2022-12-07, 03:39
Medlem
Namn på de inblandade?
Citera
2022-12-07, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Eller så kan folk lära sig att koncentrera sig på körningen istället för annat.

Låter bra. Hur ska vi lära dem det?
Citera
2022-12-07, 04:15
Medlem
_-?-_s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/vittnesmalen-kan-losa-dodsolyckan-pa-vag-108/

"Två personer omkom, en tredje fick livshotande skador och en fjärde undkom med lindriga skador.
Samtliga trafikoffer färdades i ett arbetsfordon från bygg- och entreprenadföretaget Skanska. Fordonet var på väg norrut mot Lund.
Men bilen uppges ha kört mot färdriktningen på den tvåfiliga vägen.
På vägsträckan mötte arbetsfordonet först förarna i två personbilar – som mirakulöst klarade sig genom att styra ner i diket.
Men vid mötet med den efterföljande tunga lastbilen med släp gick det inte att förhindra en kollision."
Citera
2022-12-07, 07:03
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettena85
Visa lite respekt va den ena passageraren som är allvarligt skadad är min sons pappa och han varken krökar eller bor i husvagn
Var det den yngre eller äldre passageraren som fick livshotande skador?
Citera
2022-12-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
https://www.expressen.se/nyheter/vittnesmalen-kan-losa-dodsolyckan-pa-vag-108/

"Två personer omkom, en tredje fick livshotande skador och en fjärde undkom med lindriga skador.
Samtliga trafikoffer färdades i ett arbetsfordon från bygg- och entreprenadföretaget Skanska. Fordonet var på väg norrut mot Lund.
Men bilen uppges ha kört mot färdriktningen på den tvåfiliga vägen.
På vägsträckan mötte arbetsfordonet först förarna i två personbilar – som mirakulöst klarade sig genom att styra ner i diket.
Men vid mötet med den efterföljande tunga lastbilen med släp gick det inte att förhindra en kollision."

Det verkar ju ha varit gjort med flit om de befann sig så länge i fel riktning, låter som att föraren i Skanskabilen själv borde väjt efter första bilen, och åtminstone andra, de nästan kolliderade med.
Citera
2022-12-07, 08:49
Medlem
Akkachauffören var på sitt arbete igår, dagen efter olyckan.
Jag vet inte om han körde något själv, åkte med någon arbetskamrat eller gick i verkstaden - men han är omgiven av kollegor och vänner som stöttar honom till 100 %.
Verkar som om åkeriet gör det som behövs och krävs.
På bilder i media kan man se folk från kontoret redan ute på olycksplatsen. Utmärkt!

För mig ser det verkligen ut som de drabbade råkat ut för en dead man driving.
Att bända ratten ur nävarna på någon som krampar och trycker fullgas är inte enkelt, och att knäppa av sig bältet inför en kommande frontalkrock för att man behöver mer utrymme att ta kommandot är en påtaglig mental tröskel att ta sig över. Därav den möjligen sena reaktionen.
Citera
2022-12-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Det verkar ju ha varit gjort med flit om de befann sig så länge i fel riktning, låter som att föraren i Skanskabilen själv borde väjt efter första bilen, och åtminstone andra, de nästan kolliderade med.

Men du måste väl förstå att föraren förmodligen somnat, medans de andra passagerarna ev också sov
Citera
2022-12-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Men du måste väl förstå att föraren förmodligen somnat, medans de andra passagerarna ev också sov

Somnat mellan två rondeller på en förbifart...?
Citera
2022-12-07, 10:41
Medlem
Citat:
Somnar i bilen gör bebisar i 6-månadersåldern, inga normala, friska, vuxna män somnar sittandes i en bil mellan två rondeller. Sluta nu med dessa bajsnödiga helt osannolika tokerier.
Det troligaste här är att föraren fått hjärnsläpp och trott att han körde på en 2-filig väg i en o samma riktning, borde iofs ha reagerat när han nästan krockade med mötande bilar o tvinga ned dem i diket...
Ja, mycket besynnerlig olycka detta, vet inte vad man ska tro...
Citera
2022-12-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Somnat mellan två rondeller på en förbifart...?

Det är inte omöjligt. Hur har jag då lyckats somna till nån sek eller två inne på en tvärgata på 100m i ett villaområde i ca 30-40km/h när jag haft 4h sömn
Citera
2022-12-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Somnar i bilen gör bebisar i 6-månadersåldern, inga normala, friska, vuxna män somnar sittandes i en bil mellan två rondeller. Sluta nu med dessa bajsnödiga helt osannolika tokerier.
Det troligaste här är att föraren fått hjärnsläpp och trott att han körde på en 2-filig väg i en o samma riktning, borde iofs ha reagerat när han nästan krockade med mötande bilar o tvinga ned dem i diket...
Ja, mycket besynnerlig olycka detta, vet inte vad man ska tro...

Jobbar inom samma branch, mycket jobb och lite sömn ör inget ovanligt
Citera
2022-12-07, 11:09
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Det är inte omöjligt. Hur har jag då lyckats somna till nån sek eller två inne på en tvärgata på 100m i ett villaområde i ca 30-40km/h när jag haft 4h sömn

Tolkar det som om det var fyra gubbar i hytten på Skanska-bilen.
Att alla fyra somnat låter som en tuff arbetsdag/natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in