Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Är det nån på Flashback som överhuvudtaget bryr sig om vad en vrickad Ural-neger som du vräker ur dig?
Du som tycker att det är ok att piss-ryzzen tar död på 100 000-tals hyggliga ukrainare, allt från ladsbilschaffisar, lågstadielärare, butiksbiträden till sjuksköterskor och bibliotekarier.. För att du fått för sig att dina och Bajs-Putins värderingar är ”överlägsna” dom i väst.
Du är ju för fan en styggelse för mänskligheten.
¨
Inlägget du svarar på på detta vis innehöll i stor sett enbart en fråga.
Så formulerade jag mig:
"Frågan är ju vad de i Nato och medborgarna i dess länder då tycker. Skall Ukraina kunna bli medlemmar i Nato i det läget.
Vad tycker ni Ukraina vänner på Flashback? Ja eller nej?"
Svara på frågan!
"styggelse för mänskligheten för att man ställer en relevant och intelligent fråga som faktiskt kunde betyda fred i Ukraina om den besvarades med ja av ALLA parter. Ni är de flesta av er medborgare i Sverige och därmed några som skall svara. Eller tycker ni ett ja skall ske likadant som Nato ansökan - utan att medborgarna tillfrågas? Ni kan uttrycka er mening här och nu genom att besvara min fråga.
Min slutsats utan att ha fått ett enda verkligt svar är NEJ ni vill skicka vapen till Ukraina och stötta dem med pengar men ni vill inte ge dem förtroendet att bli medlemmar, Dö för er får de men inte bli betrakade som fullvärdiga medmänniskor.
(I går åkte Lavrov till Vitryssland helt överraskande och undertecknande en total försvarsmakt. Ingen begriper varför men folk fattar att detta är något riktigt särskilt. Så där snabbt brukar inte statsbesök med viktiga avtal ske. Detta skedde mycket brådskande.
Faktiskt. Det stämmer väl in i mina spekulationer. Vitryssland får därmed lång gräns med ytterligare ett nytt Nato-land. Utan att först tillfrågas kan ett sådant erbjudande ges. Vi får se. De här funderingarna har uppkommit i mitt eget lilla huvud och jag har inte fått dem från någon "idol". Får se nu om jag får rätt förr eller senare.)
(Vad gäller stridshandlingarna. Det verkar som Ukraina fört fram 2 riktigt starka artilleribataljoner till Donbassfronten och försvårat situationen för ryssarna rejält. De får nu mer ägna sig åt artilleribekämpning med droner och artilleri i stället för offensiver.
Fö fortsätter ryska offensiver som vanligt sakta malande och ukrainska motoffensiver på samma sätt fast de oftast numera misslyckas. I går lyckades dock ett ukrainskt genombrott ovanför Liman.
Fråga är dock om Ukraina har kraft att återta initiativet i hela kriget med en egen offensiv ned mot Azovska sjön- Den fråga krävs det stor insyn för att besvara. De som kollar truppförflyttningar verkar inte sett något säkert sådan ännu så länge men ukraina har väl en hel del anfallskraftiga förband som nu ligger och väntar. Eller? Dessa 2 artilleribataljoner som nu förstärkt fronten i Donbass hörde säkerligen till dem.