2022-12-10, 13:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Cover up deluxe.
Går det inte att söka på cachade sidor?

Alla hennes otroliga utbildningar.. Har hon examinerats i någon av dem eller bara antagits, läst lite och bytt?

Googla linda staaf wikipedia. Så kommer det upp:
Citat:
Linda H Staaf, tidigare chef för polisens underrättelseverksamhet på NOA. KontroverserRedigera. Den 5 december 2022 avslöjades att Linda Staff hade ...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_H_Staaf

Sedan har någon med mod rättigheter på Wiki raderat sidan...
Citera
2022-12-10, 13:18
Medlem
Lyssna på inslaget i nyhetssändningen med chefsåklagare Anders Jakobsson som säger att han gjorde rätt när han beslutade om att inte inleda förundersökning.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-om-fallet-med-polischeferna-jag-har-fattat-ratt-beslut

Han säger också att hans beslut inte har påverkats av att det hela rör två höga polischefer.

Anders Jakobsson: ”Nej, nej, nej! Hos oss hanterar vi alla individer på samma sätt”.
Citera
2022-12-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Linda har sugit till sig ett imperium. Hon känner folk överallt och alla incelgubbar tror att hon älskar just honom på riktigt.

Snart är hon stadsminister. Riktig frimurarkarriär.
Citera
2022-12-10, 13:23
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Mats Löfving ser inte ut som en sexig typ för Linds

Bydén och Löfving ser allt annat än sexiga ut, och det gör ju det förståeligt att de faller för Massage Staaf. . Antagligen det snyggaste de fått doppa den i. De är också i en position att de knappast kan beställa hem ett 18årigt rumänsk luder om de nu är sugna på nåt yngre. . Klart Staaf visste vad hon gjorde. . Korkade kåta gubbar som är så osexiga så det finns inte. Jag menar inte bara ansikte. Kolla Bydéns kropp och hållning. Man kan klä karl'n i hur många uniformer o medaljer som helst. Han kommer bara se ut som en jävla incel och ett jävla fån ändå. . Det Staaf gjort är givetvis djupt omoraliskt, och jag lider med familjerna. Men jag tror att hon på sikt ändå har gjort Sverige en stor tjänst. . Titta på vilka som sitter/satt högt upp i hierarkin. Morgon Johansson, Stefan Löfven, Mats Löfving, Ulf Kristersson, Carl Bildt osv. . Veka och värdelösa har aldrig fått knulla nåt som är över en 2a på skalan 1-10 innan de blev kända. Blev alltid valda sist när de skulle spelas fotboll. Troligtvis inga killar som va bra på att mecka med bilar eller spela elgitarr heller. Det var frimärksamlingen som gällde på kvällarna . Sverige styrs inte av riktiga män. De här snubbarna är ju könslösa och saknar all form av testosteron . Det är förvånande att de ens fått upp den lille. . Vilket annat land i världen styrs av så veka feministtyper?
Citera
2022-12-10, 13:30
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Mats Löfving ser inte ut som en sexig typ för Linds
Nej måste fan instämma och att det nu blir ett mönster av fula män i högre position som blir förförda av samma dam. Släng ut hela bunten och ge dom dryga böter.
Citera
2022-12-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Och? Patrullerar vad, patrullerar hen Wiki 24/7 eller vad menas?

Är ju nån av modsen här som även modererar Wiki, kan den förklara detta? Ska bara komma ihåg vem det var...
Ja, jag tror haon menar Wiki.

"Jag arbetar primärt som patrullerare och följer 24/7 samtliga redigeringar på sv:wp i realtid (delvis mha 500-1500 senaste), där jag kontrollerar och justerar samtliga nya (skapade av ej erfarna) men bara ett visst urval av ändringar."

*Den här användaren har gjort över 400 000 redigeringar på Wikipedia!
*Den här stolta användaren har varit aktiv på svenskspråkiga Wikipedia i mer än tio år.
*Första redigering (under annat användarnamn) 3 april 2006.
*Under detta konto men annat namn juli 2007

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Yger
Citera
2022-12-10, 13:38
Medlem
Att hon nu går ut och hävdar att hon är utsatt är en smutskastningskampanj. Som kvinna och chef ligger ligger hon iomi exakt i den linje som alla hävdar att hon gjort hela tiden. Reglerna regler ju inte henne. Hon är kvinna och allt är ok för henne. Ingen som helst självinsikt och total förnekelse. Och givetvis är inget hennes fel. Hon åberopar ett kvinnligt frikort. De kärringar som går på hennes dumheter är antingen av samma låga natur eller fullständigt ointelligenta.
Citera
2022-12-10, 13:41
Bannlyst
.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-10 kl. 14:02.
Citera
2022-12-10, 13:42
Medlem
IdunLos avatar
Att ha låg moral är inte straffbart, då skulle rättsväsendet haverera, så det är meningslöst att älta Staafs moral. Den är usel, klart slut.

Däremot borde det vara straffbart att anställa sin älskarinna med ledningens goda minne , precis som Holgersson konstaterar i intervjun med SVT.

Jag minns paniken när jag jobbade på en central myndighet och man insåg att syrianska nätverket hade infiltrerat flera myndigheter i Södertälje med släktingar som anställde varandra. Man fick ta in myndighetspersonal från andra kommuner för att utreda skiten.

