2022-12-05, 23:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du har för höga tankar om produktionen. Har varit och sett programmet live. Fredrik mer eller mindre sitter och formulerar frågorna UNDER inspelningen. De ägnar max 10 sekunders tankeverksamhet år varje skapad fråga. Det är inte som På Spåret, där redaktionen har ett helt år på sig att komma på 20 frågor.

Nää, produktionen bara pumpar ut frågor i snabb takt, inte en chans att de hinner gömma någon dold politisk agenda bakom formuleringarna.
Dom har ju olika roller, Fredrik skriver rubriker och en del frågor, beroende på moment så finns det antagligen någon feminist-redaktör som sammanför frågorna i vilket moment dom ska ligga med varandra. Idag fick man in dubbel antisemitism i samma fråga som av en slump

Det är uppenbart att det finns kvinner som skriver frågor utöver Fredrik också, med tanke på den obskyra litteratur som varit dagens boktips genom åren och allt annat propagerande som jag redovisat i denna tråd genom åren

Oavsett hur mycket han finputsar inför en inspelning så finns det folk som tatt hand om moment som tar längre tid, dom grafiska t.e.x

Du har låga tankar om redaktionen . Jag kräver ett bakom kulisserna (med dold kamera givetvis) innan jag ändrar min övertygelse, antagligen du med
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-05 kl. 23:58.
Citera
2022-12-06, 00:02
Medlem
peterZiipens avatar
*minispoiler*

I morgondagens program tror alltså det ena laget att Ukraina angränsar till Estland. Huuuuuuuur...? Hade, typ, varit ok om gissningen kom från Henke Larsson eller Svennis, men inte från två pers i en kvartsfinal.
Citera
2022-12-06, 00:21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Du har för höga tankar om produktionen. Har varit och sett programmet live. Fredrik mer eller mindre sitter och formulerar frågorna UNDER inspelningen. De ägnar max 10 sekunders tankeverksamhet år varje skapad fråga. Det är inte som På Spåret, där redaktionen har ett helt år på sig att komma på 20 frågor.

Nää, produktionen bara pumpar ut frågor i snabb takt, inte en chans att de hinner gömma någon dold politisk agenda bakom formuleringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Dom har ju olika roller, Fredrik skriver rubriker och en del frågor, beroende på moment så finns det antagligen någon feminist-redaktör som sammanför frågorna i vilket moment dom ska ligga med varandra. Idag fick man in dubbel antisemitism i samma fråga som av en slump

Det är uppenbart att det finns kvinner som skriver frågor utöver Fredrik också, med tanke på den obskyra litteratur som varit dagens boktips genom åren och allt annat propagerande som jag redovisat i denna tråd genom åren

Oavsett hur mycket han finputsar inför en inspelning så finns det folk som tatt hand om moment som tar längre tid, dom grafiska t.e.x

Du har låga tankar om redaktionen . Jag kräver ett bakom kulisserna (med dold kamera givetvis) innan jag ändrar min övertygelse, antagligen du med
Tillägg, jag tror inte på en sammansvärjning till redaktionsmöte som däremot På Spåret måste arbeta efter, utan här tror jag på enskilda aktörer med gemensam feministisk-grön-antifascistisk överideologisk övertygelse som därav inte behöver orda om hur samarbetet ska twistas till när man överlämnar sin utarbetade del till en annan i redaktionen att ta vid, utan det sköter sig själv synergistiskt om inte annat undermedvetet, har du tillräckligt många likasinnande som jobbar ihop enskilt så kommer du få ett visst resultat

Du är skeptisk?
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-06 kl. 00:26.
Citera
2022-12-06, 00:30
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Jag tog det dock på 1 poäng, men visst var det hysteriskt svårt på höga poängen.
Jag tyckte tvärtom haha. På 5p när det var "G Super" och "risig" tänkte jag direkt på Pernilla Wiberg. Sen fattade jag ingenting på 4, 3 och 2p.
Citera
2022-12-06, 13:24
Medlem
Saloths avatar
Jag ser programmet och tycker det är lite kul och lättsamt.
Men jag undrar måste det vara så mycket reklam? Verkar vara överdrivet mycket, nu har man lärt sig när det kommer reklam t.o.m.

Och är det inte väldigt mycket journalister med?
Är det för F och F själva är journalister och tycker dem är viktiga människor eller vad är grejen?

