2022-12-10, 20:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Med överlägsen träning och utrustning slår Ryska attackförband med lätthet ut UAF.

https://t.me/missilesnukes/7362

Russian scouts raiding, thermobaric atgm shot was outstanding work

Konstigt att de inte kan vinna någon terräng då.
Citera
2022-12-10, 20:43
Medlem
Det finns fortfarande barn in Bakhmut som ryssarna försöker förgöra.
Ukraina gör allt de kan för att rädda dem.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1601583348715253760
Citera
2022-12-10, 20:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Reporter på plats i Melitopol där något brinner. Kan inte språket men kunde urskilja ett ord som börjar på H!!

https://twitter.com/patriot_singles/status/1601662531013332992
Citera
2022-12-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Japp! Därför kommer hela Krim och östra delarna av ukraina att återigen återgå till ZZelenZZskys regim.

vem bryr sig om lite tomtmark östeuropa. ryssen är körd i generationer... omd et nu kommer finnas något ryssland kvar att referar till.
Citera
2022-12-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men skärp dig Mexiko och Kanada vill inte ha med Ryssland att göra. Kanada och Ryssland i allians

Det är ingen som vill leka med Ryssland.

Kina håller på att bygga ny flottbas i västafrika för att kunna patrullera i Atlanten.
Det är inte så populärt vad jag förstår.

https://www.wsj.com/articles/china-seeks-first-military-base-on-africas-atlantic-coast-u-s-intelligence-finds-11638726327
Citera
2022-12-10, 20:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nato och ukraina är ju så överlägset Ryssland, varför har inte bögarmén från nato utplånat ryssarna?

En annan fråga du kan ställa sig är hur en böghollywoodarmé kan spöa ryssen hela tiden.
Citera
2022-12-10, 20:53
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Jo, men ukrainas hollywoodnazister får ju vapen från hela västerlandet. Nog måste det räcka för att besegra de försupna ryssarna?

Haha Hollywoodnazister, Ryska tvärtomspråket är kul. Det är alltså Nazisterna och inte Judarna som styr i Hollywood?

Och det går bra i Bakhmut, visst.
Citera
2022-12-10, 20:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Kina håller på att bygga ny flottbas i västafrika för att kunna patrullera i Atlanten.
Det är inte så populärt vad jag förstår.

https://www.wsj.com/articles/china-seeks-first-military-base-on-africas-atlantic-coast-u-s-intelligence-finds-11638726327

Var det inte baser runt USA det pratades om? Västafrika? Hallå
Citera
2022-12-10, 20:56
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vem bryr sig om lite tomtmark östeuropa. ryssen är körd i generationer... omd et nu kommer finnas något ryssland kvar att referar till.

Ryssland är ett gammalt land, med sina egna traditioner, religion och seder. Ryssland är robust och har tålt 1900-talets modernistiska prövningar. jag är inte så säker på vad ni västerländska analsexkladdiga liberaler tror om Ryssland. jag lutar snarare åt att ryssarna har en egen väg som materialiseras i detta nu. Detta kriget är historiskt, och avgörande för både det degenererade väst och Ryssland. Kanske att något gott kan komma från detta krig om idéer. Hursom har jag svårt se Ryssland vika sig mot ett västerland som förgör sig självt. Men jag har haft fel förr - men den långa linjen ger Ryssland rätt och det sjuka västerlandet fel.

Jag antar det handlar om uthållighet och tro.
Senast redigerad av Erik.Blodyx 2022-12-10 kl. 21:02.
Citera
2022-12-10, 20:59
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En annan fråga du kan ställa sig är hur en böghollywoodarmé kan spöa ryssen hela tiden.

Jag vidhåller att din overkliga verklighetsbeskrivning är fel. Din hollywoodbögarmé "spöar" inte ryssarna. Här skiljer vi oss åt. Det finns inget som tyder på att ryssarna åker på "spö hela tiden".
Citera
2022-12-10, 21:01
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Haha Hollywoodnazister, Ryska tvärtomspråket är kul. Det är alltså Nazisterna och inte Judarna som styr i Hollywood?

Och det går bra i Bakhmut, visst.

Ett gäng hollywoodnazister med stöd av den internationella judenheten är ingen nyhet. Jag vet inte hur det går i Bakhmut - senast jag kollade verkade de ukrainska grabbarna lida stora förluster.
Citera
2022-12-10, 21:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vidhåller att din overkliga verklighetsbeskrivning är fel. Din hollywoodbögarmé "spöar" inte ryssarna. Här skiljer vi oss åt. Det finns inget som tyder på att ryssarna åker på "spö hela tiden".

Va? De lämnar ju område efter område i det som Putin kallar Ryssland, och som aldrig skulle överges.

Nånting finns det väl ändå som tyder på att Ryssland får spö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in