2022-12-08, 16:25
  #271465
Medlem
När får vi se ett stort myteri bland ryssar i ukraina särskilt nu när det är kallt.

Hur höga ryska befäl bor ute o i skyttegravar o vad tycker dom om detta?
Citera
2022-12-08, 16:25
  #271466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Haha som vilket fyllo som helst utanför den lokala pizzerian

https://twitter.com/wartranslated/status/1600847388242894848

Ryssarna är såna jävla grinkukar...buhuuäääh, dom började ju. (sen att orcherna själva startade en fullskalig invasion verkar inte spela någon roll)
Citera
2022-12-08, 16:27
  #271467
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du låter så jävla töntig med dina hat-fantasier. Gå ut och lek i snön och ta lite frisk luft lilla pojk. Om väst attackerar Ryssland så är det kärnvapenskrig, bokstavligen miljarder oskyldiga människor kommer dö.

Hur ska man då bemöta rysslands kärnvapenhot?
Citera
2022-12-08, 16:27
  #271468
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Haha som vilket fyllo som helst utanför den lokala pizzerian

https://twitter.com/wartranslated/status/1600847388242894848

Vad är det för fel på hans högerarm?
Citera
2022-12-08, 16:27
  #271469
Medlem
leachs avatar
Hoppas att det är partisaner som arbetar.

Multiple explosions reported at airfield in Berdyansk, Zaporizhzhia region
https://liveuamap.com/en/2022/8-december-multiple-explosions-reported-at-airfield-in-berdyansk

Explosions in occupied Berdyansk near the airbase.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1600872128194248705
Citera
2022-12-08, 16:28
  #271470
Avstängd
"EU-länderna kommer att lägga till 2,1 miljarder dollar till fonden för att betala för militärt bistånd till Ukraina, rapporterar Reuters med hänvisning till diplomater. Det slutliga beslutet i denna fråga kommer att fattas vid ett möte i Bryssel den 12 december." - Gazeta
Citera
2022-12-08, 16:29
  #271471
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du låter så jävla töntig med dina hat-fantasier. Gå ut och lek i snön och ta lite frisk luft lilla pojk. Om väst attackerar Ryssland så är det kärnvapenskrig, bokstavligen miljarder oskyldiga människor kommer dö.

Vad vi med säkerhet kan säga om ett kärnvapenkrig är att Ryssland inte kommer att överleva det,
Eftersom Ryssland i princip är Moskva och Moskva kommer utplånas fullständigt.
Citera
2022-12-08, 16:29
  #271472
Medlem
Taggads avatar
Putins elittrupper sinar
Citat:
Ryssland stormar Bachmut till fots: ”Tar aldrig slut”
Mellan 50 och 70 ryska soldater dödas varje dag i försöken att ta kontroll över staden Bachmut i Donetsk i östra Ukraina, uppger ukrainska företrädare för Wall Street Journal.

I takt med att det ryska artillerilagret sinar sker ryssarnas offensiver i allt större grad till fots och med stridsvagnar, skriver tidningen. En ukrainsk officer säger att de ryska försöken ”aldrig tar slut”.

– Vi skjuter på dem, då skickar de fler.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Ut med mördarpacket ur Ukraina🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-12-08, 16:29
  #271473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
En stor och föråldrad kärnvapenarsenal är ingen garanti för att du skall få bete dig hur du vill gentemot grannländerna. Kärnvapen är enbart hot, de har ingen militär användning utan snarare är det så att om Ryssland skulle bränna av en laddning i Ukraina eller någon annanstans så är sagan Ryssland all på mycket kort tid. Utan att omvärlden använder kärnvapen.

Det är en utopi att tro att Ryssland skulle använda ett enstaka kärnvapen mot Ukraina. Skulle det gå till kärnvapenkrig skulle Ryssland satsa allt de har på en gång, mot hela västvärlden.
Citera
2022-12-08, 16:30
  #271474
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Hur ska man då bemöta rysslands kärnvapenhot?
Ingen aning, jag är ingen tränad diplomat. Det kanske inte ens går, man får levs med det.
Citera
2022-12-08, 16:32
  #271475
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Putins elittrupper sinar

Ut med mördarpacket ur Ukraina🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Och dom som inte dör sticker därifrån.
Ett gäng yrkeskriminella som Wagner rekryterade från fängelset tog med sig vapnen och stack därifrån

Förhoppningsvis tillbaka till Ryssland.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1600782929822879749
Citera
2022-12-08, 16:33
  #271476
Medlem
Detta är bara sorligt. Varför ska de skicka såna gubbar för?
Är det allt de har kvar av BARS?

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1600832137594212352
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in