2022-12-09, 20:11
Medlem
Väntat att hon skulle dra bara för att jag är kvinna-kortet. Snarare så att hon fått fördelar för att hon är kvinna.
Citera
2022-12-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kan ju vara en honungsfälla.
Men av vem?

Ryssland eller musslorna?
Citera
2022-12-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Om med "det hon gör" menas att suga kuk, så ja

Håller med dig fullständigt... jag hade helt missat detaljerna i denna soppa... hon är inget annat än ett äckel som egoistiskt med tankar på lönekuverten knullar sig fram här i livet..
Bort med aset...
Citera
2022-12-09, 20:13
Medlem
Jenshalls avatar
Nu spelar Staaf ut sista kortet ”stackars kvinna” männen klarar inte framgång. Vilket jäkla skitsnack en knull kärring där nu att gå sängvägen nått vägs ände
Citera
2022-12-09, 20:15
Medlem
Hon skulle kunna göra karriär som cambruden med batongen och tjäna betydligt mer pengar.
Citera
2022-12-09, 20:16
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ännu mer här https://www.dn.se/sverige/linda-staaf-jag-ar-utsatt-for-en-smutskastningskampanj/

Det enda som har kastats i smutsen är det demokratiska systemet.
Jävligt risigt att dra kvinno-förtryckskortet när det är uppenbart att Staaf inte har fått sin tjänst pga kompetens.

Eller ja, komptens och kompetens.
När man tänker efter så var hon mest kompetent när det gällde att få tjänsten.
Citera
2022-12-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Jaha, senaste är att låtsas bli offerkofta. "Män gillar inte Kvinnor med makt". HeHe, det kan man ju alltid dra till med....

Både Linda och Mats borde sparkas.

Hon har nog delvis rätt.

Jag skulle gissa att män med riktiga meriter tål inte när kvinnor utan meriter får makt genom avsugningar och vältränade rumpor som ersättning för ett riktigt CV.

Även vissa kvinnor som har jobbat hårt i skolbänken och slitit på fältet kan bli sura. Så egentligen är detta inte ens könsfråga utan en allmän fråga om rätt och fel, integritet och moraliska värderingar.
Citera
2022-12-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Nu verkar det som hon dessutom är väldigt malplacerad*... saknar kompetens för jobbet hon har.. Hon har tydligen fått jobbet som en liten present* för hon öppnat benen för en kåtbock till chef. Som dom flesta kvinnor som knullar sig fram i karriären så kan man konstatera att hon ska nog bara bort... Mentaliteten hon visar är på samma nivå som en hora... dom öppnar oxå benen för egen vinnings skull...
Man blir spyfärdig hoppas huvudena rullar snarast, avlöna sånt där pack med skattemedel är ett hån mot skattesystemet.

* jag vill inte lasta henne så mycket - Hon Har Skött Sin Kropp Väl o detta har lett till att Mats Löfving givit henne ett toppjobb - o nu skapas ett toppjobb till o det måste vi nog säga att hon har skapat av
egen kraft. Men Mats skall naturligtvis betala tillbaka merparten av hennes löner till staten o finansiera delar av hennes pension.

Någon som kan berätta hur detta skulle hanteras i USA
Citera
2022-12-09, 20:19
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Det hela borde vara enkelt att lösa.

Vilka regler gäller för att anställa X?
- meriter (kollas de?)
- referenser (kollas de?)
- kön
- ras
- normbrytande sexualitet
Citera
2022-12-09, 20:19
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Här är den från LP med bättre ljud och text. Varsågod!

https://www.youtube.com/watch?v=85OYQjqfw8Q

Helt underbart! Tack!

Om vi ändå hade haft Bengt Sändh som stadsminister då hade Svedala sett bättre ut, förstår att han flydde landet.

Nu sitter vi här med Staaf å Löfving…
Citera
2022-12-09, 20:21
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja det finns idiotiska uttalande här inne. Men ditt är nog bland de mest skrämmande då det hat mot det manliga könet är så starkt. Det är samma typ av har helt utan verklighetsbild som ledde fram till nazisternas hat mot judar. Du har mycket att jobba med dig själv.

Haha, så jag är manshatare för att jag påpekar det uppenbara kvinnohatet som genomsyrar tråden? Din förmåga att dra slutsatser utifrån orsak och verkan känns rätt bristfällig.
Citera
2022-12-09, 20:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vem är denna kvinna?
Hon är författare, chef för underrättelseenheten på Nationella Operativa Avdelningen, fd lastbilschaufför, distriktsmästare i styrkelyft som tonåring, innehar certifikat för privatflyg, kan fyra språk flytande samt en del tyska och arabiska, är jurist, civilekonom, polis.
Hon började arbeta hos polisen 2004.
Hur länge har hon varit underrättelsechef på NOA?
Hur gammal är hon?
Har hon skyddad identitet?

Hur har hon orkat/hunnit med allt detta?
Hon verkar vara en supermänniska.

Och nu vet vi lite mer…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in