2022-12-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Enligt ryska uppgifter hör de i princip bara polska talas över radion i vissa front avsnitt. Det finns hur mycket uppgifter om det som helst.
Vad skulle Ryssland tjäna på att ljuga om det?

Tja, att försöka skapa förvirring.
Att försöka inte se fullt så inkompetenta ut.
Det ingår i ryska taktiken att ljuga.

Dessutom kan det finnas polska soldater som slåss i Ukraina utan att de är polsk trupp.
Citera
2022-12-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tror inte att man bedömer närhet till krig via vägnätet, det är nog snarare fågelvägen som som räknas.
Det är kul att se hur ett obildat rysstroll tar tar andra rysstroll i försvar för att försöka släta över felaktigheter.
Nu förhöll det sig så att sinmandt, som jag citerade, skrev att "det är 70 mil på närmaste stället från Sverige till Ukraina" vilket uppenbart inte stämmer alls. Men din läsförståelse verkar vara så nedsatt att man måste feta allting för att du ska uppfatta poängen?
Citera
2022-12-08, 19:21
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Nej nej, detta är inget betalt arbete till skillnad mot poopins trollfabriker, googla så ser du att Zelensky är man of the year
Hilter var Person of the year 1938 och Stalin 39 och 42. Person of the year betyder ingenting. Jag hoppas Zelensky vaknar imorgon med en torr hals och är täppt i ena näsborren.
Citera
2022-12-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Ditt påstående om att Polen skulle aktivt skicka in sina egna bataljoner låter ju inte alls som en önskedröm från din sida.
Polackerna som befinner sig där är nog där av fri vilja..

De kan väl kanske tacka nej, men det ska vara polska reguljära armén de tas i från.
De börjar få svårt att dölja pga väldigt stora förluster.
De får militärbegraving på militärkyrkogård i Polen.
Citera
2022-12-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Då har dom tydligen sovit i många år. Putin varnade redan 2008. Trodde du att Putin skulle komma och säga nu att "det blev ingenting". "Det sket sig". "Jag vågar inte". Putin vill gärna att man tar honom på allvar. Man skall inte ignorera honom. Det kan bli katastrofalt.

Du menar att man ska böja sig för en dikators efterblivna världsbild? Kräk som Putin ska hållas kort och detsamma gäller för hans hjärntvättade lakajer.
Citera
2022-12-08, 19:24
Medlem
Citat:
Nyheter om stora polska förluster, 1200 döda ska vara lågt räknat. Skadade är inte med i siffrorna.

Among the most stunning bits of information that have recently surfaced, reports in Poland say that around 1,200 Polish “volunteers” have been killed in Ukraine. These appear to have been drawn from Poland’s active land army, which consists of three main divisions. “

Citing the factual evidence established by the news outlet Niezalezny Dziennik Polityczny, claimed on Monday that a large number of military burials have been taking place in the said cemetery, an estimated 1,200 Poles, who may have died fighting a war in Ukraine. The 1,700 plots for urns with cremated remains with “standardized tombstones” was built along the line of American war cemeteries.

Nu autoöversätter jag lite så klaga på Google när det gäller språk, men... Polen har tydligen haft problem med den telegramkanalen ett tag. Det här var första träffen:

"Förfalskade portal stjäl artiklar. Det är så rysk desinformation i Polen blir trovärdig
Den oberoende Dziennik Political-portalen, känd i flera år för att sprida desinformation i enlighet med ryska berättelser, har hittat en metod för att autentisera sitt eget innehåll. Den trycker om artiklar från de största polska nyhetsportalerna, utan medgivande och vetskap från författarna och redaktörerna."
Citera
2022-12-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Förbandsnamn tack!
Du talar om mer än 1000 soldater...

Spela inte dum. Bara för att det talas polska behöver det inte betyda att hela förband har tillåtits att dra till Ukraina för att strida.
Ryssland har allt att tjäna på det. Lura troll som dig, bortförklaringar vid förlust osv.

Det talas om minst 10,000 polska trupper som strider i Ukrainska uniformer.
Citera
2022-12-08, 19:26
Medlem
Citat:
Det talas om minst 10,000 polska trupper som strider i Ukrainska uniformer.

Jag har hört att det är flera miljoner... minst. Fast ingen har sett dem. Det är jätte-jättehemligt!

Det är därför Ryssland åker på däng.
Citera
2022-12-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nu förhöll det sig så att sinmandt, som jag citerade, skrev att "det är 70 mil på närmaste stället från Sverige till Ukraina" vilket uppenbart inte stämmer alls. Men din läsförståelse verkar vara så nedsatt att man måste feta allting för att du ska uppfatta poängen?
Gör gärna det så återkommer jag. (du nämnde mig indirekt, avståndet till Gävle)
Senast redigerad av Arccosinus 2022-12-08 kl. 19:29.
Citera
2022-12-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Är det från Lviv (eller Kiev) du väntar dig att man ska skjuta av robotar på oss?

Snarare Kaliningrad eller annat håll.
Åter till grundorsaken av diskussionen. Ukraina är i vårat närområde. Om konflikten utökas kan vi snabbt dras in. De där 2500km är en dubblering av avståndet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodbenny
Tja, att försöka skapa förvirring.
Att försöka inte se fullt så inkompetenta ut.
Det ingår i ryska taktiken att ljuga.

Dessutom kan det finnas polska soldater som slåss i Ukraina utan att de är polsk trupp.

Det är ingen hemlighet längre att de har avsatt militärkyrkogård i Polen för polska trupper som stupar i kriget mot Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Från dig?
Från Kiev till tex Gotland är det endast 110mil.
Kortaste sträckan från Ukraina till Sverige är annars ca 70mil. Men om du tänker på Krim och bor i Kiruna förstår jag dig.
Bor man i Ystad verkar det ju vara kortare väg till Kiev än till Kiruna. så visst skall vi bry oss om ett krig som rasar så nära inpå oss. Tar ju inte många timmar med bil att nå metropolen Kiev. Tyvärr ligger väl sopstationen Moskva lika nära oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in