2022-12-09, 16:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det var ett jäkla tjat om hennes utseende. Var det länge sedan ni såg en kvinna på gatan eller vad är det frågan om?

Det är ju ett alldagligt utseende vi snackar om. Fan, jag har ju snyggare kvinnor i snöplogen på jobbet.

Man får se hennes utseende i förhållande till hennes ålder samt ur gubbchefernas synvinkel. Det är inte svårt att sätta sig in i att det är ovanligt för några i deras utseendeklass att bli uppvaktad av en yngre, snygg kvinna på det sättet.
Citera
2022-12-09, 16:58
Medlem
trancass avatar
Det enda rätta är att Löving, Staaf och Bydén tar sig av daga. Men som tidigare har nämnts har de redan genom sitt agerande bevisat att de är ryggradslösa kreatur.
Citera
2022-12-09, 17:10
Bannlyst
Man börjar förstå varför polismyndigheten har den mest kostsamma portföljen av alla myndigheter:

Citat:
Nu avslöjar tidningen Samnytt dessutom att Löfving ska ha gett sin älskarinna en rejäl löneförhöjning. Enligt Samnytts undersökningar anställdes Staaf 2006 av Polismyndigheten som ekonom med en ingångslön på 29 000 kronor. 2013 förflyttas hon till staben vid Rikspolisstyrelsen i Stockholm, där hon också arbetar som ekonom.
Två år senare har Linda Staaf hunnit upp till en månadslön på 52 970 kronor.

Men när Mats Löfving befordrar ekonomen Staaf till chef för Noas underrättelseenhet får hon plötsligt titeln ”polismästare” och en löneförhöjning på drygt 10 000 kronor – från 52 970 kronor till 63 000 kronor i månaden.

I september 2016 höjer Löfving älskarinnans lön ytterligare, denna gång till 71 250 kronor i månaden. Den införs dessutom retroaktivt från 1 januari, vilket innebär att hon får ytterligare utbetalningar för samtliga årets månader.
Löfving motiverar beslutet med att Staafs uppdrag blivit ”större och mera omfattande” och att hon är ”fel lönesatt utifrån uppdrag och ansvar”.

https://nordfront.se/polischef-befordrade-alskarinna-och-gav-henne-loneforhojning
Citera
2022-12-09, 17:18
Bannlyst
Hon är utbildad ekonom och inte polis och har tydligen tjänat betydligt mer än den yrkesbefattningen gör, men det är ändå polismästarens fel och han borde straffas med uppsägning och inget avgångsvederlag.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-09 kl. 17:22.
Citera
2022-12-09, 17:19
Medlem
Löfving ser ut som en arg gubbe. En psykopat anställer en outbildad blondina.
Citera
2022-12-09, 17:20
Bannlyst
Så polisen hade en ekonom som underrättelsechef
Citera
2022-12-09, 17:21
Medlem
IdunLos avatar
Expressen om vice överåklagare Bengt Åsbäck:
Citat:
Han säger att det nu – efter Expressens avslöjanden – kommit fler anmälningar och mer information.
– Jag ska gå igenom allt material och även titta på den gamla förutredningen och sen ta beslut vad jag ska göra efter det, säger Åsbäck.
https://www.expressen.se/nyheter/aklagare-granskar-nya-fakta-om-staaf-och-lofving/
Det här går inte att mörka längre. Nu när allt blir offentligt är det nog fler inom polisen som vågar berätta om oegentligheterna.
Senast redigerad av IdunLo 2022-12-09 kl. 17:23.
Citera
2022-12-09, 17:23
Medlem
Någonstans förstår jag att Mats L. vill ha valuta för tjänsterna. Han höjer Lindas lön gång på gång. Höjer även hennes status.
Mats måste känt sig blåst, tycker NÄSTAN synd om honom.
Denna madrass Linda måste ha insett att det inte finns gratis luncher.

Som kvinna känner jag mig KRÄNKT att hon har förstört bilden av kvinnor som tagit sig till toppen.
Jag är så FÖRBANNAD på denna madrass à la Linda!

Jag hoppas så in i helvete att madrassen inte får behålla tjänsten hos Justitiedepartementet.
Mats skall avgå då han har utnyttjat sin maktställning.
Rikspolischefen skall avgå då han tystat ner detta.

Nu är madrassen ihop med ÖB, hade hon tänkt göra karriär inom försvaret? Kalla sig själv för soldat när hon blir kallad för polis utan adekvat utbildning?

Fy fan för dig din madrass, du har förstört för oss kvinnor och jag känner mig KRÄNKT!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Expressen om vice överåklagare Bengt Åsbäck:

Det här går inte att mörka längre.

Han uttrycker order från justitiedepartementet som nu har taktpinnen.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Middagsrätten som djurtjuven Carin Götblad äter varje dag består av lammfärs, spenat och pasta, lagad av hennes man.

http://ericsecher.blogspot.com/2012/10/vad-blir-det-till-middag.html

Otroligt! Det förklarar en del.

Men jag trodde hon var en flata. Hon påminner om en del poliskvinnor som har en ung snygg tjej med penis-skräck som sambo.

Hur är det men Linda? Är hon bi?
Citera
2022-12-09, 17:29
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
För att du saknar intellektet att förstå att vara bedräglig i ett avseende ökar risken att vara det i ett annat är inget jag kan hjälpa dig med. Det handlar om pålitlighet och lojalitet och inte en fråga om huruvida skilsmässor och landsförräderi är samma sak. Du skjuter långt över målet, för att uttrycka sig milt.

Givetvis bör man ta med personlighet, attityd och riskbeteende när man anställer en person på en hög position. Dumheten har fan inga gränser.
Självklart, men det du talar om är en petitess. Att inte drabbas av moralpanik är liksom inte samma sak som dumhet. Du kommer själv se hur ensam du är i din analys (nåja) när både drevet och karriärskonsekvensena för Bydén uteblir.
Citera
2022-12-09, 17:30
Medlem
swedsters avatar
Vad underbart att en totalt olämplig kandidat tas ut av en grupp med betydande kunskaper för tjänsten.

Hon hade inte i närheten av den kompetens eller utbildningar för att ens kvalificeras som kandidat MEN hon har en fitta av GULD uppenbarligen då hon blev anställd på felaktiga grunder samt efter en tid fick lönehöjning ÄVEN retroaktivt under den tiden hon blev utbildad och INTE hade kvalifikationer.....

Hurra för kvoteringar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in