2022-12-09, 12:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nazi-Rysslands ambassadör i Kazakhstan har tydligen hotat med en ny SMO där. Nu gör en journalist i Kazakhstan ett väldigt hårt uttalande mot Nazi-Ryssland. Han namnger även ett par nassar i Nazi-Ryssland som är välkända i denna tråden haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1601170999944568833
Citera
2022-12-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du kan gå tillbaka med time machine på Oryx web site och kolla slutet mars så ser du.

det var därifrån siffran 200+ tanks kom fast från aprill
Citera
2022-12-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Bakhmut köttkvarn - hur är döds- o skadeförhållandena mellan länderna där?

förmodligen stora, ryssarna skulle erövra staden i början av augusti.. de slaktas fortfarande såhär 120 dygn senare.

men 1-4 är väll en vanlig siffra mellan försvare och anfaller, om man pratar ww1-2 taktik (ryssar) långt lägre när man pratar fungerande modern manöverkrigsföring.
Citera
2022-12-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
” jag är inte för Ryssland men..bla, bla, ukronazister… Folkmord på etniska ryssar i Donbass… bla, bla… NATO’s fel… tjat, tjat, tomt prat… Ryssland blev provocerad… skitsnack, skitsnack… korrupta Zelensky…. Bla, bla, bla… Azov torterade allt och alla… Putin vill bara skydda… struntprat, struntprat… EU, Biden, Nuland, kuppen i Kiev, Donbabwe och Luganda röstat för självständighet, Ryssland undviker civila mål, USA igen, Gorbatjov blev lovad….”

...och ändå nämnde du inte ens världsjudendomen som planerat det hela sen 5000 år tillbaka.
Och man får inte glömma prideparader, femism, miljömuppar eller knark.
Det är sannerligen synd om Ivan som har så mycket bekymmer att rätta till i vår värld.
Citera
2022-12-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du är ju helt vrickad.

Först hoppas du i flera inlägg på att piss-ryzzen ska ta död på så många ukrainare som möjligt - att det är för få med bara 100 000 stycken dödade, sen tycker du att det är ”hemskt” att krigets lagar inte respekteras.

Fy fan vad du är vidrig.

Ja, att soldater dödas i ett krig hör faktiskt till dess natur lille palt. :-)

Att krigsbrott nu helt öppet filmas och kablas ut hör inte till dess natur och det känns ganska konstigt att det sker inför människor som anser sig själva som mer "civiliserade" än andra folk och inte ens reagerar när deras egna utsätts.

Jag ser med glädje på när västerlänningar dödas för Nato i Ukraina det skall jag tillstå och gör det mycket gärna. Det var ett rent nöje att se "PK-svennarna" i sorgeceremonin efter den stupade bög-flygflottiljarn, Men när ukrainare dödas ser jag mer det som ett nödvänigt jobb som nu ryssarna tvingas utföra. Ja jag tycker ryssarna skall döda så många ukrainska soldater de kan så de nu äntligen ger upp, men tycker samtidigt det är trist och sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
” jag är inte för Ryssland men..bla, bla, ukronazister… Folkmord på etniska ryssar i Donbass… bla, bla… NATO’s fel… tjat, tjat, tomt prat… Ryssland blev provocerad… skitsnack, skitsnack… korrupta Zelensky…. Bla, bla, bla… Azov torterade allt och alla… Putin vill bara skydda… struntprat, struntprat… EU, Biden, Nuland, kuppen i Kiev, Donbabwe och Luganda röstat för självständighet, Ryssland undviker civila mål, USA igen, Gorbatjov blev lovad….”
Ja ingen ände på bisarra ologiska bortförklaringar. Tänker man ens innan man plitar ner ett proryskt inlägg på FB.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/nato-toppen-fruktar-storkrig-med-ryssland-/

Tredje världskriget börjar i vinter?

Sicken clown-artikel. NATO kämpar nu med näbbar och klor för att bevara freden i Europa.
Citera
2022-12-09, 12:20
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/nato-toppen-fruktar-storkrig-med-ryssland-/

Tredje världskriget börjar i vinter?

Vore bra, vi borde sända 4 miljoner svenskar som dökött så ryssland kan slakta de, de är ikke brukbart material vilket som i Sverige, så vi får hålla tummarna att så sker, men vi alla vet att Ryssland är ett skämt, så tyvärr kommer det inte att ske.
Citera
2022-12-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Nästan synd att de allierade öppnade en andra front i Normandie 44 nu när man ser i efterhand hur Putler beter sig.

Det bästa (i vilka fall enl. "narrativet" de som tillber den psykotiske dvärgen i kreml presenterar då de hävdar att Ukraina borde kapitulera) hade förstås varit om de allierade under WW2 hade varit "förnuftiga" och kapitulerat istället för att motsätta sig den Böhmiske korpralens "rimliga" krav på "lebensraum". Då hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl endast varit positivt)?
Citera
2022-12-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja, att soldater dödas i ett krig hör faktiskt till dess natur lille palt. :-)

Att krigsbrott nu helt öppet filmas och kablas ut hör inte till dess natur och det känns ganska konstigt att det sker inför människor som anser sig själva som mer "civiliserade" än andra folk och inte ens reagerar när deras egna utsätts.

Jag ser med glädje på när västerlänningar dödas för Nato i Ukraina det skall jag tillstå och gör det mycket gärna. Det var ett rent nöje att se "PK-svennarna" i sorgeceremonin efter den stupade bög-flygflottiljarn, Men när ukrainare dödas ser jag mer det som ett nödvänigt jobb som nu ryssarna tvingas utföra. Ja jag tycker ryssarna skall döda så många ukrainska soldater de kan så de nu äntligen ger upp, men tycker samtidigt det är trist och sorgligt.

Varför är det "nödvändigt" att den psykotiske dvärgen i kreml slaktar Ukrainas befolkning med sitt anfallskrig mot landet?
Citera
2022-12-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Det blev väl förbjudet att demonstrera typ överallt i Ryssland för inte så längesedan. Gissar att en ny våg av mobilisering är på gång. På julafton så klart.

Enligt den ukrainare jag följer kommer nog den första mobiliseringen som är fullföljd nu eventuellt följas upp med med mer nymobilisering av trupper i grannregionerna till Ukraina. Det låter ganska logiskt.
Citera
2022-12-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Sicken clown-artikel. NATO kämpar nu med näbbar och klor för att bevara freden i Europa.

låter iför mycket bättre än att säga.

Vi blöder ryssen sakta tills de inte längre finns kraft och möjlighet för ett ryssland att existera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in