2022-12-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Tack för infon, men det kan du glömma. Man menar enbart att det kan ha varit en olycka som ev. i Vetlandafallet. Inte att TT sköts.

Tack för trevlig ton och jag var tyvärr för snabb i min tankebana där!
Jag har raderat inlägget här, för jag vill inte skapa ännu mer kaos i tråden .
Jag är ju med på vad som är det mest logiska, men jag blev så osäker för en stund bara vad personen syftade på!
Ibland blir det fel bara, jag får skylla på sömnbrist!
Citera
2022-12-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det finns lite frågetecken kring det hela, därför jag håller den teorin i en lös tråd.
Det med att han är f.d militär och legosoldat och allt som har skrivits i tråden är bara trådsanning, inget som är bekräftat någonstans.
Han är verksamhetsansvarig på Emåförbundet och då kan man ju misstänka att kan är god vän med natur och dess omgivningar.
Sen så har man ju sett rätt många exempel på anställda som absolut inte har en aning om vad dom pysslar med på jobbet.

Han kan vara f.d soldat i elitstyrkan och kan varenda cm utav området och är som en superspion.
Han kan ha skippat militären helt och flytt till Sverige och blivit anställd på Emåförbundet bara för att han hade ett välskrivet CV om hur perfekt hans liv är med utbildningar osv(känns det igen på någons P7a kanske?) och därmed inte kan ett skit egentligen om sitt arbete utan förlitar sig på att dom andra har mer erfarenhet och han leder bara gruppen.

Det är sånt vi inte vet.
Men hade varit väldigt intressant att veta.

Sagt att man låg och sov.
Ingen mobil
Ingen gps i bilen
Inga vittnen
=Osynlig och kan göra vad han vill för han "ligger ju och sover" = Polisen kan inte göra något.
Eller
Gjorde något på telefon eller hade vittnen som visar att han inte var i Illharjen eller på något annat skumt ställe mitt i natten/tidig morgon.

Såna här frågor vill jag gärna reda ut istället för att snacka om påsar och grepar och att grannen skulle vara skyldig

Finns det en styvmorsa till JJ? flickvän/sambo/etc till fadern ?
Citera
2022-12-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Att JJ känner till platsen är jag 100% säker på. Hon red ofta på dessa vägar. Jag har själv sett henne göra det. Hur hon skulle kunna prata sig ur detta i och med vart T hittades har i alla fall jag svårt att förstå.

Lägg till det fruktansvärda att en kropp hittas på ens marker också. Att bli indragen i något så fruktansvärt helt oskyldigt. En smålänning vistas ju enormt mycket i skog och mark ofta. Jagar, promenerar, rider, ja allt möjligt… Man är nog inte så sugen på att vistas i det området nu efter detta.

Fruktansvärt sorgligt allt.

Jag kanske missat någon info , men du verkar känna till området, är det torra höga marker ,eller mer fuktiga?, Hur ser det ut med diken så här års, tänker då kring fyndplatsen, är den lilla skogsvägen , hårdgjord, typ makadam , eller mer bara "hjulspår" Detta kan ju påverka eventuella spår etc
Citera
2022-12-06, 23:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du är ju bombsäker på att det inte är dom som är häktade som gjort det?
"När de kört det spåret till världs ände får de väl ge upp och börja om."
Hur kan du vara säker på att det inte leder någonstans?

Jag försökte bara förklara att de ju inte kan uttala sig om fler är misstänkta innan de vet om de som är häktade är skyldiga. De måste ju också bevisa att de är oskyldiga om de är det.
Citera
2022-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag är fullt nöjd med det exakta väderstreck de gått ut med i presskonfernsen jag länkade till.
Du vet man kan klicka på länken, va?

Vi vet ändå att BP inte är i lägenheten så BP måste finnas på annan plats.
Om nu FP, mot förmodan är i sydsydost så är ju inte BP där.

Jasså vet vi? hur vet det?
Du vet väldigt mycket, mer än polisen verkar göra. väldigt intressant måste jag säga....
Citera
2022-12-06, 23:27
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Tack för trevlig ton och jag var tyvärr för snabb i min tankebana där!
Jag har raderat inlägget här, för jag vill inte skapa ännu mer kaos i tråden .
Jag är ju med på vad som är det mest logiska, men jag blev så osäker för en stund bara vad personen syftade på!
Ibland blir det fel bara, jag får skylla på sömnbrist!
Ingen fara, och tack själv för trevlig ton. Det uppskattas. Vi kan alla vara för snabba på avtryckaren. Men det kunde annars varit spännande info som vält hela tråden.
Citera
2022-12-06, 23:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag är fullt nöjd med det exakta väderstreck de gått ut med i presskonfernsen jag länkade till.

Så hur vet vi (du) att BP inte är i den häktade MGMs lägenhet?
Inga uppgifter om någon alternativ BP finns från varken polis eller åklagare.
BP undersökning har skett i lägenheten, källarförråd och i MGMs beslagtagna bil.
Du vet väl att FP ligger i Nye sydöst om Vetlanda, va?
Citera
2022-12-06, 23:28
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jag känner mig exkluderad, inte ingående i "vi".
Hur vet ni det?
Citera
2022-12-06, 23:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jasså vet vi? hur vet det?
Du vet väldigt mycket, mer än polisen verkar göra. väldigt intressant måste jag säga....

Jag använder bara sunt förnuft. För polisen räcker inte sunt förnuft. De måste bevisa om det ena eller andra.
Citera
2022-12-06, 23:43
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Jag använder bara sunt förnuft. För polisen räcker inte sunt förnuft. De måste bevisa om det ena eller andra.

Ja det blir spännande sen att få reda på vad de har på tjejerna ,,,

Tror de måste vara jäkla säkra på sin sak för att häkta, så unga personer under så lång tid ,,,
Citera
2022-12-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ingen fara, och tack själv för trevlig ton. Det uppskattas. Vi kan alla vara för snabba på avtryckaren. Men det kunde annars varit spännande info som vält hela tråden.

Tack snälla du, det uppskattas av mig också ska du veta!
Jaa, men eller hur?!
Vilken twist alltså.. Puh, jag hann tänka allt möjligt! Man är så säker på sin sak och så misstolkar man ett inlägg som bara vänder upp o ner på allt man har trott på.
Skönt att jag fick hjälp med att komma tillbaka på banan igen
Citera
2022-12-06, 23:49
Medlem
Citat:

Nädu stopp här nu! Du sa att VI VET!
Du har alltså bevis på att BP inte är lägenheten.
Seså, fram med dom nu "mrjagvetallt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in