2022-12-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det gjorde dom tidigare.. men dom viktiga platserna kanske ligger för långt bort. Ukraina har väl inte såna vapen ännu.

Dock har Ukraina på olika sätt försök göra olika terrorist attacker inom Ryssland men än så länge misslyckats då FSB hunnit stoppa.

https://youtu.be/5Ke9H9sc898
https://youtu.be/I_9IP8f26ic

Nej, Ukraina har inte försökt med några terroristattacker i Ryssland. Det är per definition omöjligt då Ryssland har anfallit Ukraina.
Citera
2022-12-04, 21:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Macgregor är den bästa och mest kunniga enligt många militära experter i både Ukraina, väst och USA. Så detta ser inte bra ut för Ukraina om han får rätt

Nej. Macgregor är antingen den sämsta och mest okunniga "militär expert" som existerar på jorden eller så är han köpt av Putin-Ryssland. För Macgregor har nämligen alltid fel. Här några exempel:

#1 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#3 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#4 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#5 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
Citera
2022-12-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Propagandist som försöker dölja det orättfärdiga kriminella anfallet på en suverän stat. Inte värd uppmärksamhet.

Ha ha... så du tycker jag är "propagandist som såg att ryssarna har ungefär samma militära mål nu på senhösten som jag trodde de hade i senvåras då du sökte i min historia.

Det jag tycker det gamla inlägget sa är att jag var och är ovanligt klarsynt - en EXPERT att lyssna på. Nu måste jag tillstå att jag har mycket bättre källor nu att själv lyssna på än i våras.

Ukrinaren jag dagligen lyssnar på vet jag inte vem det är men ryssen Dima vet jag och ingendera lyssnade jag på i våras. Ukrainaren är bäst och alla kategorier smartast.

Det jag tycker är tråkigt med Putin och Ryska Regeringen är att de dolde sina verkliga och sanna ambitioner med detta krig: Erövra land och tillfoga Nato ett för dem förödmjukande nederlag.

Särskilt det andra har nog varit huvudsaken och detta tycker jag är värt priset av dödade människor och förstörda städer. Dessa Nato-mördare behöver en mycket stark och hård knäpp på näsan. :-)
Citera
2022-12-04, 21:13
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putincyka
Skärp dig. Det som ligger bakom konflikterna du länkar till, beror inte på den dynga du sprider. Inte ens kreml kör med det där längre då det är genomskådats och inte längre spelar sin roll. När de väl startat sin invasion så skiter de fullständigt i det där narrativet då det inte fyller någon funktion längre. Nu är det en kamp mot satanism som gäller, igår var det HBTQ och i morgon lär det väl vara rymdödlor.

1) Inför invasionen 2014 placerar man ryska generaler i bl.a. Donbass och Mauripol och börjar blossa upp en konflikt där som inte funnits tidigare. Stor del av den här operationen bestod i rysk propaganda om att ryska förbjuds, att zelensky är nazist och allt annat skitsnack du sprider på det här forumet. Faktum är att Zelensky är jude (inte nazist) och att den ukrainska grundlagen skyddar det ryska språket och andra minoritetsspråk, artikel 10: https://rm.coe.int/constitution-of-ukraine/168071f58b. Det var dessutom en enorm propagandainvestering rent ekonomiskt som ryZland gjorde i de här regionerna. Det är inte första gången kreml tar till den här metoden där de blossar upp konflikter och beväpnar rebellgrupper. Målet är bara en sak: att ta mark.

Ett par rättelser: Zelensky var inte president då, vice statsminister var däremot nazist. Håller dock med om att propagandan ska ha varit intensiv och av "skrämselkaraktär". Säkerligen beväpnade de också seperatisterna.

Det är oklart på vems uppdrag "generalen" (han var överste) kom till Donbass på. Det kan ha varit Putin. Men enligt interna läckta dokument var inte Kreml intresserat av Donbass, utan Krim och Kharkov. (Novaya Gazeta, The Ukraine plan). Girkin själv vägrar säga vem som sänt honom. Han var visserligen tidigare FSB-överste. Men är han en monarkistisk extremist som sökt sig till FSB, och som blivit politisk aktivist? Eller var det FSB som sände honom? Eller någon lokal Donbass-oligark som ville roffa åt sig marktillgångarna eller som visste att Kiev skulle ta dem från honom?

Lite intressant bakgrundsläsning: https://www.strifeblog.org/2018/09/26/strife-feature-elites-and-activists-in-donetsk-before-the-armed-conflict/
Senast redigerad av psychicsailor 2022-12-04 kl. 21:16.
Citera
2022-12-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är väl att ta i. De flesta inom vänstern håller på Ryssland för att de hatar USA, som de alltid ser som sin fiende.
Så man stöder alla som krigar mot det man ser som USA-stött, oavsett om det är diktatorer som Putin eller Saddam.
Det är fascinerande att se hur killarna i extremvänstern går hand i hand med killarna i extremhögern och småhånglar med Putin.

Även i verkliga livet brukar ju dessa varelser visa att de inte tillhör de mest intelligenta.
Varelsernas inlägg i tråden stämmer väl överens med verkligheten.
Meningsbyggnader, särskrivningar och fattningsförmåga avslöjar deras brist på bildningsförmåga.
Citera
2022-12-04, 21:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är fascinerande att se hur killarna i extremvänstern går hand i hand med killarna i extremhögern och småhånglar med Putin.