Är det nån slags casting innan?
Undrar hur i så fall Svennis kom med, vilken torr, tråkig och oallmänbildad människa!
Henke och Henke, den ena vet ingenting och den andra är dryg och tror han är rolig! Vilken värdelös tråkig duo!

Det hade varit kul om var och en tävlade för sig själv!
Störande ibland när den ena verkligen får bära hela laget.
Citera
2022-12-06, 14:36
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Jag ser programmet och tycker det är lite kul och lättsamt.
Men jag undrar måste det vara så mycket reklam? Verkar vara överdrivet mycket, nu har man lärt sig när det kommer reklam t.o.m.

Och är det inte väldigt mycket journalister med?
Är det för F och F själva är journalister och tycker dem är viktiga människor eller vad är grejen?

Är det nån slags casting innan?
Undrar hur i så fall Svennis kom med, vilken torr, tråkig och oallmänbildad människa!
Henke och Henke, den ena vet ingenting och den andra är dryg och tror han är rolig! Vilken värdelös tråkig duo!

Det hade varit kul om var och en tävlade för sig själv!
Störande ibland när den ena verkligen får bära hela laget.
Angående deltagarna så är det troligen en kombination av bl.a. nätverk, disponibel tid, mediastatus och intressen. Gällande Svennis är det nog Filips (enda(?) och gränsande till ohälsosamma) intresse för fotboll som balanserat castingen, om det nu existerar någon sådan.
Citera
2022-12-06, 14:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Angående deltagarna så är det troligen en kombination av bl.a. nätverk, disponibel tid, mediastatus och intressen. Gällande Svennis är det nog Filips (enda(?) och gränsande till ohälsosamma) intresse för fotboll som balanserat castingen, om det nu existerar någon sådan.
Jo just disponibel tid skall nog inte underskattas som faktor för vilka som väljs ut (och sedan också tackar ja). Har man ett ”riktigt” jobb och jobbar 8-17 kan det bli svårt att hinna klämma in inspelningar av Alla Mot Alla. De som är med är ju ofta sådana av frilansande typ med ganska fria arbetstider som kan klämma in lite inspelningar av Alla Mot Alla mellan allt annat de gör.
Citera
2022-12-06, 16:58
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo just disponibel tid skall nog inte underskattas som faktor för vilka som väljs ut (och sedan också tackar ja). Har man ett ”riktigt” jobb och jobbar 8-17 kan det bli svårt att hinna klämma in inspelningar av Alla Mot Alla. De som är med är ju ofta sådana av frilansande typ med ganska fria arbetstider som kan klämma in lite inspelningar av Alla Mot Alla mellan allt annat de gör.

Visst, disponibel tid är en faktor men är rätt säker på att deltagarna får en rejäl ersättning för att vara med.
På förhand så skulle jag kunna tänka mig att Svennis hade varit en bra deltagare.
Han är rätt känd, varit runt i hela världen, träffat många och erkänt vinintresse som tyder på lite allmänbildning. Men icke!
Hade man castat honom hade han väl aldrig fått vara med.

Tror att många kändisar har tackat nej.
I de allra flesta fall så har dom pengar redan och vill inte avslöja sina bristande kunskaper.

Vissa av deltagarna har jag aldrig hört talas om innan det här programmet såsom Joar.
Några som jag skulle vilja se som jag spånar fram just nu är Peter Haber, Glenn Strömberg, Robert Gustavsson. Tror att dels gör dom bra TV plus att dom inte är torr och oallmänbildad som typ Svennis eller Henke Larsson.
Citera
2022-12-06, 17:55
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Han kan ju inte förväntas göra research baserat på ett spontant skämt som han inte vet skulle komma?

Spontant? Det var i manus, det var väl information från en av kategorierna?
Citera
2022-12-06, 17:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Spontant? Det var i manus, det var väl information från en av kategorierna?

Filip? Manus? Nedu. Han skjuter enbart från höften
Citera
2022-12-06, 18:03
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Filip? Manus? Nedu. Han skjuter enbart från höften

Hursom Neimann har stämt Magnus Carlsen för förtal, carlsen är känd som en usel förlorare. Filip borde tänke efter innan han smutskastar någon i tv med allvarliga anklagelser
Citera
2022-12-06, 19:24
Medlem
Måste Hanna Hellqvist sitta och smygflasha sina hängpattar hela tiden?
Det är ju så pinsamt att man nästan hellre skulle vilja se Emma Knyckare visa upp sina håriga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in