Citat:
Ursprungligen postat av
bjornebarn
Länken fungerar inte längre. Skulle någon kunna ladda upp igen? Jag vill kolla upp mig själv...
EDIT:
Hittade en annan länk som fungerar:
https://minfil.org/p1L5h5b2b4/PISCATUS.zip
Av pusslet att döma ser det ut som att de vill matcha personnumren på kändisar (födda sedan 1910?!) med det man kunnat få ut ur mailadresser som är kopplade till Flashbackkonton? Man måste vara riktigt desperata om man söker efter Lennart Hyland, Pekka Langer, Sara Lidman och Alice Babs bland användarna...
Särskilt med tanke på att samtliga är döda sen länge.
Databasen med Piscatus användare är väl tämligen omfattande, men den ger oss egentligen ingenting, annat än namnet på en och annan doldis. Allt annat kan man bygga om.
Jag kan förstå att det skulle vara ett scoop om de hittade någon gammal övervintad vissångare eller pilsnerfilmsskådis som på ålderdomshemmet satt och skrev någonting misshagligt på Flashback, men det är för osannolikt för att tänka sig.
Det som dock skulle vara ett stort scoop skulle vara om någon med helylleimage eller rentav engagerad i typ Musikhjälpen eller det gamla väckelsemötet för massinvandring Sverige Tillsammans skulle vara det.
Det är väl dock ingenting man lever flott på, inte ens som privat spaningstjänst.
Tycker det ser ut som att man kastar bort sina pengar, hade förstått ifall de kort och gott varit ute efter ALLA, nu verkar de bara vilja köra en vetting på kändissverige.
Tror namnet piscatus (från pisces - latin för fisk) antyder att de "fiskar" och det underförstått skulle vara i grumliga vatten som den uttjatade floskeln lyder.