2022-12-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hellre en avundsjuk misslyckad än en inkvoterad lögnare. Vilket den här tråden bevisar.

+1 Naturligtvis helt rätt skall man knulla sig till andra jobb Pilotyrket Elinstallatör Utan att klara av det eller ens tänkt sig sköta eller ens försöka sköta det
DET finns inte och är ej heller bestämt i lag kan ske

Lagen om Offentlig anställning
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1994260-om-offentlig-anstallning_sfs-1994-260

Bedömningsgrunder vid anställning
4 § Vid anställning skall avseende fästas bara vid sakliga grunder, såsom förtjänst och skicklighet.
Skickligheten skall sättas främst, om det inte finns särskilda skäl för något annat.

Knulla med chefen eller vara med i partiet finns provat på många ställen och har gått åt skogen.
Det behöver man inte prova fler gånger
Citera
2022-12-06, 13:50
Medlem
Undra om hon har politiska ambitioner och vad som står på hennes dolda agenda...

https://www.rights.no/2022/11/politisjef-gir-trump-rett-har-problemer-vi-aldri-trodde-vi-skulle-fa/

https://archive.ph/mfwE2
Citera
2022-12-06, 13:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Nä Han och Molgan hade fullt upp med Strandhällskan...

Strandhäll kan knappast ha varit säkerhetsklassad, den idioten kan man inte avslöja några hemligheter för.
Citera
2022-12-06, 13:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Strandhäll kan knappast ha varit säkerhetsklassad, den idioten kan man inte avslöja några hemligheter för.
Problemet med Strandhäll är att hon känner till för mycket snaskigheter inom sossarna, så dom vågar aldrig sparka henne.
Citera
2022-12-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Problemet med Strandhäll är att hon känner till för mycket snaskigheter inom sossarna, så dom vågar aldrig sparka henne.

O dom har hon - bara de snaskiga - likt linda skapat själv menar du?
Citera
2022-12-06, 14:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Att hon har gått sängvägen står det väl helt klart? Att hon har ljugit om polisutbildningen likaså. Däremot finns det fortfarande en del frågetecken om juristexamen, där uppgifterna spretar åt alla håll.

Kan ju bli så att många kommer se henne som ett offer. En kvinna i en väldigt grabbig/gubbig miljö som tvingas att ta till sin list för att komma igenom glastaket. Många feminister ger henne säkert sitt fulla stöd.

För den som har tid och lust borde det inte vara svårt att få ut uppgifter från Ladok eftersom utdrag räknas som offentlig handling.
Citera
2022-12-06, 14:04
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan ju bli så att många kommer se henne som ett offer. En kvinna i en väldigt grabbig/gubbig miljö som tvingas att ta till sin list för att komma igenom glastaket. Många feminister ger henne säkert sitt fulla stöd.

För den som har tid och lust borde det inte vara svårt att få ut uppgifter från Ladok eftersom utdrag räknas som offentlig handling.

Feminsterna kommer givetvis se henne som offer. Som alltid.

Ladok borde vara enkelt, om de inte har säkerhetsklassat det där också ...
Citera
2022-12-06, 14:06
Medlem
Q6s avatar
Dags att byta ut Thornberg som har tillåtit att de har haft ett förhållande.
Citera
2022-12-06, 14:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlapSlap
Lika tröttsamt att läsa alla incel-kommentarer här. Stackars människor!

Uppenbarligen en driven person med IQ och EQ som överstiger oss alla.
Hon gillar kuk? Gillar du fitta? Vad finns relevansen? Hur kan det ens användas i ett nedvärderande och negativt sammanhang?

Jävla sopor!

Men varför läser du då kommentarerna ifall du inte gillar dem? Du tog dig i alla fall tid från dataspelandet i din mammas källare för att kommentera.

Fallet Staaf är väl betydligt mer intressant än tex Anna Bok och andra mer eller mindre betydelselösa personer som det skvallras om i inlägg efter inlägg.

Det här handlar om en högt uppsatt person som har innehaft viktiga chefsämbeten och varit en central del i svensk polisväsendet.

På vilka grunder ämbeten och andra offentliga chefspositioner tillsätts är viktigt för hela de offentliga myndighetsapparaterna.

Jag känner inte till henne i detalj, vilka utbildningar hon har, hur hon fått sina uppdrag, så jag vill inte anklaga henne, men om det negativa som skrivs om henne är sant, så är det självklart viktigt att det väcks en mer generell opinion i frågan. Positivt att regeringen har infört tjänstemannaansvar.
Citera
2022-12-06, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
O dom har hon - bara de snaskiga - likt linda skapat själv menar du?
Jag har inte riktigt hunnit läs in mig på Linda än.
Citera
2022-12-06, 14:09
Medlem
Starbacks avatar
Löfing förresten. Löfing utnämndes ju till SÄPOchef samtidigt som Thornberg blev Polisöverste. Löfing satt inte många dagar han försvann hastigt som avlöningen en fredag. Man såg bara ryggen på honom. Han ersattes av en kvinna. Jag förstod att han ansetts olämplig. Gissade på allt möjligt främst spioneri av honom eller nån nära anhörig. Det var alltså detta. Fy fan.

När jag fick ihop de olika delarna i pusslet började min konspirationsmotor snurra. Hade Staaf kanske bespetsat sej på jobbet som Löfing fick? Ja. Jag tror det. Något ljushuvud inom polisorganisationen undslapp sej ordet Svartsjuka. Det eldade under mina misstankar. Många blandar ihop orden eller så drog han sej för att använda rätt ord: avundsjuka.

Medan gangsterismen expanderar på gator och torg håller alltså svensk polis på med såna här intrigspel. Sånt här sänker tilliten och förtroendet för vår allt dyrare och allt slöare polis. Vissa tror att den svindyra polisorganisationen är deras egen privata lekstuga. Och då tänker jag främst på det omsvärmade objektet. Undra på att Sverige i dag sitter och skäms multilateralt.
Citera
2022-12-06, 14:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Feminsterna kommer givetvis se henne som offer. Som alltid.

Ladok borde vara enkelt, om de inte har säkerhetsklassat det där också ...

Det är möjligt men låter konstigt. Man kan fråga sig varför inte någon journalist har börjat att gräva i detta. Kanske har hon och hennes "killar" helt rätt värdegrund vilket gör dem i stort sett oantastbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in