2022-12-06, 14:22
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är möjligt men låter konstigt. Man kan fråga sig varför inte någon journalist har börjat att gräva i detta. Kanske har hon och hennes "killar" helt rätt värdegrund vilket gör dem i stort sett oantastbara.
Lugn. Jag gissar att hon snart kommer "ut".
Citera
2022-12-06, 14:28
Medlem
BorgeHs avatar
Denna affär kokar också ned till en fråga om jäv. Kan man fatta anställningsbeslut om en kvinna som man har ett förhållande med och ligger med?

Jag tycker inte det. Om Mats Löfving nu gjort det två(!) gånger så tycker jag det behöver rättsligt prövas. Det är jäv att fatta beslut om någon man har ett personligt förhållande med.

Jämför med en universitetslärare. Kan den sätta betyg på sin älskarinna/älskare? Nej, det får en lärare inte göra. Kan en domare i domstol vara med och döma sin partner? Nej, naturligtvis inte.

Men att en polis anställer sin älskarinna går bra och ingen Rikspolischef reagerar,,,,
Citera
2022-12-06, 14:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Denna affär kokar också ned till en fråga om jäv. Kan man fatta anställningsbeslut om en kvinna som man har ett förhållande med och ligger med?

Jag tycker inte det. Om Mats Löfving nu gjort det två(!) gånger så tycker jag det behöver rättsligt prövas. Det är jäv att fatta beslut om någon man har ett personligt förhållande med.

Jämför med en universitetslärare. Kan den sätta betyg på sin älskarinna/älskare? Nej, det får en lärare inte göra. Kan en domare i domstol vara med och döma sin partner? Nej, naturligtvis inte.

Men att en polis anställer sin älskarinna går bra och ingen Rikspolischef reagerar,,,,

Är det kopplat till att vi inte har tjänstemannaansvar? Det spelar kanske ingen roll hur många regler de brutit mot: Det är inte olagligt och det finns inga påföljder.
Citera
2022-12-06, 14:40
Medlem
Abelssuns avatar
Riktigt korrumperat och ruttet i vår högsta polisledning. Linda Staaf gick alltså sängvägen till jobbet på NOA.
Citera
2022-12-06, 14:44
Medlem
Tercios avatar
Det här är ju bara en av många skandaler inom polisen och säpo just nu. De iranska spionerna och polischefen som tvingade sin sambo att agera hora gör sig påminda. Verkar vara ett bedrövligt tillstånd inom dessa organisationer.
Citera
2022-12-06, 14:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Riktigt korrumperat och ruttet i vår högsta polisledning. Linda Staaf gick alltså sängvägen till jobbet på NOA.
Yes Siri.
Citera
2022-12-06, 14:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det här är ju bara en av många skandaler inom polisen och säpo just nu. De iranska spionerna och polischefen som tvingade sin sambo att agera hora gör sig påminda. Verkar vara ett bedrövligt tillstånd inom dessa organisationer.

Ja. Jag vet vilken polischef du menar. Nästan värre än kapten Klännings alla övergrepp. Jävla sörja i den där branschen.
Citera
2022-12-06, 14:48
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är möjligt men låter konstigt. Man kan fråga sig varför inte någon journalist har börjat att gräva i detta. Kanske har hon och hennes "killar" helt rätt värdegrund vilket gör dem i stort sett oantastbara.

Jag håller med om att det är märkligt. Ska jag vara konspiratorisk så är det för att de där dokumenten kan tänkas skapa en rejäl skandal, och journalister frågar sig om det kan göra för stor skada att dra upp till ytan. Om inte Linda Staaf besitter en Jur Kand., så har hon eventuellt suttit ting utan att ha kvalifikationerna för det. Har hon inte suttit ting som hon säger, så läggs det ytterligare en lögn till högen. Då skulle alltså chefen för NOA varken ha en polisutbildning eller en juridisk utbildning, och skandalen är ett faktum; alla inblandade måste avgå.
Citera
2022-12-06, 14:51
Avslutad
Men vad ovanligt att allt i Sverige handlar om sex varför är det så?
Varför är alla så j-vla oknullade i det här landet?

Jag fattar att man måste vara rädd om tjejerna som bor här de är ömtåligare än andra OK jag har lärt mig men alltså varför är det så jävla många oknullade det är inte normalt.
Citera
2022-12-06, 14:51
Medlem
Citat:

Nu ska jag förklara för dig en sak. Polismyndigheten, är en djävla incestfest med allt som följer där efter. Merit och kompetens har aldrig företräda när det gäller dem högre tjänsterna och allt går att fixa. Hatten av för Linda som har lyckats navigera sig så högt på tveksamma meriter.

Bara det att hon blev beväpnad säger en sak. Att hon därtill fick ”huvudrollen” i ANOM-insatsen där hon sa väsentliga faktafel och som ingen brydde sig om när det uppdagades är bara ett exempel.

Kejsaren är naken.
Citera
2022-12-06, 14:57
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:

Enligt Förvaltningslag (2017:900)
16 § delas jävsgrunderna in i fyra grupper:
* parts-, intresse- och närståendejäv.
* ställföreträdar- och ombudsjäv.
* tvåinstansjäv.
* generalklausulen (s.k. delikatess- eller grannlagenhetsjäv).

Det verkar inte som om man tar dessa regler på allvar när det gäller höga chefer som vill gynna någon närstående.
Citera
2022-12-06, 14:59
Medlem
Linda Staaf och hennes lögner nämns i denna rapport, och bara och endast i sverige låter man en sådan person ha kvar sin tjänst. https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1613535/FULLTEXT03.pdf
sidan 44 och bilaga 2 går artikelförfattaren igenom bla Lindas egna påstående om att hon : "ibland sätter sig i radiobilen för att ha ’yttre tjänst’ och att hon kan göra detta eftersom ”hon har läst in
polishögskolan och därmed även är utbildad till polis” (vilket visar sig vara en ren lögn, har har inte läst på Polisskolan).

Hon påstår också " hon ”skrivit handlingar i den
s.k. formulärportalen och kopplat dessa till handlingar till ärenden i aktuellt IT-stöd”. Men det
går inte att koppla handlingar i formulärportalen till aktuellt IT-stöd (DurTvå)"

Trots att hon inte är utbildad Polis så: " Underrättelsechefen bar vapen trots att hon inte hade genomgått den grundläggande POLKON-utbildning som krävs för att poliser ska få bära vapen" (hennes vänskap med sin gamla chef/älskare gav henne rätt att bära vapen).

När forskaren försökte få ut mer information om henne från Polisen så vart svaret "”har Polismyndigheten gjort bedömningen att ett
utlämnande av uppgifter om den aktuella chefen kan leda till en
kartläggning av denne på ett sätt som kan antas skada
Polismyndighetens operativa verksamhet.”.

" De enda utbildningarna utöver akademiska meriter som finns angivna i
underrättelsechefens ansökningshandlingar var att hon hade körkort för tung lastbil
och taxi, A-certifikat för privatflyg med mörkerkompetensbevis samt
tävlingslydnadsinstruktör i svenska brukshundsklubben". Det skall betonas att detta är endast styrkt av hennes egna uppgifter, hon nämner inget om att hon talar franska, eller pluggat i USA här....

Hon är Bagdad Bob, så jag undrar- har någon ork här att ta reda på om hon har gjort några studier vid något lärosäte i sverige? minns någon henne tex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in