2022-12-03, 21:52
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gott att höra? jag trodde ni ville att alla ryska människor skulle dö likt tyskarna gjorde med judar..?

Räcker med att avliva de som stödjer och deltar kriget i Ukraina. Det behövs ett nytt styre i rySSland.
Citera
2022-12-03, 21:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Trump var tvärt om tydlig med att han inte var särskilt intresserad av utrikespolitik. Han kallade sin utrikespolitik ”America first” och målet var att blanda sig i internationella konflikter i så låg utsträckning som möjligt. Ryska desinformatörer hade också spenderat mycket tid, energi och pengar på att få Trump vald, genom motsvarande desinformationskampanjer som vi ser att ryssarna bedriver här på Flashback. Trump hade säkerligen inte stöttat Ukraina på samma sätt som vi nu ser att Biden-administrationen gör.

Ja Trump vill inte ha några nya krig. Men det hindrar inte att han hade uttryckt sig kraftfullt i förebyggande syfte. Hans oförutsägbarhet hade sannolikt bromsat Putin, om insatsen höjts tillräckligt.
Citera
2022-12-03, 22:02
Medlem
Citat:
Gott att höra? jag trodde ni ville att alla ryska människor skulle dö likt tyskarna gjorde med judar..?
Det räcker gott med att ni blir undersåtar till Khan Xi (igen).
Citera
2022-12-03, 22:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det känns som självmord såvida inte ryssarna har lämnat åtskilliga mil.
Det har rapporterats de senaste dagarna att Röda Armén flyttar trupper från västra Kherson region mot öster. Och man har börjat evakuera kollaboratörer nu också. Inget fullständigt tillbakadragande än dock.

https://twitter.com/UA_patriot_news/status/1599144372934959105
Citera
2022-12-03, 22:04
Medlem
Citat:

... och ni vill att alla Ukrainare ska dö, iaf dom som inte stödjer putins utrotningskrig.
Citera
2022-12-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, det tror jag. Bidens dialog med Putin före kriget var näst intill ”inbjudande” till invasionen. Så hade inte Trump uttryckt sig. Snarare hade delar av dialogen sett ut ungefär så här: ”Invaderar du Ukraina så bombar jag Moskva”, typ.

Jaha du...och då tänkte således Putin "att då kör jag väl" utan att ägna en endaste tanke på att Europa kanske skulle kunna ha lite invändningar mot en mordisk specialoperation?
Han är inte speciellt slug den där lille judokillen i Kreml.
Citera
2022-12-03, 22:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja Trump vill inte ha några nya krig. Men det hindrar inte att han hade uttryckt sig kraftfullt i förebyggande syfte. Hans oförutsägbarhet hade sannolikt bromsat Putin, om insatsen höjts tillräckligt.
Då får vi bara vara överens om att vi är oense. Putin började planera sin fullskaliga invasion av Ukraina redan innan invasionen av Krim och Donbas 2014. Han kan då knappast ha vetat att USA skulle få Trump som president långt senare. Putin struntade ju blankt i de enorma intäkter han fått från Northstream och bestämde att hans folk kunde leva med de internationella sanktionerna. Med sådana gigantiska uppoffringar känns det helt osannolikt att ”Trumps eventuella oberäknelighet” skulle stoppa Putin från att invadera Ukraina.
Citera
2022-12-03, 22:09
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter!!

"Den ukrainska armen är på frammarsch och gör stora framsteg.

– Ukrainas väpnade styrkor har återtagit 13 bosättningar i Luhansk. Artilleri avfyras ännu av ryska styrkor. Läkare ska besöka området nästa vecka, och man håller på att se till att invånarna får ved som de an elda med, uppger Serhiy Haidai, chef för den regionala administrationen, till Telegram.

Stora framgångar

Ukrainas armé har de senaste dagarna haft stora framgångar. Armén ska ha skadat över 230 ryska soldater och även förstört ammunition och utrustning.

– Framöver kan de ukrainska styrkorna inleda nästa motoffensiv söderut i hopp om att befria den ockuperade staden Melitopol, uppger CNN.

Ryska styrkor ämnar försvara sina positioner i östra Luhansk med hjälp av stridsvagnar och artilleri.

Ukrainska militärexperter menar att Ryssland kan ha utarmat sin arsenal av missiler under de senaste veckorna.

Detta efter att ha riktat återkommande vågor av missiler mot viktig infrastruktur i Ukraina, rapporterar BBC."

https://marcusoscarsson.se/just-nu-stora-framgangar-for-ukraina/
Citera
2022-12-03, 22:12
Medlem
jonjonesHWs avatar
French President Emmanuel Macron has expressed his belief that the war in Ukraine must end at the negotiating table.

Typiskt francoise tänk. Ryssland måste förlora! Sen vad konsekvenserna av en förlust för resten av världen blir.. det får vi ta när det händer.
Citera
2022-12-03, 22:15
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Då får vi bara vara överens om att vi är oense. Putin började planera sin fullskaliga invasion av Ukraina redan innan invasionen av Krim och Donbas 2014. Han kan då knappast ha vetat att USA skulle få Trump som president långt senare. Putin struntade ju blankt i de enorma intäkter han fått från Northstream och bestämde att hans folk kunde leva med de internationella sanktionerna. Med sådana gigantiska uppoffringar känns det helt osannolikt att ”Trumps eventuella oberäknelighet” skulle stoppa Putin från att invadera Ukraina.
Jag tror att Putinräknade med en snabb seger mot Ukraina och de inte skulle drabbas av stora sanktioner när han ställde väst inför en ny realitet på marken.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
I Ryssland är korruptionsekonomin alenarådande.
Då jag under många år arbetat med rysk industri i Ryssland så har jag förbannat bra koll.

Vad beträffar kontrollanterna har de inte haft något att anmärka på, har du några andra uppgifter?
Diskussionen började med frågan om hur korruption påverkar kriget ?
Jag påpekade att det fanns risk för svinn i Ukraina med tanke på de enorma resurser som flödar in från utlandet och att det vore politiskt känsligt att publicera även om det förekommer. Man kan bara misstänka. När det gäller Ryssland ifrågasätter jag inte korruption. Samma sak där det publiceras inte.
Sedan var det ryktet om att ryssarna inte skulle få vinterkläder och mat. Vet du att så är fallet nu?
Men det verkar ändå som att rysk ammo har räckt till hittills, har du några andra uppgifter?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du tror inte att dom 3D-printat ca. 2000 av dessa supertanks i uralbergens mytiska grottor?
Dom kommer snart...vi ska bara vänta lite till

Sorry, det var så länge sen som hela kadern av korkade ryss-troll i tråden tjabbade på med sina ”3D-printrar” efter att vi fick tyst på han som ändå var värst (kommer inte ihåg hans nick) så det hade jag förträngt.

Och han som så självsäkert hävdade att man kunde laga alla broar, även Krimbron, med ”cementpåsar” som man köper på Galne Gunnar, är det 10 påsar för 7 eller vad fånen nu yrade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in