Citat:
Funkat inte??????????????????????
De måste ansöka och alla medlemmar säger JA.
I dagsläget har ju Nato länder skickat pengar och vapen till Ukraina allt vasd de har och du tycker de inte skall vilja ha Ukraina som medlemmar. Om något är det ju precis vad de visar. De visar ju faktiskt att de vill det mest av allt och varför skulle de nu konstigt rösta nej?
Tycker du och andra att Sverige skulle vara emot?
Häpnadsväckande detta!
(Om jag skulle få bestämma skulle Sverige sluta samarbetsavtal med Ryssland, Kina och Iran. Jag vill vara tydlig med det. Tänk vilken billig bensin man skulle få! :-) )
De måste ansöka och alla medlemmar säger JA.
I dagsläget har ju Nato länder skickat pengar och vapen till Ukraina allt vasd de har och du tycker de inte skall vilja ha Ukraina som medlemmar. Om något är det ju precis vad de visar. De visar ju faktiskt att de vill det mest av allt och varför skulle de nu konstigt rösta nej?
Tycker du och andra att Sverige skulle vara emot?
Häpnadsväckande detta!
(Om jag skulle få bestämma skulle Sverige sluta samarbetsavtal med Ryssland, Kina och Iran. Jag vill vara tydlig med det. Tänk vilken billig bensin man skulle få! :-) )
Alla medlemmar säger ja? Nato skickar absolut ingenting till Ukraina. Det är olika länder som gör det, några är medlemmar i Nato andra är det inte. Men det finns absolut ingen som kan garantera ett medlemskap i Nato för något land. Det har ju Sveriges ansökan med all tydlighet visat. Både Ungern och Turkiet har ju tagit ett halvår på sig utan att komma till beslut. Andra länder godkände Sverige på bara några veckor. USA och Storbritannien närmast utlovade att medlemskap skulle beviljas redan innan vi skickat in ansökan. Så varför har vi inte blivit medlemmar ännu om det är så enkelt för alla medlemmar att säga ja?
Sanningen är, tyvärr för dig, den att Ukraina skulle aldrig kunna bli medlem i Nato med mindre än att din Putin faktiskt uttryckligen säger att det är ok. Gör han det kommer kanske Erdogan att säga ja till Ukraina. Men du menar kanske att ett fredsavtal ska innehålla en paragraf där aktivt samtycker till ukrainskt Nato-medlemskap?