2015-02-26, 16:50
Medlem
Intressant att databasen dök upp i (FB) Vad är sajtkoll.se ? också.

Undra vilka fler som har deras databas?
Citera
2015-03-02, 23:01
Medlem
Ojustices avatar
Är lösenorden md5 hash i dumpen?
Citera
2015-03-03, 11:52
Medlem
AB visade sig hänga ut 3 stycken. 1 lokalpolitiker utöver det har hängts ut.

Om kompletta listor - med användarnamn kopplade till personnummer - fanns ute bland privatpersoner så borde väl det ha märkts vid det här laget?

Kan det vara så att oron var lite obefogad över massuthängning av 40000 medlemmar eller är det lugnet före stormen?
Citera
2015-03-03, 12:14
Medlem
Hmm... mailen jag använder här på FB fanns inte med hos pwnad.

Din epost fanns inte i vår databas.
Citera
2015-03-03, 12:37
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av periscope
AB visade sig hänga ut 3 stycken. 1 lokalpolitiker utöver det har hängts ut.

Om kompletta listor - med användarnamn kopplade till personnummer - fanns ute bland privatpersoner så borde väl det ha märkts vid det här laget?

Kan det vara så att oron var lite obefogad över massuthängning av 40000 medlemmar eller är det lugnet före stormen?
Ca 40 000 användare har identifierats av RG. Vissa identifieringar kan självklart vara felaktiga men det är ca 40 000 som RG tror sig ha identifierat. Dessa 40 000 i filen har kastats om av hackern som kopierade den från Piscatus, detta för att skydda dessa samtidigt som folk ska kunna kolla om de är med.

Det här inlägget borde fan klistras i tråden!
Citera
2015-03-06, 21:39
Medlem
glimmandes avatar
Har någon listat ut hur gammal informationen som användarlistorna baseras på är?
Citera
2015-03-06, 22:22
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Har någon listat ut hur gammal informationen som användarlistorna baseras på är?
Lite fel tråd dock, men vi kom fram till att den är från 2007:ish och admin har dessutom sagt desamma. https://www.flashback.org/t2526334
Citat:
Så vi kan fastställa att dumpen de utgår från är daterad 2007-03-21 (för snart åtta år sedan).
Citera
2016-11-22, 10:45
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusShillTips
https://anonfiles.com/file/c90f66751a6c0efdd3d19af1d9a7b368

Länken fungerar inte längre. Skulle någon kunna ladda upp igen? Jag vill kolla upp mig själv...

EDIT:
Hittade en annan länk som fungerar:
https://minfil.org/p1L5h5b2b4/PISCATUS.zip
Senast redigerad av bjornebarn 2016-11-22 kl. 10:52.
Citera
2016-12-18, 19:04
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Länken fungerar inte längre. Skulle någon kunna ladda upp igen? Jag vill kolla upp mig själv...

EDIT:
Hittade en annan länk som fungerar:
https://minfil.org/p1L5h5b2b4/PISCATUS.zip

Av pusslet att döma ser det ut som att de vill matcha personnumren på kändisar (födda sedan 1910?!) med det man kunnat få ut ur mailadresser som är kopplade till Flashbackkonton? Man måste vara riktigt desperata om man söker efter Lennart Hyland, Pekka Langer, Sara Lidman och Alice Babs bland användarna...

Särskilt med tanke på att samtliga är döda sen länge.

Databasen med Piscatus användare är väl tämligen omfattande, men den ger oss egentligen ingenting, annat än namnet på en och annan doldis. Allt annat kan man bygga om.

Jag kan förstå att det skulle vara ett scoop om de hittade någon gammal övervintad vissångare eller pilsnerfilmsskådis som på ålderdomshemmet satt och skrev någonting misshagligt på Flashback, men det är för osannolikt för att tänka sig.

Det som dock skulle vara ett stort scoop skulle vara om någon med helylleimage eller rentav engagerad i typ Musikhjälpen eller det gamla väckelsemötet för massinvandring Sverige Tillsammans skulle vara det.

Det är väl dock ingenting man lever flott på, inte ens som privat spaningstjänst.

Tycker det ser ut som att man kastar bort sina pengar, hade förstått ifall de kort och gott varit ute efter ALLA, nu verkar de bara vilja köra en vetting på kändissverige.

Tror namnet piscatus (från pisces - latin för fisk) antyder att de "fiskar" och det underförstått skulle vara i grumliga vatten som den uttjatade floskeln lyder.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2016-12-18 kl. 19:49.
Citera
2016-12-18, 21:43
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Av pusslet att döma ser det ut som att de vill matcha personnumren på kändisar (födda sedan 1910?!) med det man kunnat få ut ur mailadresser som är kopplade till Flashbackkonton? Man måste vara riktigt desperata om man söker efter Lennart Hyland, Pekka Langer, Sara Lidman och Alice Babs bland användarna...

Särskilt med tanke på att samtliga är döda sen länge.

Tror namnet piscatus (från pisces - latin för fisk) antyder att de "fiskar" och det underförstått skulle vara i grumliga vatten som den uttjatade floskeln lyder.
Listan över kändisar är en generell bevakningslista av kändisar. Listan samkörs konstant mot Piscatus (numera Acta Publica) rättsdatabas. Det handlar om vanlig skvallerjournalistik helt enkelt. Listan har inget med flashbacks användardatabas och jag fattar inte hur du kan ha fått för dig det. Att döda kändisar finns med kan bero på att listan aldrig gallras, vilket faktiskt inte har några nackdelar, och en död kändis kan fortfarande aktualiseras i tex en arvstvist eller annat.

Piscatus betyder fiske och anspelar på att man bevakar en mängd "fiskar" och "fångar" när man får träff i Piscatus när en ny handling rörande en bevakad person kommer in.
Senast redigerad av Fnissturken 2016-12-18 kl. 21:48.
Citera
2022-12-07, 07:02
Medlem
NyGammmmals avatar
Bump deluxe men undrar om det är någon som har tillgång till den här dumpen fortfarande och kan lägga upp?

Försöker få tillgång till mitt original konto, har absolut ingen aning om vilken e-post jag använde för en 22 år sedan och tänkte att förhoppningsvis finns det läkt i den här datan.
Citera
2022-12-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Kan någon förklara rent teoretisk hur RG skulle kunna koppla 40.000 mailadresser till namn och personnummer?

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det kan dom inte.
jo men det går ju om de kopplar samman olika tjänster. du loggar ju tex in på vissa statliga myndigheter med personnummer, din email kan kopplas till andra sidor som tex använder personnummer för att hämta bokföringsadress för utskick av varor osv. aldrig beställt något från nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in