Ni skulle ju redan vunnit mot mongolryssen?

Ursäkta mig.

Vem har uttryckt sig så infantilt?

Nejdå, piss-ryzzarna kommer att bli en utmaning.

Det vi i väst kan hoppas på är att förhindra, försämra, "mitigera", fegryssen.

Låt oss aldrig för helvete ta emot ryssjävlarna inom den svenska terriotalgränsen.
Citera
2022-12-11, 00:58
Medlem
Citat:
Jadu

Finns motståndsrörelser inom Ryssland också. Tydligen brinner det lite då och då i Moskva.

Ryktena om nya mobiliseringar cirkulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in