2022-12-09, 22:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Opytne är en by i donbass (dvs ryssland enligt ryssarna) med 50 invånare (2019) ,
Ivanhrad är det samma visa med, men ska tydligen ha (haft) en befolkning på 150....

Battle for bakhmut (dvs ryssarnas namn på storoffensiven som inleddes 1 augusti) har mao fortfarande misslyckats såhär 4 månader senare?

Jag hoppas du var ironisk, vilket trots allt är mindre tragiskt och patetiskt (om än marginellt) än att du menade allvar.....
Poängen är att Ukraina förlorar mark.
Citera
2022-12-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW

Nej, de tar på andra håll... vilket framgår av dynamiska kartor mm.

Frågan är vad Ryssland ÅSTADKOMMER.
Citera
2022-12-09, 22:46
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nej, de tar på andra håll... vilket framgår av dynamiska kartor mm.

Frågan är vad Ryssland ÅSTADKOMMER.
Du lever i förnekelse, eller så vet du inte vilka byar som ligger på frontlinjen som Ryssland tar. Jag hoppas att du bara inte vet vad du pratar om annars tycker jag synd om dig för då ligger du på en rekordnivå av förnekelse.
Citera
2022-12-09, 22:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ukraina tar mark i vissa områden och förlorar mark i andra områden:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-12-09, 22:54
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Ja. Ukraina förlorar mer och mer runt Bakhmut. Jag vet inte varför Ryssland är så fokuserade på Bakhmut men det verkar som att dom eventuellt kommer få den.
Citera
2022-12-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Va, lever alla utom rysstrollen i "förnekelse"?

Det är ju uppenbart att det är 100% tvärtom.
Citera
2022-12-09, 22:58
Medlem
Citat:

hmm. så ryssland förlorar sin senaste regionhuvudstad (kherson) och otaliga småbyar, men de har tagit två ryska byar i donbass?

eller SUPERBYN Synkivka (dubbelt så stor som de två byarna du nämde tillsammans....) betyder väll att ukraina vinner mark , även efter att de drev ut ryssen ur kherson?
Citera
2022-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Du lever i förnekelse, eller så vet du inte vilka byar som ligger på frontlinjen som Ryssland tar. Jag hoppas att du bara inte vet vad du pratar om annars tycker jag synd om dig för då ligger du på en rekordnivå av förnekelse.

Ta och logga ut nu, Sergej. Klockan är mycket i St:Petersburg och det är en trolldag i morgon också, med många huvudlösa inlägg att skriva om du skall få dina värdelösa rubel.
Citera
2022-12-09, 22:59
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hmm. så ryssland förlorar sin senaste regionhuvudstad (kherson) och otaliga småbyar, men de har tagit två ryska byar i donbass?

eller SUPERBYN Synkivka (dubbelt så stor som de två byarna du nämde tillsammans....) betyder väll att ukraina vinner mark , även efter att de drev ut ryssen ur kherson?
Kan man säga att Ukraina vinner när Ryssland håller 19% av deras land?
Citera
2022-12-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Klart loser-Rayban inte har någon källa. Vad jag vet har hen aldrig haft en källa. Tror du att han kommer upp med en källa att en klassisk luftvärnskanon kan skjuta ner artillerigranat?

Utan att tittat närmare på det så borde det vara helt möjligt att koppla i-hop en automatkanon med en radar och sen skjuta ner inkommande granater. Det finns väl system som gör det redan.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tackar! Hittade. Då pyttsar vi in det här, tycker jag:
Uppgifter: Möte mellan Ryssland och USA

Representanter från USA och Ryssland ska träffas i Istanbul under fredagen, skriver den ryska statliga nyhetsbyrån Tass enligt Reuters.

Det framgår inte vad mötet ska handla om annat än att "svåra frågor" står på agendan.
Vore väl jävla bra om det kunde bli ett produktivt möte.

Hoppas Ryssland skickar Lavrov.

Hoppas lavrov får en egen bajamaja isåfall så han inte blir kränkt av en toalett igen.
Citera
2022-12-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ja. Ukraina förlorar mer och mer runt Bakhmut. Jag vet inte varför Ryssland är så fokuserade på Bakhmut men det verkar som att dom eventuellt kommer få den.

så snart det inte finns tillräkligt bra utdelning för ukraina att slakta ryssar som stormar staden (i 4månader nu) så kan de dra sig tillbaks.

den saknar militärstrategisk relevans.
Citera
2022-12-09, 23:02
Medlem
Ukraina har tagit tillbaka 55% men det betyder enligt hjärntrusten inget. Vad betyder det om de tar lika mycket till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in