2022-12-10, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
läs igen.

Kanske inte för dig då,ber om ursäkt då jag läste lite fort och är nyvaken🥱
SWEXIT om vi ska få bukt på vårt land.
Om Sverige är det minst korrupta landet i EU men som ändå har problem,så blir man mörkrädd av att tänka hur korruptionen ser ut i EU.
Idag på Aftonhoran:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9zB3Rd/eu-s-vice-ordforande-eva-kaili-misstanks-for-korruption
Citera
2022-12-10, 07:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Skicka elräkningen till Miljöpartiets kontor. Dom får fixa bort den.
Citera
2022-12-10, 08:08
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Återvälja dem som skapat kriserna?
Det sa jag inte, men det finns ju bara så många partier att rösta på.
Citera
2022-12-10, 08:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Låter som en kul vinter. Och man får inte elda hursomhelst heller. Det börjar ju lukta och stör grannarna. Folk kommer frysa ihjäl i vinter. Men skatt ska dom ha!

Med tanke på elpriserna hade jag eldat 100% och skyllt på nödläge. Med elpris på 8kr/kwh är det faktiskt ett nödläge och då får man åsidosätta att det kan lukta rök.
Citera
2022-12-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Mellanskillnaden mellan ditt bundna elpris och inköpspriset måste bäras av de kunder som har rörligt eller timpris. Ju mer du eldar upp desto högre blir deras pris, och blir skillnaden till konkurrenterna stor nog så blir det kundförlust, och de kunder med rörligt och timpris som då återstår måste då betala ännu mer per skalle för att täcka upp skillnaden mellan ditt bundna avtal och inköpspriset.

Det där har jag faktiskt aldrig tänkt på. Tack för svaret.

Nu är jag inte direkt orolig att jag ska vara den som höjer priset för andra då jag gör av med extremt lite el här. Men det var ändå en riktigt bra och vettig förklaring jag inte läst någon annanstans.
Citera
2022-12-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Det sa jag inte, men det finns ju bara så många partier att rösta på.

Vilka?
Citera
2022-12-10, 08:37
Medlem
-Tesla-s avatar
Under brinnande elkos röstade riksdagen för att stänga av ytterligare kärnkraft.

Detta skedde alltså i veckan. Hur sjukt är det
Citera
2022-12-10, 08:39
Avslutad
Hur höga kommer flaskhalsintäkterna vara efter denna vintern? Och kommer vi se en liknande modell för kompensation baserat på denna vinterns priser? Vad kan ersättningen bli då? 2-5 kr/kWh?

Tråkigt när man sitter på ett bundet avtal på 40 öre i drygt 2 år till och förbrukar runt 300 000 kWh/ år.
Citera
2022-12-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
8-11 kr per kWh!
Sen tillkommer nätavgifter etc ovanpå det!

Det är en katastrof för oss som kör elbil.

Har man råd att köpa en elbil för 500k borde man ha råd med 11 kr per kWh också. Hoppas inte du är en av dem som lånar pengar för att köpa bil.
Citera
2022-12-10, 08:41
Medlem
Vi är självförsörjande på el i Sverige. Politikerna rånar oss.
Citera
2022-12-10, 08:43
Medlem
TotalWars avatar
Ni ska bara betala det som anges och hålla käften. Så enkelt är det.
Citera
2022-12-10, 08:52
Medlem
6stringlevins avatar
Det mest obegripliga är ju hur folk i tråden kan stå och försvara de båda pajasarna Ulf och Ebba som stog i tv igår och försökte prata svenskarna till att förbruka mindre el.

Men detta är en orkestrerad kris. Det ser ut på samma sätt i hela europa och även USA. Ulf och Ebba ingår i nätverket och tänker inte förbättra situationen på något sätt.

Vi måste kapa elen till utlandet och lämna globohomo organisationer som EU. Vi måste bli herrar i vårat eget hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in