Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Du får bara för dig massa saker nu. Män får inte ens lämna landet och dom borde gå med i Armén. Om du är kvinna eller barn/tonåring, ta dig ur landet. Dom hjälper ingenting, och försök inte ens och skriva att dom hjälper symboliskt eller dom hjälper med moral.
Jag förstår inte vad du menar med att jag får för mig en massa saker. Jag citerade dig och refererade till det och var det fel, får du ta på dig det. Du skrev, och gjorde ingen skillnad på kvinnor och män mm:
Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Dom ukrainare som fortfarande stannar kvar är helt hjärndöda, om man är bestämd nog, oavsett hur lite pengar du har så kan du ta dig ur landet. Varför stanna kvar i ett land utan infrastruktur?
Dvs, din idé var att alls skulle fly, alla. Nu skriver du att männen inte kan fly men resten ska.
Och med din nya version, alla män kan inte gå med i armén, och armén har inte heller behov av det. Armén har den personal den behöver nu och tar in fler när det behövs, övriga får fortsätta med sina civila sysslor varav en del är samhällsnödvändiga. Vad gäller kvinnor är min uppfattning att även de, som under VK1 och VK2, har en viktig roll att spela ur krigssynpunkt, i produktionen och civila stödfunktioner, men även vissa militära som vi sett, Din första idé om att alla ska fly, spelar ju bara den ryska folkfördrivningen i händerna. Och detta även om det bara skulle gälla kvinnor och barn. Om de flytt, vem slåss man för då?