Om det Holgersson kallar vänskapskorruption var kriminellt hade Staaf aldrig anställts.
Citera
2022-12-10, 13:43
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma

Styrkelyft, internatskola Frankrike, lastbilskort, flygcertikifikat, juridikstudier i USA och utbildat sig till civilekonom och jurist samt författare av skönlitteratur.

Har någon verifierat hennes CV?

Inget anmärkningsvärt om man läser mellan raderna
- Distriktsmästare i styrkelyft, eftersom du tävlar i dam (evt. juniorklass) så kan man undra hur många motståndare som fanns där... har själv tränat/tävlat i styrkelyft för 25 år sedan och antalet tävlande tjejer i vårt distrikt var försvinnande litet
- Internatskola i Frankrike..... över en termin som utbyteselev kräver inga speciella meriter från svensk skola, finns någon examina att hänvisa till????
- Lastbilskort, finns mängder med lastbilschaffisar, både män o kvinnor - det kräver en del tid att få kortet, men det är väl inga raketforskare som kör lastbil/långtradare på våra vägar? I så fall har de valt fel yrke. Hade hon inte familjekoppling till ett åkeri? Då var troligen övningskörningen billig/gratis - och det är största tröskeln att komma över för att ta C/CE-kort
- Flygcertifikat - krävs bara pengar o tid (har själv haft det) - med privatcert så har man inte hamnat i samma nivå som försvarets eller civilflygets piloter
- Juridikstudier..... finns en färdig utbildning??? Annars är det ganska poppis bland ex. våra politiker att hänvisa till påbörjade (men ej slutförda) utbildningar i sin CV (men att man saknar slutbetyg brukar försvinna i informationen)
- Civilekonom..... tja, finns en färdig utbildning???

Sist men inte minst - författare av skönlitteratur...... "alla" svenska kvinnor verkar vilja bli deckarförfattare, med blandat resultat...... Efter att tidigare i tråden ha läst inledningen till hennes bok så vill jag nog förpassa den till nivå "kioskdeckare..... av sämsta klass"

Den bild jag får av henne är en person som vill synas, som vill framhäva sig själv som bättre än alla andra. Det kanske hon är på sådana områden som gör att männen lämnar sina fruar för henne
Citera
2022-12-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Fy skäms! Fattar inte att du har mage att i skydd av anonymitet skriva ett sådant inlägg. Tror inte att du skulle våga stå för detta om du mötte Bygden öga mot öga.

Tycker för övrigt att bedrövligt att se så må många tarvliga inlägg med angrepp på Linda H Staaf. Men tydligen är de unga män som inte är torra bakom öronen eller gamla senila gubbar som vill vädra sina egna misslyckande i relationer med det kvinnliga könet. Det finns ganska många av den sorten här på Flashback.

Det finns väldigt många kvinnor också som anser att det är bedrövligt att det fortfarande år 2022 går att ligga sig till favörer på arbetsplatser. Nu säger kvinnor som brukar tacka nej till ligg med sin chef ”Tänkte väl! Gick ju osedvanligt bra att avancera för henne”.

Kvinnor som inte ägnar sig åt denna typ av karriärspel förlorar enormt mycket på att vissa kvinnor beter sig på det här viset.

Vad hände med sådant som moral, anständighet och karaktär? Vad hände med målet att tillsätta tjänster på sakliga grunder?
Citera
2022-12-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Lika suspekt som en nunna som kör squats i en gurkodling.

allt detta kan summeras i hitsångerna "Dont stick your kuk in crazy", "håll kuken inlåst" samt även "Låt inte kuken jobba på kredit för då går det åt helvete. Feat little Kuk Syndrome"

Sista två hittade jag på nu precis men är ändå, hur sopig är man om man låter detta ske och inte konsekvensanalyserar hur dåligt det går att internbefodra nåt sidopök, som totalt saknar all form av formell utb och lyser lika tydligt inom hela orgen att "vresa upp fetta" har gett mig detta jobb.

Att sopan som saknar all formell utb nu gråter i aftonblaskan om hur hon är utsatt för en konspiration ger jag samma poäng som en 7åring med hela handen i kakburken och nu försöker bullshitta sig ur situationen med ungefär samma trovärdighet.

Staaf, eller ni som är hennes underhuggare och läser detta VET att hon är en ej lämplig "chef" och hela Sverige vet det också, hade hon hållt sig inom den civila sektorn så hade det varit helt ok, men inte när landet är i kris pga kriminell infiltration från klaner mm.

Helt underkänt och hade nån jävel inom orgen haft lite integritet så hade Staaf försvunnit i nån PAN (Personal Ansvars Nämnd), men tydligen så har ledningen slitit ur ryggraden helt från alla former av kontrollmekanismer och dom sitter och ojjar sig över hur NI's utrusting ser "militär och farlig ut" istället för att rensa upp i träsket.

Ni som undrat förut, detta är varför ordspråket "Die dumme Schweden" fortfarande är aktuellt.
Man bara står och dör inombords och undrar varför man ens ska gå ur sängen och rulla till jobbet när man vet att det finns så mycket mera och värre än detta som systematiskt tillåts inom statsapparaten.

Ansvar börjar högst upp och lyser upp vägen för resten, här har det helt fallerat och vill ni se hur bra det går i slutändan kan man blicka mot Moskva för där är vi snart i form av nepotism, inkompetens och korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in