2022-12-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jag har inget behov av att övertyga dig, det är ditt val vad du väljer att tro på. Totalt slaktade är vad AFU blir, ingen rolig syn ska jag berätta. De bör gå med på Rysslands krav så snabbt som möjligt så att kriget tar slut…

Och vilka är orchernas krav i dagsläget då det verkar ändras från vecka till vecka?
Kravet på Ryssland står däremot kvar sen dag ett. Ut ur Ukraina!
Citera
2022-12-07, 14:34
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hjälten prisad. När får vi se Putin prisad

Ukrainian President Volodymyr Zelensky named TIME Person of the Year
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-12-07-22/h_0e30cda8f253584b4d28ffb09b04d76c
Ja, jävlar. Det kokainsniffande marsvinet ägt av globalisterna utnämns till någon sorts hjälte. Vad förvånad man blir!

It’s a clown world
Citera
2022-12-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Hahaha du va ju en envis liten grabb. Du tror alltså att inte en enda Ukrainsk soldat har gjort ett enda krigsbrott?

Det var inte vad jag skrev. Ryssland begår dom dock systemastiskt t.ex. nu senast mitt i en marknad i Kharkhova?. Donbass. Civila ligger döda en masse. Finns bild.
Citera
2022-12-07, 14:44
Medlem
Citat:
Zelensky borde inte vara Person of the Year. Han sitter i sitt varma kontor och klagar på Nato medans Nato skickar vapen så hans land ens har en chans att trycka tillbaks ryssen. Zelensky har fått för mycket lyft. Jag hoppas seriöst med hela min själ att Zelensky blir avrättad av Wagner, Spetsnaz eller sitt eget folk, jag vill bara se en video på det sen är jag nöjd.

Vilken temperatur har han i sitt kontor?

Du har aldrig ett honom utomhus, I Kiev, i Kherson, på fältsjukhus?

Hatar du honom så mycket för att han vågade försvara sig mot Ryssland? Eller att han är jude?
Citera
2022-12-07, 14:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De flesta ryska soldater i Ukraina kommer från provinser långt långt bort från Ukraina.

Alla (?!) ukrainska soldater kommer från Ukraina. Vems släktingar och vänner som har störst risk att utsättas behöver vi inte ens diskutera.

Lägg sedan till att ryska soldater inte har något i Ukraina att göra från första början.

Så "fenomenet" försvinner inte efter några månader. De som försvarar sitt land är alltid mer utsatta.

Spelar ju ingen större roll. En rysk soldat ser en annan POW bli torterad på telegram. Eller läser nyheter om att Donetsks civila blir bombade. Det är bara några få procent av ukrainska soldater som är besläktade till civila som rent faktiskt har dött, givet att där är 20 000 döda-ish (40 000 000 ukrainare när kriget startade. Det är en halv promille av Ukrainas befolkning, anta att de har 50 släktingar och nära vänner så är vi uppe i 5%).
Citera
2022-12-07, 14:47
Medlem
leachs avatar
Forte10 övervakar dom pissryska rosthögarna och kommunikationen via burktelefoner.

https://www.flightradar24.com/FORTE10/2e74ab4a
Citera
2022-12-07, 14:48
Medlem
Citat:
Du kan få se det imorgon på ISW
Tyvärr så är det sant iaf, wagner soldaterna är elitsoldater av högsta klass, Ukrainas specialförband är som om Somaliens specialförband skulle gå emot Spetsnaz.

Wagner har allt ifrån elittrupper till kåkfarare man har satt en bössa i nävarna på.

Jag skulle nog påstå att Ukrainska SOF under kriget visat att de är minst lika bra om inte bättre än motsvarande ryska trupper.

VDV vid Hostomel fick ju pisk av typ hemvärnsgubbar tillsammans med artilleri.
Citera
2022-12-07, 14:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ja, jävlar. Det kokainsniffande marsvinet ägt av globalisterna utnämns till någon sorts hjälte. Vad förvånad man blir!

It’s a clown world
Clowm var ordet yes:
Tror du detta klipp indikerar Vladimir Vladimirovitj Putins tränkan efter att växa på Ukrainas bekostnad?

https://youtu.be/lY6lHjZjYXE
Senast redigerad av Taggad 2022-12-07 kl. 15:10.
Citera
2022-12-07, 14:51
Medlem
37 av lovade 250 M1117 på europeisk järnväg på väg mot Ukraina.
10ggr bättre än en Humvee.

https://twitter.com/NOELreports/status/1600475132912291846
Citera
2022-12-07, 14:52
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodbenny
Vilken temperatur har han i sitt kontor?

Du har aldrig ett honom utomhus, I Kiev, i Kherson, på fältsjukhus?

Hatar du honom så mycket för att han vågade försvara sig mot Ryssland? Eller att han är jude?
Jag hatar inte honom för en ryss anledning. Det är alldeles för många anledningar men tex i början av kriget när han kallade Nato en svag allians som bara pratar när dom inte ville införa en NoFlyZone över Ukraina. Zelensky förstår inte vad det innebär men han begär det, en NoFlyZone måste upphållas, alltså skjuta ner alla ryska flygplan inom Ukraina och det hade eskalerat allt för snabbt.
Citera
2022-12-07, 14:52
Medlem
tenebriss avatar
Det här är väl en rimlig fråga att ställa sig?

Citat:
The AFU does not have enough artillery to hit all military targets, why would they shell civilian ones, and on top of that their own civilians? What does this give Ukraine? Anyone who would order such a shelling would be arrested in Ukraine.

https://twitter.com/wartranslated/status/1600404842236755969

Naturligtvis är det en false flag för att mobilisera ytterligare ryssar att komma och dö i Ukraina.
Citera
2022-12-07, 14:54
Medlem
Bombolenats avatar
Jävlar vilken stress. Ryska soldater blir jagade av drönare. Synd att man inte får se hur det slutar. De kan inte springa runt sådär för evigt.

https://mobile.twitter.com/AldemiraVeiga/status/1600463637860085760
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in