2022-12-09, 11:27
Medlem
Nu spekulerar jag bara. Tror de var väldigt tajta MH och JJ, kanske början till förälskelse. Att de såg en framtid ihop och därför inte vill skvallra på varandra. Ingen fler än jag som tycker bilderna från en rishög i skogen är skumma. Kan detta mord vara planerat.? Vet, det låter som man fått fnatt, men så lite foto på dem, men just dessa...
Citera
2022-12-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det tror jag var korrekt tankegång av dig Sybel.
Skulle vilja säga omöjligt bli dödad av en hylla med några böcker/prylar i lgh. Kanske liten chans på ett bibliotek med 5 m höga hyllor av massivt trä laddade med 1 ton tunga lagböcker. Eller tex på ett lager där du får ett motorblock över dig tex.
Nu visar ju preliminär obduktion på stärkt misstanke om mord. Samt jag tror faktiskt även dessa trasiga individer ringt 112 vid "hyllolycka" och inte trasslat in sig i denna härva.
Nej, mord.

Varför mord och inte dråp?
Citera
2022-12-09, 11:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är inte helt orimligt iaf. Teoretiskt kan M sovit igenom allting och trott att T lämnade lägenheten, även om mycket talar emot. Det är väl inte ens bekräftat att hennes mobil varit vid fyndplatsen?

Alltså, det är väl oklart exakt hur polisen lyckades få fram "tårtbiten" där slutligen Tove hittades, efter att de letat i området tre gånger tidigare. De har ju via utredningen kunnat snäva in området till den exakta platsen.

Man har ju även från polisens sida pratat om kvinnornas rörelsemönster under natten, att övervakningskameror inte varit avgörande för att hitta Tove.

Så den intressanta uppgiften som kom för ganska länge sedan:
"En av de misstänkta kvinnorna ska ha lämnat digitala spår efter sig, som gör att polisen kan knyta henne till trakten där Tove hittades död.

Enligt uppgifter till P4 Jönköping har kvinnan skrivit på sociala medier att hon befann sig i trakten under natten då åklagaren menar att Tove blev mördad.
"
https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Jag kan ju inte låta bli att tänka att det har varit en app som avslöjat var xx befann sig, någon har undrat vad hon gör där mitt i natten?

Kan svaret ha varit typ, jag är och hälsar på JJs pappa? Då innebär det väl troligast att hon är där med JJ? Tänker förstås på att MHs föräldrar kanske undrar var dottern är mitt i natten? Att de som föräldrar vill ha uppkoppling till var MH är när hon är ute sent på helgen? Och som en person med ADHD problematik, kan det vara lätt att glömma både det ena och andra även annars, men i den här situationen är det ännu lättare.

Inte lika konstigt om JJ skulle vara där, och om någon sett henne på snap där. Och kanske då inte heller lika troligt att hon utan anledning skule sätta sig själv nära fyndplatsen.

Samtidigt nekar båda till alla anklagelser, vilket förstås blir lite underligt om de inte bara kan knytas till at Tove följt med hem, men också att de under natten ska ha befunnit sig vid fyndplatsen.

Detta kan de förstås ha pratat om när de samrådit med varandra om vad de ska sedan säga om varför de varit vid Nye. Hämtat grepen, haha? Blir väldigt svårt att förklara detta. Men då visste de väl inte om att de fastnat på övervakningskameran vid Gulf, utan kanske påstod att de sovit över där hos pappan?

Och då funderar man på hur övernattningen hos mamman kommer in? För det kan väl ändå inte komma som en överraskning för dom att en av tjejerna skriver att de varit i Nye men samtidigt JJ ska ha sovit över hos mamman??

Går ju inte hop där.

Eller är det rättspsykiatrikern som blandar ihop korten, mamma och pappa?
Citera
2022-12-09, 11:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja jag tror inte heller på någon hylla.
Utan min teori är att dunsarna är en kamp mellan liv och död på golvet.
Visst kan det så vara.
Men för att du ser det som det enda troliga innebär inte att de som inte är låsta i en tanke är mindre vetande, eller rent av idioter som inget fattar och därför ska chikaneras.
Olika uppfattningar ger dynamik åt tråden.
Citera
2022-12-09, 11:48
Medlem
Tänker på det här med AW.
OM han nu hade befunnit sig i lägenheten, så tror jag att både MH och JJ hade varit snabba med att påpeka det i förhör och hos läkaren som utförde p7.
Citera
2022-12-09, 11:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det tror jag var korrekt tankegång av dig Sybel.
Skulle vilja säga omöjligt bli dödad av en hylla med några böcker/prylar i lgh. Kanske liten chans på ett bibliotek med 5 m höga hyllor av massivt trä laddade med 1 ton tunga lagböcker. Eller tex på ett lager där du får ett motorblock över dig tex.
Nu visar ju preliminär obduktion på stärkt misstanke om mord. Samt jag tror faktiskt även dessa trasiga individer ringt 112 vid "hyllolycka" och inte trasslat in sig i denna härva.
Nej, mord.
Jag är definitivt inte låst vid hyllan, inte ens att det hela utspelar sig i lgh, men jag ser fortfarande en möjlighet i att något tungt landat på T.
Det som motsäger det är väl just att det skulle kunna uppfattas som en olycka och att J/M då borde larmat.
Vettiga argument mot mer eller mindre smarta tankar ger mer än spe, tack för det.
Citera
2022-12-09, 11:55
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Varför mord och inte dråp?
Jag utgår från att brottsrubricering, stärkta brottsmisstankar och att GM gömt TT:s kropp därför man skadat den på ett sådant sätt att man förstår att polisen inser det är mord.
Men visst kan finnas förmildrande omständighet som får det till dråp. Vad det nu skulle vara.
Citera
2022-12-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är definitivt inte låst vid hyllan, inte ens att det hela utspelar sig i lgh, men jag ser fortfarande en möjlighet i att något tungt landat på T.
Det som motsäger det är väl just att det skulle kunna uppfattas som en olycka och att J/M då borde larmat.
Vettiga argument mot mer eller mindre smarta tankar ger mer än spe, tack för det.
Men upprepade dunsar? Om något "landat" på T, hur förklaras flera dunsar i följd?

Tänkbart scenario: En av GM håller något över Ts ansikte, den andra håller fast hennes händer (för att hon inte ska kunna ta bort det hon har över ansiktet). T sparkar i kampen. Vet inte, men kanske att man får monstruösa krafter när man kämpar för sitt liv.
Citera
2022-12-09, 12:14
Medlem
Varför har folk så svårt att acceptera att de som sitter häktade eventuellt kan ha utfört mordet och flyttat kroppen?
Underskatta inte två kvinnors förmåga att bära tungt. när det dessutom sker ett adrenalinpåslag?
Citera
2022-12-09, 12:19
Medlem
Har det framkommit något erkännande än? Hur beroende är polisen av ett erkännande här, hur långt kan indicierna räcka för ett fällande?
Citera
2022-12-09, 12:22
Medlem
Märkligt att ingen har erkänt ännu med tanke på deras unga ålder och ej tidigare straff, att två tjejet börjar sin bana med mord i 20 års ålder och samtidigt konstant nekar på förhören är extremt ovanligt
Citera
2022-12-09, 12:23
Medlem
TTs pojkväns pappa har lagt ut en bild på TT och pojkvän på FB. Tror det är den enda bilden man har kunnat hitta på pojkvännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in