2022-12-08, 18:57
Medlem
Tyvärr redovisades ganska låga förluster för Bögimperiet senaste dygnet.... ....340 eliminerade bögfascister är inte vad som behövs. Men förhoppningsvis belastas ändå Bögimperiets fältsjukvård till maximum just nu.
I övrigt var det tämligen små materiella förluster med 2 utslagna tanks, 2 utslagna bepansrade stridsfordon och 2 sketna artillerisystem.

Vi är uppe på 93080 eliminerade förbrytare totalt och snittet per dag ligger på 324. Jag beräknar att genombrytning sker om 17 dagar, vi spränger gränsen 100.000 den 25 december.
Citera
2022-12-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Om man bor i Kiruna är det 2500km till frontlinjen i Ukraina, use your brain.
Ligger Sverige i Kiruna?
Använd din hjärna, gör om gör rätt.
Citera
2022-12-08, 18:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Enligt ryska uppgifter hör de i princip bara polska talas över radion i vissa front avsnitt. Det finns hur mycket uppgifter om det som helst.
Vad skulle Ryssland tjäna på att ljuga om det?

Det är ju pinsamt för den rySSka cancersvulsten och dess invånare att "världens andra militärmakt" har kört fast och kommer att förlora mot Ukraina. Bättre då att försöka hävda att man, "i själva verket, strider emot NATO-förband" Däremot tvivlar jag inte på att det finns en hel del frivilliga ifrån Polen i Ukraina nu.

Slava Ukraini!
Citera
2022-12-08, 18:59
Medlem
Vad kan ha hänt i ockuperade Berdiyansk? Många explosioner har hörts och ambulanser har tutat fram.

Jag hittar ingen information. Vet någon något?
Citera
2022-12-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nyheter om stora polska förluster, 1200 döda ska vara lågt räknat. Skadade är inte med i siffrorna.

Among the most stunning bits of information that have recently surfaced, reports in Poland say that around 1,200 Polish “volunteers” have been killed in Ukraine. These appear to have been drawn from Poland’s active land army, which consists of three main divisions. “

Citing the factual evidence established by the news outlet Niezalezny Dziennik Polityczny, claimed on Monday that a large number of military burials have been taking place in the said cemetery, an estimated 1,200 Poles, who may have died fighting a war in Ukraine. The 1,700 plots for urns with cremated remains with “standardized tombstones” was built along the line of American war cemeteries.

Länkar tack
Citera
2022-12-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ni är så efterblivna. 3 olika inlägg om en siffra. Jag slog bara stockholm-Mariupol, det är 3100 km med bil. Sedan kan man räkna på 1000 olika sätt. Från västra ukrainas polska gräns till sveriges territorialvattengräns? Från mitten av Sverige till krigets epicentrum? Från Stockholm till Krims mest avlägsna spets?

Ni märker bara ord. För att ni har slut på argument.
Bemöt mitt argument istället för att försvara att du har fel, det förfaller som om du börjar få panik?
Citera
2022-12-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Från dig?
Från Kiev till tex Gotland är det endast 110mil.
Kortaste sträckan från Ukraina till Sverige är annars ca 70mil. Men om du tänker på Krim och bor i Kiruna förstår jag dig.
Snarare runt 870 km från Ottenby (Ölands sydspets) till Lviv, fågelvägen. Men den verkliga resvägen är förstås betydligt längre.

Någon jämförde med sträckan Malmö-Gävle, den är nästan 50% kortare fågelvägen och går naturligtvis långt snabbare. Ukraina är inget grannland.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Betalar Zelensky dig för att skriva såhär?
Nej nej, detta är inget betalt arbete till skillnad mot poopins trollfabriker, googla så ser du att Zelensky är man of the year
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vad kan ha hänt i ockuperade Berdiyansk? Många explosioner har hörts och ambulanser har tutat fram.

Jag hittar ingen information. Vet någon något?

Ja, läs mitt senaste inlägg.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-12-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Snarare runt 870 km från Ottenby (Ölands sydspets) till Lviv, fågelvägen. Men den verkliga resvägen är förstås betydligt längre.

Någon jämförde med sträckan Malmö-Gävle, den är nästan 50% kortare fågelvägen och går naturligtvis långt snabbare. Ukraina är inget grannland.

Vilken tur att flygplan och robotar inte behöver ta hänsyn till vägnätet
Citera
2022-12-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Jag tror inte att man bedömer närhet till krig via vägnätet, det är nog snarare fågelvägen som som räknas.
Det är kul att se hur ett obildat rysstroll tar tar andra rysstroll i försvar för att försöka släta över felaktigheter.
Citera
2022-12-08, 19:13
Medlem
Jag tror och hoppas att Putin snart kommer att tvingas till en Ceaușescu.

Finns många paralleller med Rumäniens diktator och Putin.

Historiskt då han och frun fick åka bak i en stridsvagn och efter någon timme ramlar ut med frun, häktas och hängs.

Kan någon bidra med en länk till denna film? Vore kul att se igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in