2006-05-04, 10:39
Medlem
Är det fler än jag som stör sig på egoisten Samuel Eto'o? Han tycks ju se passningar enbart som ett eventuellt sista alternativ, och knappt ens då.

Är han kanske rädd att Larsson och Giuly skulle hota hans position som skyttekung om de skulle få lite bra passningar från sin anfalls-"kamrat"? Skulle vara intressant att se statistik på assist när det gäller Larssons och Giulys mål, tror knappast Eto'o har stått för speciellt många av dem. (Troligen kommer ca 90% från Ronaldinho.)

Fattar inte att Rijkaard inte tar itu med problemet, eftersom Barca skulle göra göra fler mål och få ett mer varierat anfallsspel om Eto'o insåg att man kan passa bollen. Skulle tro att det bubblar rejält under ytan i Barca, och det vore intressant att se vad som skulle hända om Eto'o fick en rejäl måltorka.
Citera
2006-05-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Är det fler än jag som stör sig på egoisten Samuel Eto'o? Han tycks ju se passningar enbart som ett eventuellt sista alternativ, och knappt ens då.

Är han kanske rädd att Larsson och Giuly skulle hota hans position som skyttekung om de skulle få lite bra passningar från sin anfalls-"kamrat"? Skulle vara intressant att se statistik på assist när det gäller Larssons och Giulys mål, tror knappast Eto'o har stått för speciellt många av dem. (Troligen kommer ca 90% från Ronaldinho.)

Fattar inte att Rijkaard inte tar itu med problemet, eftersom Barca skulle göra göra fler mål och få ett mer varierat anfallsspel om Eto'o insåg att man kan passa bollen. Skulle tro att det bubblar rejält under ytan i Barca, och det vore intressant att se vad som skulle hända om Eto'o fick en rejäl måltorka.

Hans egoistiska beteende i matchen mot Celta har sin förklaring; han är rädd att förlora skyttekungstiteln än en gång i de sista omgångarna. Förra året gick Furlán förbi, nu hotar Villa. Så liiite förståelse kanske man kan ha för kamerunaren.

Jag tycker inte att han är så överdrivet ego annars, självklart är han en riktig "striker" vilket medför att han verkar lite ego, men han gör det bra och spelar för laget. Det enda av betydelse som finns kvar i ligan för Barcelonas del är just skytteligatiteln, och laget kommer definitivt spela för Eto´o i de kvarstående matcherna.
Citera
2006-05-04, 11:50
Medlem
Meanmachines avatar
Hoppas verkligen han förlorar skytteligatiteln, är han nära straffområdet får det ses som ett smärre mirakel om han släpper bollen. I och med att Eto'o är given i startelvan så tror jag inte det är konkurensen han är rädd för, han är helt enkelt fruktansvärt ego. Messi var likadan när han kom fram, det var åtskilliga gånger Larsson stod helt fri men Messi med 3 gubbar hängandes över sig vägra släppa bollen....
Citera
2006-05-04, 15:11
Medlem
Hade varit kul om Barca köpt Henry, tror att han skulle kunna vara rätt man att sätta Eto'o på plats. Både målmässigt och verbalt!
Citera
2006-05-04, 15:21
Medlem
Trentors avatar
Etoo var verkligen min favorit när han spelade i Mallorca men nu irriterar jag mig något enormt på honom. Han slickar fansen i rumpan och är en egoist ute på planen. Nej, köp Henry som sagt var så får Etoo gå åt sidan.

Ronaldinho - Henry - Messi med Etoo på bänken. Inte illa
Citera
2006-05-04, 16:44
Medlem
Skulle vara skönt o se Henry ta hans plats nästa år så pojken får lära sig hur man spelar ihop som ett lag.
Citera
2006-05-04, 18:22
Medlem
söltas avatar
jag mår illa av att läsa detta..

på vilket sätt skulle henry lära någon i detta laget hur man "spelar ihop som ett lag"? det finns ingen i barcelona som är lika loj och divig som han är, och då menar jag inte med divig den som "passar mest" utan den som spelar för sitt lag, och är mer ödmjuk

eto'o har en funktion på planen, och det är att göra mål, därför är det klart att han tar sina chanser när han är i närheten, precis som vilken annan anfallare som helst. håller med el_pendejo fullt där..

vad jag stör mig på hos henry är att han inte ens blir glad när han gör mål, och resten av hans spel är lika oinspirerat, visst han är bra, men eto'o är raka motsatsen, kolla vilket jobb han gör varje match och jämför det med henry, som barcasupporter skulle jag aldrig vilja byta ut eto'o mot henry.. henry må vara en bättre fotbollsspelare (vilket jag inte ens är 100% säker på) men eto'o passar in bättre, och är enligt mig en större lagspelare än henry.
Citera
2006-05-04, 22:45
Medlem
Trentors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sölta
jag mår illa av att läsa detta..

på vilket sätt skulle henry lära någon i detta laget hur man "spelar ihop som ett lag"? det finns ingen i barcelona som är lika loj och divig som han är, och då menar jag inte med divig den som "passar mest" utan den som spelar för sitt lag, och är mer ödmjuk

eto'o har en funktion på planen, och det är att göra mål, därför är det klart att han tar sina chanser när han är i närheten, precis som vilken annan anfallare som helst. håller med el_pendejo fullt där..

vad jag stör mig på hos henry är att han inte ens blir glad när han gör mål, och resten av hans spel är lika oinspirerat, visst han är bra, men eto'o är raka motsatsen, kolla vilket jobb han gör varje match och jämför det med henry, som barcasupporter skulle jag aldrig vilja byta ut eto'o mot henry.. henry må vara en bättre fotbollsspelare (vilket jag inte ens är 100% säker på) men eto'o passar in bättre, och är enligt mig en större lagspelare än henry.

Helt rätt, jag skrev mitt inlägg i vredens hetta när jag var lite pissed off på Etoo och egentligen hatar jag Henry. Men jag vill att Etoo ska få lite konkurrens och inte känna sig så självsäker att han inte passar.

Men egentligen: Etoo > Henry
Citera
2022-12-06, 22:19
Avslutad
VM-ambassadören Eto'o nitade en fotograf i Qatar. https://twitter.com/partidazocope/status/1599918878389215232
Citera
2022-12-07, 12:49
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
VM-ambassadören Eto'o nitade en fotograf i Qatar. https://twitter.com/partidazocope/status/1599918878389215232
Han försökte väl balansera den dåliga karman från Barca genom att göra en god handling.

För övrigt kul att läsa gamla trådar likt dessa. Etoo va grym.
Citera
2022-12-07, 12:52
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Nita betyder slå. Den gode Samuel knäade/sparkade den irriterande araben i huvudet.
Citera
2022-12-07, 14:26
Medlem
Gav han igen för slaveriet som araberna utsatte svarta för??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in