Även i verkliga livet brukar ju dessa varelser visa att de inte tillhör de mest intelligenta.
Varelsernas inlägg i tråden stämmer väl överens med verkligheten.
Meningsbyggnader, särskrivningar och fattningsförmåga avslöjar deras brist på bildningsförmåga.
Vad kan man förvänta sig?
Femtekolonnare som femtekolonnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ha ha... så du tycker jag är "propagandist som såg att ryssarna har ungefär samma militära mål nu på senhösten som jag trodde de hade i senvåras då du sökte i min historia.

Det jag tycker det gamla inlägget sa är att jag var och är ovanligt klarsynt - en EXPERT att lyssna på. Nu måste jag tillstå att jag har mycket bättre källor nu att själv lyssna på än i våras.

Ukrinaren jag dagligen lyssnar på vet jag inte vem det är men ryssen Dima vet jag och ingendera lyssnade jag på i våras. Ukrainaren är bäst och alla kategorier smartast.

Det jag tycker är tråkigt med Putin och Ryska Regeringen är att de dolde sina verkliga och sanna ambitioner med detta krig: Erövra land och tillfoga Nato ett för dem förödmjukande nederlag.

Särskilt det andra har nog varit huvudsaken och detta tycker jag är värt priset av dödade människor och förstörda städer. Dessa Nato-mördare behöver en mycket stark och hård knäpp på näsan. :-)
Nato nederlag? Det kommer nog snart. Verkar snart vara dags för en ny rysk omgruppering. Vet i fan hur många såna till Nato mäktar med. Innan de skrattar ihjäl sig
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Och det här klappmongo är fortsätter att mala på med sitt Nato-trams.

En ”knäpp på näsan”.

Det är ju bara så efterblivet att det finns inte.

Hur ska piss-ryzzland kunna ge Nato en ”knäpp på näsan” genom att mörda tusentals Ukrainare? Ukraina som inte ens är medlemmar i Nato?

Det är ungefär lika efterblivet som när dumfittan gick in på Biltema och slog sönder butiksinredningen för att han var sur på farsgubben och skulle ge honom en ”knäpp på näsan”.

Och sen sitter praktarslet och hoppas på att Bajs-Putin ska ta sig över Östersjön för att sen inta Sverige.

AJHAHAAHahaahhahhhaaass…..😜😂😁
Citera
2022-12-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Macgregor är antingen den sämsta och mest okunniga "militär expert" som existerar på jorden eller så är han köpt av Putin-Ryssland. För Macgregor har nämligen alltid fel. Här några exempel:

#1 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#4 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#5 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

Macgregor är nog tom sämre än Scott Ritter vilket är en bedrift i sig.
Citera
2022-12-04, 21:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här kan du se samma story. Minus västpropaganda.

https://youtu.be/kHIwgWycTYw

Istället blir det Kreml-propaganda. Av en konspirationsteorist.

Citat:
Kim Iversen, a co-host of The Hill’s popular web program Rising and whom some colleagues have branded a “conspiracy theorist,” announced on Tuesday afternoon that she is “no longer” with the show.

https://www.thedailybeast.com/the-hills-rising-star-kim-iversen-a-conspiracy-theorist-abruptly-exits
Citat:
Iversen—who has also sparked uproar among her The Hill colleagues for allegedly parroting Kremlin talking points about Ukrainian neo-Nazis—has been described by sources as “toxic” and “dangerous.”

https://ms-my.facebook.com/thedailybeast/posts/10160435262724203/
Citera
2022-12-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ukraina är villiga att diskutera fredsavtal och erbjuda säkerhetsgarantier för ryssland

https://kyivindependent.com/news-feed/ukraines-chief-negotiator-says-russia-must-withdraw-from-ukraine-before-starting-talks

tror att putin om han skyndar sig kan få till det, nästa år kommer det bli långt mer kostsamt för ryssland.

Säkerhetsgsrantier?

Dom Ukraina förhandlade ju inte så länge Putin sitter kvar.

Månne kallt i husen i Ukraina.
Citera
2022-12-04, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Goda nyheter!!

"Den ukrainska armen är på frammarsch och gör stora framsteg.

– Ukrainas väpnade styrkor har återtagit 13 bosättningar i Luhansk. Artilleri avfyras ännu av ryska styrkor. Läkare ska besöka området nästa vecka, och man håller på att se till att invånarna får ved som de an elda med, uppger Serhiy Haidai, chef för den regionala administrationen, till Telegram.

Stora framgångar

Ukrainas armé har de senaste dagarna haft stora framgångar. Armén ska ha skadat över 230 ryska soldater och även förstört ammunition och utrustning.

– Framöver kan de ukrainska styrkorna inleda nästa motoffensiv söderut i hopp om att befria den ockuperade staden Melitopol, uppger CNN.

Ryska styrkor ämnar försvara sina positioner i östra Luhansk med hjälp av stridsvagnar och artilleri.

Ukrainska militärexperter menar att Ryssland kan ha utarmat sin arsenal av missiler under de senaste veckorna.

Detta efter att ha riktat återkommande vågor av missiler mot viktig infrastruktur i Ukraina, rapporterar BBC."

https://marcusoscarsson.se/just-nu-stora-framangar-for-ukraina/

Marcus oscarsson inga källor bara lite hittepå från en halåa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in