2022-12-10, 05:07
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag förstår inte vad ditt påstådda nederlag består i, då omkring 90 % av invånarna i dessa områden vill tillhöra Ryssland.
Givetvis ljuger du igen, 90% vill tillhöra Ukraina. Ingen normal vill tillhöra ett banditsamhälle som Ryzzhelvetet är.
Citera
2022-12-10, 05:09
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Givetvis ljuger du igen, 90% vill tillhöra Ukraina. Ingen normal vill tillhöra ett banditsamhälle som Ryzzhelvetet är.

Din källa är då din egen personliga folkomröstning i området antar jag?
Citera
2022-12-10, 05:13
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Det fanns inga folkomröstningar. Allt var lögn och det vet allihop. Gå och dö, ryzzsvin.
Citera
2022-12-10, 05:26
Medlem
Citat:
Opinionsmätningar som genomförts innan ockupationsmakt var där och fabricerade egna siffror.
Citera
2022-12-10, 05:26
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Källa på det fetade tack.

Källa på att jag har fel, gogogo länka källa nu då.
Citera
2022-12-10, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Finns mycket ukrainarna skulle kunna göra för att vända folket mot Putin,om de var lite smartare. Till exempel attacker inne i Ryssland som de inte tar på sig, starta en grupp inne i Ryssland som gör sådana saker.
Men nu har Ukrainarna nästan lyckats med konststycket att vända folk i andra länder mot dem. Duktigt jobbat!
Ryssarna är däremot extremt mycket smartare med sina trollarméer.
Vilket är Rysslands strategi och det har ju gått lysande... Ingen gillar Rysslands angrepp men just inriktningen på civila delar är det som gör de flesta upprörda. Hade de bara inriktat sig mot militära mål hade de kanske nått större framgång när det gällt att få väst att tröttna på kriget, i alla fall från EU-håll eftersom det kostar oss lite och politikerna vill bli omvalda.
Citera
2022-12-10, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Enligt ryska uppgifter hör de i princip bara polska talas över radion i vissa front avsnitt. Det finns hur mycket uppgifter om det som helst.
Vad skulle Ryssland tjäna på att ljuga om det?

Varför ljuger ryssen?

1 Lättare att mobilisera - då ryssen tror att fienden från väst är tillbaks

2 Lättare att bortförklara de ryska förlusterna och att man inte har vunnit ännu.

rysstrollen här har ju brölat om NATO styrkor och därför lyckas Ukraina erövra tillbaks sitt land

Så kontentan Ryssland ljuger för att bortförklara att de är sämst.
Citera
2022-12-10, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Många är ryssar i Ukraina. Bara för att Ukraina blev Ukraina 1991 betyder inte att alla känner sig som/är ukrainare.
Eller bara för att de har ryskt ursprung vill de inte nödvändigtvis tillhöra Ryssland, bägge är troligen sant
Citera
2022-12-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Den svensk avundsjukan efter debaclet med stridsvagn S lyser igenom... tornet var fast,,, gick inte att vrida. kunde skjuta framåt, inte åt vänster, inte åt höger. Bra ide, Sverige briljerar. Stort plogblad så den kunde gräva ner sig och skäms.

Bakåtförare ingick, kokade mest te. Idag möjligen med micro-ugn. Jämför med t-72 som på samma tid. Hade låg signatur.
Stridsvagn S hade inget torn
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stridsvagn_103
Citera
2022-12-10, 08:12
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Marinka, och andra är intagna och/eller hotade.
Kallar du det starka framryckningar? Knappt tagit 1 km på ett ställe på en gräns på runt 20 mil😂😂
Citera
2022-12-10, 08:38
Medlem
Sarumans avatar
DN har en notis om Ukrainas spannmål i dagens tidning:

Citat:
Ursprungligen postat av DN
En FN-talesperson säger att Belarus tillåter spannmålstransporter från Ukraina till litauiska hamnar över sitt territorium. Tanken är att spannmålet sedan ska exporteras via hamnarna, skriver Reuters.
Det var tur att de la till det där sista – jag tror att de flesta tänkte att spannmålet skulle ätas upp av hamnarbetarna.
Citera
2022-12-10, 08:48
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad ditt påstådda nederlag består i, då omkring 90 % av invånarna i dessa områden vill tillhöra Ryssland.
Din verklighetsuppfattning är lite dålig. Det var 90% av de ockuperande styrkorna som ville att området skulle tillhöra Ryssland <5% av ursprungsbefolkningen om man skall tro de opinionsundersökningar som genomfördes före 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in